MUZIČKI BIENNALE

'SKLADATELJ U GOSTIMA' Posveta emigrantima jednog od najvažnijih skladatelja u svijetu suvremene glazbe

 

Suvremeni skladatelji nerijetko posežu za dramatičnim i teškim temama svakodnevice. Jednoj takvoj o emigraciji posvetio je skladbu i Vinko Globokar u opsežnom djelu “Exil 3” (Život emigranta Edvarda) izvedenu 10. travnja u Zagrebačkom kazalištu mladih.

U sklopu segmentiranoga bijenalskog programa “Skladatelj u gostima” danas 85-godišnji Globokar dobio je zasluženo mjesto kao jedan od onih čija su djela pratila MBZ od početaka festivala.

Slovenac podrijetlom, rođen u Francuskoj, Vinko Globokar, trombonist i skladatelj, postao je jedno od najvažnijih imena u svijetu suvremene glazbe, podjednako cijenjen među kolegama kao i kod mlađe informirane publike koja ga je uz prigodni čestitarski protokol ispratila ovacijama.

Veliki izvođački aparat bio je dionikom njegove dijelom i autobiografske priče kojoj je prethodio i razgovor reminiscencija s muzikologinjom Seadetom Midžić.

Još uvijek duhom mlad i angažiran, Globokar je u “Exilu 3”, četiri godine nakon minhenske praizvedbe, uposlio zbor i orkestar Slovenske filharmonije, pjevačicu Piu Komsi, glumca Sretena Mokrovića, Michaela Riesslera, kontrabas klarinet, i dirigenta Berislava Šipuša, a na kraju i sebe u ulozi kosca sa srpom kao simbolom mnogih tragičnih emigrantskih sudbina.

49 izabranih fragmenata iz zbirke “Sto pjesama o progonstvu” u prijevodu na sedam jezika, uz vlastiti prozni tekst u bijenalskoj izvedbi na hrvatskom jeziku, čine okosnicu Globokarove posvete onima koji su morali izabrati emigrantski put ostajući kao pojedinci najčešće u izolaciji svake vrste.

Izvedba visoke umjetničke razine uz istaknute artikulacije odličnoga zbora i 48 gotovo solistički tretiranih glazbala bila je primjereni dar autoru koji je ispisao neke od najzanimljivijih stranica Muzičkog biennala Zagreb.

Filharmonija svira Zamjenske gradove

U samoj završnici 30. Muzičkog biennala Zagreb, dan prije svečanog zatvaranja, u petak 12. travnja Zagrebačka filharmonija pridružuje se ovogodišnjem festivalskom sloganu Glazba - Prostor - Grad - Zvuk. Odabire segment Grada kroz djelo “Surrogate Cities” - “Zamjenski gradovi” uglednog njemačkog suvremenog skladatelja Heinera Goebbelsa koje izvodi pod ravnanjem Jonathana Stockhammera uz sudjelovanje Jocelyn B. Smith, glas i Davida Mossa kao naratora. Sam autor oblikuje svjetlo dok je Norbert Ommer inženjer zvuka ovog višedijelnog projekta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 15:52