‘ZAVODNICE, OSVETNICE, HEROINE‘

Poznata mezzosopranistica pjevala arije iz ‘Carmen‘, ‘Samson i Dalila‘...Interes publike bio iznimno velik

Dubravka Šeparović Mušović uz Dubrovački simfonijski orkestar i dirigenta Valentina Egela

 Dubrovačke Ljetne Igre/
Na ovom događaju u prvom planu nije bila samo glazba, već i svojevrsni spektakl, budući da je večer koncipirana kao spoj opere i mode
Na ovom događaju u prvom planu nije bila samo glazba, već i svojevrsni spektakl, budući da je večer koncipirana kao spoj opere i mode

U subotu, 19. srpnja, na Dubrovačkim ljetnim igrama nastupila je mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović uz Dubrovački simfonijski orkestar i dirigenta Valentina Egela. Raznolik program pod naslovom „Zavodnice, osvetnice, heroine“ donio je niz poznatih arija iz francuske, talijanske i slavenske operne literature, kao i nekoliko instrumentalnih skladbi i opernih brojeva. Uz posvetu ženskim opernim likovima, koja prati temu ovogodišnjih Igara, bio je to i presjek uloga koje je Dubravka Šeparović Mušović utjelovila tijekom svoje karijere.

Interpretirati toliko različitih i snažnih likova unutar jedne večeri nije jednostavno, a Dubravka Šeparović Mušović u tome se odlično snašla, pokazavši da u interpretaciji ne slijedi nužno tradiciju i stereotipe nego vlastiti senzibilitet. Njezin glas bogat je i taman, no ne topao i baršunast, već posjeduje težinu, čvrstoću, fokus i stabilnost, dok njezin stil interpretacije karakteriziraju intelektualnost, koncentracija, dramatičnost i unutarnja intenzivnost. Tako na primjer arije Carmen, „Habanera“ i „Seguidilla“, izvedene na samom početku, nisu ostavile uobičajen dojam putene i senzualne zavodnice, već su bile izvedene usporeno, ne vatreno nego suzdržano i misaono. A spomenuto nagnuće usporavanju i davanje važnosti tonu naspram linije u ariji „Mon cœur s’ouvre à ta voix“ iz Saint-Saënsove opere „Samson i Dalila“ uklonilo je nježnost i strast te unijelo ozbiljnost i dubinu. S druge strane, mračna i gotovo monumentalna arija „Stride la vampa“, koju pjeva Verdijeva Azucena sjećajući se majke koja je spaljena na lomači, ili pak monolog Jele iz „Ekvinocija“ Ivana Brkanovića, koji ne završava pjevanjem nego krikom, u potpunosti su odgovarali pjevačkom i interpretativnom stilu Dubravke Šeparović Mušović te su na slušatelja ostavili snažan dojam.

image

Dubravka Šeparović Mušović uz Dubrovački simfonijski orkestar i dirigenta Valentina Egela

Dubrovačke Ljetne Igre/

Dubrovački simfonijski orkestar pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela zvučao je vrlo uvjerljivo, iako je u nekim trenucima, poput Daliline arije ili Intermezza iz „Cavallerie Rusticane“, nedostajalo suptilnosti i nježnosti u zvuku. No sveukupan dojam orkestra bio je vrlo kvalitetan, a posebno su dobro zvučale Uvertira i entr‘acte iz 4. čina iz opere Carmen te Dvořákov Slavenski ples op. 72 br. 2, dinamične skladbe pune zanosa i karaktera. Valentin Egel u interpretaciji je naglasio sve izražajne nijanse skladbi, bez suzdržanosti, ali uvijek s mjerom, bez karikature, patetičnosti ili banaliziranja. Uz to, njegovo ponašanje na pozornici bilo je vrlo uživljeno i otvoreno te je ostvario odličnu komunikaciju s orkestrom, ali i s publikom.

Na ovom događaju u prvom planu nije bila samo glazba, već i svojevrsni spektakl, budući da je večer koncipirana kao spoj opere i mode. Dubravka Šeparović Mušović je tijekom večeri nekoliko puta mijenjala izgled – na dugoj crnoj haljini izmjenjivali su se ponekad raskošni, a ponekad diskretni detalji u čijem je središtu bio motiv mašne. Bila je to počast velikim modnim dizajnerima koji su stvarali kostime za operne produkcije, uz poseban naglasak na hrvatsku kostimografkinju Iku Škomrlj. Izgled Dubravke Šeparović Mušović za ovu je prigodu osmislila Đenisa Pecotić.

image

Dubravka Šeparović Mušović uz Dubrovački simfonijski orkestar i dirigenta Valentina Egela

Dubrovačke Ljetne Igre/

Interes publike za ovaj događaj bio je iznimno velik, pa je uz rasprodano gledalište u Kneževom dvoru u prodaju bilo pušteno još dodatnih karata. Dubrovačka publika pokazala je i ovoga puta posebnu naklonost prema svom orkestru i svojoj opernoj divi, što je također snažno obilježilo ugođaj čitavog događaja. U odnosu s publikom Dubravka Šeparović Mušović bila je vrlo opuštena i bliska. Njezina direktna komunikacija i ulaženje u gledalište (u dva je navrata čak i zaplesala s članovima publike, odnosno koreografom Leom Mujićem i glumcem Goranom Višnjićem) ponekad su činili kontrast u odnosu na misaonost i dramatičnost samih izvedbi, no bili su u skladu s konceptom događaja kao i s ozračjem u publici. Glasan pljesak i ovacije, tijekom kojih je glazbenike zasula kiša ružinih latica, izvođačima su bili poziv na još dva dodatka: Gershwinov Summertime i ponovljenu Carmeninu Habaneru. Izvedba u ležernijem, zabavnom i pomalo kabaretskom duhu, tijekom koje je pjevačica publici i članovima orkestra podijelila ruže koje je dobila na poklon, dodatno je pojačala uzbuđenje i dobru atmosferu koja je te večeri vladala Dvorom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2025 07:49