U KINOTECI

U ponedjeljak se premijerno prikazuje koncertni film "Katran Sessions Live" grupe Mayales

Grupa Mayales

Mladen Pobi/Cropix
Mayales su od 2014. često svirali u intimnoj atmosferi kompleksa "Katran" pa se ta lokacija nametnula i kao logičan izbor za snimanje filma

Ove godine navršava se okruglih 30 godina otkako je grupa Mayales prvi puta nastupila uživo. “Tim povodom Mayales objavljuje svoj prvi glazbeni film snimljen s idejom projekcije na velikom kino platnu, a koji ujedno demonstrira i sav koncertni potencijal benda koji živi ‘svoj film‘ posljednja tri desetljeća”, kaže frontmen Petar Beluhan.

Kako su Mayales od 2014. često svirali u intimnoj atmosferi kompleksa “Katran”, tako se ta lokacija nametnula i kao logičan izbor za snimanje filma “Katran Sessions LIve” u režiji iskusnog Radislava Jovanova Gonza i asistenciju Marka Šuvaka Martinovića i Petra Beluhana. Film Mayales Katran Sessions 1&2 objedinjuje sessione iz 2018. odnosno 2022. godine, u kojima bend izvodi pjesme s albuma, “Simbol za sunce” i “Domovina”.

Film je realiziran uz pomoć velikog tima suradnika i prijatelja s kojima Mayales gradi svoj autentični izričaj svih ovih godina, naročito na spomenuta posljednja dva psihodelična rock albuma, bitno drugačija od acid-jazz prvijenca “Svima želim raj za sve”. Uz to valja spomenuti da je drugi album Mayalesa jednostavnog naziva “2” iz 2012. godine, nakon trinaestogodišnje diskografske stanke, najavio promjenu kursa zbog kojeg gotovo da možemo govoriti o dva sastava ili barem dvije bitno odrugačije faze Mayalesa.

“Uvijek govorim da smo najponosniji na video ekranizaciju naših pjesama na Katran Sessionsima, snimanima od 2018. godine naovamo, koje smo djelomično i objavljivali posljednjih godina. Tamo smo se mogli izražavati kao istinski bend, uživo i u okruženju koje nama odgovara, u opuštenoj atmosferi i vrhunskoj produkciji kakvu volimo i kakvu naše pjesme traže”, pojašnjava Beluhan. Ideja za film nametnula se sama po sebi, već zbog činjenice da je isti tim sudjelovao u stvaranju svih tih sessiona – dakako, predvođeni Gonzom, ali i našim studijskim i koncertnim producentima Pavlom Miholjevićem i Jurom Ferinom, odnosno Ivanom Božanićem i Igorom Ivankovićem. U takvom okruženju mogli smo izvoditi i one drage pjesme koje su zahtjevnije - a manje radiofonične, zbog čega nisu imale priliku doći do etera kao singlovi”, kategoričan je Beluhan.

I posve u pravu jer albumi “Domovina” i “Simbol za sunce” spadaju u vrhunce hrvatske pop i rock produkcije posljednjih desetak godina, a svojo matmosferom dušu su dale za jean ovakav kocnertni film kakvih u hrvatskoj glazbi baš i nema mnogo. Tim više što Mayales na koncertima znaju ostati neuhvaćeni pažnjom publike pa se doima da je ovako poetičan i kvalitetan koncertni film, potpomognut i Ministarstvom kulture RH, perfektan “medij” za vrhunsku prezentaciju Mayalesa. Uživao sam od prve do posljednje minute i nadam se da će tih 52 minute “Katran Sessionsa Live” biti prikazan ne samo u Kinoteci u ponedjeljak 23. listopada nego i u još nekim kino dvoranama diljem Hrvatske, a vremenom možda i na HRT-u.

07. travanj 2024 09:22