Nakon "povijesnog" mitinga na Hipodromu vrijeme je za "povratak u budućnost" jer uskoro nam predstoji jedan pravi rock koncert, zapravo dva, jer na zagrebačkoj Šalati 22. i 23. srpnja nastupaju Queens Of The Stone Age. Zagreb je uz Boston jedini grad na svijetu u kojem Queensi nastupaju dvije večeri što dovoljno govori o ljubavi ovdašnje publike i trupe Josha Hommea koji je doslovce ustao iz mrtvih i vratio se u svijet živućih rock legendi. Sjećate se, Queensi su na Šalati u ljeto 2024. godine također trebali održati dva nastupa, no zbog hitne operacije - vjerojatno povezane s oboljenjem frontmena Josha Hommea od raka operiranog 2022. godine - ti su koncerti bili otkazani, kao i veći dio europske "The End Is Nero" turneje. Sada nam, točno na iste datume, napokon i ponovo dolaze Queensi zbog čega je logično osvrnuti se na nedavno objavljeni recentni mini-album "Alive In The Catacombs" s posve drugačijim verzijama šest skladbi s albuma "Era Vulgaris", "In Times New Roman…", "Villains" i "Lullabies To Paralyze".
"Alive In The Catacombs" snimljen je uživo 5. lipnja 2024. godine u Pariškim katakombama, kao da je Homme predosjećao da će ponovo morati pod kirurški nož i možda ponovo zaviriti "s one strane ogledala" o čemu nešto kasnije. Valja reći i da su gradske vlasti prvi put u povijesti Pariza dozvolile da jedan glazbeni izvođač zasvira u Pariškim katakombama. Naravno, bez publike jer previše je krhak taj prostor da bi uz bend, ton majstore, opremu i kamere, stala još i publika. Sve je dokumentirano i u koncertnom filmu "Alive In The Catacombs". Homme je nekoliko puta prijašnjih godina pokušao ostvariti taj projekt, ali sve do 2024. godine pariške gradske vlasti su taj zahtjev odbijale da bi napokon popustile što je rezultiralo jednim od najintrigantnijih i najboljih mini-albuma u ovom stoljeću.
Oporavak od operacije
Razlog koji je Hommea nagnao na takav pothvat vjerojatno se krije u činjenici da je 2011. godine tijekom operacije noge, a koja je pošla ukrivo, neko vrijeme na kirurškom stolu proveo klinički mrtav. Liječnici su ga uspješno oživjeli, ali zbog tog iskustva Homme je moguće jedan od onih ljudi koji zna što se nalazi "s druge strane ogledala", odnosno iza one crte koja dijeli život i smrt. Moguće je da je baš tada ili tijekom tromjesečnog oporavka od operacije, zbog čega je zapao u depresiju, došao na ideju da svoje "onostrano" iskustvo pretoči u live album koji će biti snimljen u impresivnom "svijetu mrtvih" Pariških katakombi, ispunjenima s posmrtnim ostacima oko šest milijuna ljudi. Potražite li fotografije Pariških katakombi ili ako ste gledali neki dokumentarni film o njima, vjerojatno će vam se u misli urezati slike podzemnih dvorana čiji su zidovi od poda to stropa prekrivene ljudskim kostima i lubanjama.
Naime, Pariške katakombe zapravo su Gradska kosturnica iz 18. stoljeća kad su tadašnje pariške vlasti s prenatrpanih groblja odlučile milijune posmrtnih ostataka "preseliti" u 1,7 kilometara duge hodnike nekadašnjeg podzemnog kamenoloma, među njima i kosti mnogih junaka Francuske revolucije, a svoje poznavanje tih katakombi za roman "Jadnici" iskoristio je i Victor Hugo. Tijekom Drugog svjetskog rata u tom su se podzemlju skrivali i pripadnici Francuskog pokreta otpora koji su uz još brojnije naše partizane i druge oslobodilačke vojske 1945. godine porazili fašiste i naciste te time doveli do uskrsnuća slobodne Europe. A baš to se pokušalo revizionistički potrti na kvazidomoljubnom slavlju "ustoličenja" novog hrvatskog "kralja" kojem su se u zajedničkoj "režiji" došli "idolopokloniti" i politički dužnosnici, dakako uz dronovske "vizije" crkve i "ne(u)stašluke" glavnog protagonista i publike.
Mačo frajeri
Srećom po ljubitelje prave rock glazbe, iz "svijeta mrtvih", baš poput Europe 1945. godine, ustao je i Josh Homme pa u Pariške katakombe poveo Queense da tamo odsviraju "Running Joke/Paper Machete", "Kalopsia", "Villains of Circumstances", "Suture Up Your Future" i "I Never Came Alive". I to u tihim aranžmanima akustičnih gitara, udaraljki, basa, klavira, sintesajzera i gudača zbog čega zvuče poput svečanih skladbi u spomen na mrtve kojima se zamalo pridružio i Homme. Neprijeporno su to Queensi, ali u izdanju u kakvom ih nismo očekivali, blisko najmračnijim i najtišim skladbama The Doorsa, Davida Bowieja i Joya Divisiona. Niz stihova iz odabranih skladbi nalik su i Hommeovom razgovoru s mrtvima koje je možda susreo "s one strane ogledala", moguće i s pokojnim mu prijateljem i također mojim poznanikom Markom Laneganom. Kako god, "Alive In The Catacombs" predstavlja nježnu, tihu i krhku stranu Hommea koji često djeluje poput mačo frajera i njegovih moćnih Queensa kakvu s obzirom na njihove intenzivne, žestoke i teutonski teške električne koncerte nismo očekivali.
"Alive In The Catacombs" vjerojatno nije u duhu onoga što će Queensi izvesti na Šalati, no mene baš ovakvo izdanje nuka da s još većim nestrpljenjem dočekam novi koncertni susret s tim bendom i Joshom s kojim, nažalost također zbog teških bolesti i operacija, dijelim donekle slično životno iskustvo. Čast bogu, nisam još zavirio "s one strane ogledala", ali smrti sam gledao u oči. Zbog toga više i nemam strah od nje nego samo od sporog i bolnog umiranja jer u Hrvatskoj nije legalizirana eutanazija. Ako je ne dozvole, onda put Švicarske, Nizozemske, moguće je uskoro i Slovenije, ali tek kad za umiranje dođe vrijeme. No dovraga i crne misli jer uskoro nas na Šalati čeka još jedno uskrsnuće i slavlje rock’n’rolla uz Queens Of The Stone Age, jedan od najveličanstvenijih bendova svih vremena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....