NAŠLI SU NAČIN

Nastao je kaos oko ulaznica za koncert slavnog benda, dolaze i u naše susjedstvo: ‘Ulaznice koje kupujete po napuhanim cijenama ne postoje‘

Ed O‘Brien iz Radioheada

 Mairo Cinquetti/NurPhoto via AFP
Iako nije savršena znanost, proces registracije pokušaj je da se fanovima ulaznice distribuiraju direktno, na najpošteniji mogući način i po cijenama koje je odredio bend
Iako nije savršena znanost, proces registracije pokušaj je da se fanovima ulaznice distribuiraju direktno, na najpošteniji mogući način i po cijenama koje je odredio bend

Nakon što se saznalo da se na internetu oglašavalo tisuću potencijalno lažnih karata za nadolazeću turneju benda Radiohead (i prije no što su ulaznice ušle u prodaju), grupa je osudila stranice za preprodaju ulaznica. Preprodavače koji te stranice koriste prozvali su zbog "eksploatacije", piše The Guardian.

Kako bi preprodavači kupili što manje ulaznica za nadolazeće nastupe u Londonu, Berlinu, Kopenhagenu, Madridu i Bologni, rock bend je implementirao stroge mjere.

Upozorio je da bi fanovima, koji karte kupe sa stranica za preprodaju, mogao biti zabranjen ulaz. Ipak, usprkos upozorenjima benda, Ticombo i Viagogo, piše The Guardian, od događanja namjeravaju profitirati.

Prodavači na Ticombu, prema jednom stručnjaku, možda su prekršili i zakon o potrošačima.

"Radioheadu je uvijek težio prema zaštiti svoje publike od eksploatacije preprodavača ulaznica, što u odsustvu čvrstih zakona postaje sve zahtjevnije", rekla je menadžerica benda Julie Calland te dodala:

"Fanove će se potaknuti da izbjegavaju sekundarne stranice, surađivat ćemo s dvoranama, promotorima i organizacijama poput FanFair Alliance i FEAT (Face-value European Alliance for Ticketing) kako bismo ugasili neautoriziranu prodaju po napuhanim cijenama - ulaznice koje uglavnom ni ne postoje".

Prošloga tjedan fanove su pozvali da se prijave za kod (engl. unlock code) koji bi im mogao dati pristup ulaznicama (prema Radiox-u, taj kod fanovima bi trebao omogućiti da za jedan koncert kupe do četiri ulaznice). No, čak niti uz kod, uspjeh nije zagarantiran.

"Iako nije savršena znanost, proces registracije pokušaj je da se fanovima ulaznice distribuiraju direktno, na najpošteniji mogući način i po cijenama koje je odredio bend", pojasnila je Calland.

Analiza oglasa na Ticombu, njemačkoj platformi za ulaznice s londonskim uredom, pokazala je da se reklamira čak 1200 ulaznica, po cijenama koje se penju do 788 funti.

Zaštita potrošača

Kako Calland, tako i i stručnjaci, tvrde da nisu vjerovali da bi bi itko mogao imati ulaznice prije no što one krenu u generalnu prodaju.

Podižu se i pitanja o reklamiranju mjesta koja nemaju, u nadi da će ostvariti prodaju, a ulaznice nabaviti kasnije.

Ticombo tvrdi da "ne postoji dokaz da su sporni oglasi spekulativni ili rezultat prevare" te da su ulaznice mogli nabaviti na neki drugi način.

Reg Walker, stručnjak za sigurnost ulaznica, koji je surađivao s ogromnim dvoranama i umjetnicima, pak veli:

"Ulaznice ne postoje. To je jasno kršenje zakona o pravima potrošača (eng. Consumer Rights Act), koji je zamišljen kao zaštita potrošača od prevare".

Ticombo inzistira da "takve stvari tretira veoma ozbiljno". Nakon što su ih kontaktirali iz Guardiana, oglase su uklonili, a rekli su i da "samo nude tehnološku platformu" te da oni karte nisu niti kupili niti prodali.

Ticombo je bio važan sponzor tajnog sastanka preprodavača Ujedinjenog Kraljevstva, otkrila je to prošle godine Guardianova snimka. Kako se pokazalo, profesionalni prodavači karata diskutirali su o tome kako interferirati s obećanjem laburista iz izbornog programa o zabrani preprodaje radi profita (eng. for-profil resales).

Tvrtka od tada, piše The Guardian, lobira kod zastupnika, koristeći usluge tvrtke za odnose s javnošću pod nazivom Field Consulting, usred tekućih vladinih konzultacija o toj politici.

Viagogo, najveći igrač na tržištu preprodavača ulaznica, na svojoj je internetskoj stranici najavio prodaju ulaznica, a uključio je i poruku namijenjenu potencijalnim kupcima, u kojoj stoji da je manje od 1% kupaca koji su preko te stranice već prije nabavljali karte za Radiohead ikada uložilo prigovor zbog nemogućnosti ulaska na koncert.

Viagogo je kritizirao politiku benda, ustvrdivši:

"Mi u potpunosti poštujemo pravila Ujedinjenog Kraljevstva, u kojem je preprodaja visoko regulirana i zakonom dozvoljena. Neki organizatori poduzimaju anti-kompetitivne mjere i pokušavaju ograničiti mjesta gdje se ulaznice mogu kupiti ili prodati. Mi postojimo kako bismo služili fanovima, po njihovim pravilima - bilo da su propustili prodaju, kupuju ulaznice nekoliko dana prije događanja ili ih u zadnji tren trebaju prodati".

"Turneja Radioheada izvrsna je prilika za obožavatelje da uživaju u glazbi uživo - ali prevarantski preprodavači uništavaju iskustvo odlaska na koncert. Razmatramo dokaze dostavljene kao odgovor na našu konzultaciju ranije ove godine i predani smo suzbijanju ove aktivnosti kao dijela Plana za promjenu“, poručuje glasnogovornik DBT-a (eng. Department for Business and Trade).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 11:30