DIVLJI ZAPAD

Kako su falsifikatori ušli na hrvatsko tržište vrijedno desetine milijuna eura

Hrvatski kolekcionari i dalje najradije kupuju slike Vlahe Bukovca, astronomske cijene postiže Julije Knifer, a tržište umjetnina se nakon šoka i blokade zbog afera Sanader i Vidošević polako oporavlja. Mnogo od onoga što se nudi su krivotvorine, pa "originali" starih hrvatskih majstora stižu iz radionica u Srbiji, preko Budimpešte i Ljubljane. Naveliko se prodaju i "skulpture" Meštrovića i Kršinića za od 300 do 500 eura, a oglasnici su prepuni ponuda divljih prodavača.
 BEN STANSALL / AFP PHOTO
Hrvatski kolekcionari i dalje najradije kupuju slike Vlahe Bukovca, astronomske cijene postiže Julije Knifer, a tržište umjetnina se nakon šoka i blokade zbog afera Sanader i Vidošević polako oporavlja. Mnogo od onoga što se nudi su krivotvorine, pa "originali" starih hrvatskih majstora stižu iz radionica u Srbiji, preko Budimpešte i Ljubljane. Naveliko se prodaju i "skulpture" Meštrovića i Kršinića za od 300 do 500 eura, a oglasnici su prepuni ponuda divljih prodavača.

Ukratko, na hrvatskom tržištu umjetnina vlada kompletni kaos. Okreće se velik novac, desetine milijuna eura, kolaju sumnjive atribucije, a galerije koje niču iz dana u dan vode nestručni ljudi koji ne znaju ni gdje se studira povijest umjetnosti. Policija je nemoćna jer i sama nema kvalificirane kadrove, a država je godinama ravnodušna da se donese odgovarajuća pravna regulativa kakva postoji u svim europskim zemljama. Ukratko, Divlji zapad. Drastično su pale i cijene, pa "kapitalci", "bukovci", koji se krajnje rijetko pojavljuju na tržištu, sada mogu maksimalno postići 100.000 eura, dok su takve slike prije desetak godina lako našle kupca i za 200.000 eura, pa i više. Ista je stvar i s modernim umjetnicima, pa se i Murtićeva platna, ako baš nisu iz najboljih faza, mogu kupiti za mnogo ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 04:36