StoryEditor
PREMIJERA, 'BALON'

Kombinacija komičnosti i crnila koja oduzima dah

Matula i Mikić pršte od zabavljačkog umijeća, a Ksenija Marinković osvaja nepomičnošću

ZAGREB - Antipatično samoživ glumac srednjih godina svađa se oko tipičnih gluposti s barem upola mlađom trudnom suprugom kad im na vrata pokuca susjed s vrlo nekonvencionalnom molbom. Otkako im je umro sin, njegova je žena psihički bolesna, a nekoć je jako voljela gledati glumca, pa bi li on možda mogao malo svratiti i pokušati je razvedriti…

Duhoviti pisac

Ni sam ne znajući kako, glumac dolazi do susjede i počinje joj igrati komadiće svojih bivših uloga, a zatim i priču iz svog života, o policiji i podzemlju, ne znamo da li stvarnu ili izmišljenu, ali groteskno smiješnu i asocijativno izravno vezanu uz stanje u miloj nam državi.

To bi bio kratki sadržaj nove predstave Teatra Exit, nastale po tekstu Mate Matišića i u režiji Mislava Brečića, a uz dramaturšku suradnju Tajane Gašparović. “Balon” u poznatoj exitovskoj maniri počiva na glumcu, ali ima i podršku duhovitog pisca koji zna skrojiti priču što otkriva mračne pukotine na našminkanom licu svijeta. Uz manje eksponiranu ali uvjerljivu Anu Maras, glavni glumački trio u punoj je formi. Vilim Matula igra glumca na ego-tripu, bahatog, samodovoljnog, suštinski nezainteresiranog, koji oživi u času kad krene igrati razne uloge, među ostalim i sebe samoga. Krešimir Mikić je muž depresivne žene i tu je suzdržan i realističan, no u kasnijoj priči u priči postaje policajac i njegov brat blizanac, šef podzemlja, a ovi su pak odigrani karikaturalno, s puno pokreta i vesele glumačke zaigranosti.

Mučna tajna balona

Posve u kontrastu s ovom dvojicom koji pršte od zabavljačkog, ekstrovertiranog glumačkog umijeća stoji Ksenija Marinković, kao depresivna žena koju bi čitav ovaj vatromet trebao zabaviti. I sasvim je začudno kako uspijeva gotovo nepomičnom prisutnošću na sceni privući pažnju usprkos glumačkim eskapadama Matule i Mikića.

Putem negdje ona postaje i metafora za sve nas, obične promatrače tog života koji je groteskno izvitoperen, a mi ga gledamo nepomični, pokušavajući sačuvati posljednju trunčicu ljudskosti, baš kao što ona u krilu poput dragocjenosti čuva balon čiju ćemo mučnu tajnu saznati tek na kraju.

Morbidna emotivnost

“Balon” je izuzetno zabavna predstava prepuna crnog humora, živo govori o svakodnevici, kazalištu, umjetnosti, ali i o gubicima koji su tako poražavajuće neizlječivi da možemo samo biti sretni ako nas zaobiđu.

Poseban začin je spoj razornog smijeha i gorke, gotovo morbidne emotivnosti - oboje na trenutke gotovo oduzima dah.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 02:54