STREAM PREPORUKA

Nostalgični maraton vraća nas u zlatnu eru buddy buddy komedija

”POLICAJAC S BEVERLY HILLSA” 1,2,3; G: Eddie Murphy, Judge Reinhold, Briggite; Nielsen; NETFLIX
 Screenshot
Samo u sezoni 87./88. kinima su harali i "Policajac s Beverly Hillsa 2", "Smrtonosno oružje" i "Umri muški"

Brigitte Nielsen s nekakvim smiješno velikim laserskim pištoljem u ruci stoji u sumnjivo raskošnoj streljani na Beverly Hillsu i dok u metu prazni šaržere jedan za drugim izgleda kao milijun dolara. Prilazi joj za glavu niži Eddie Murphy, odmjeri je od glave do pete pa ju pita: "Baš si ogromna kuja, koliko ti uopće treba da obriješ te kilometarske noge?"

Glupe fore, pretjerane pucnjave i potjere, i suluda moda, dok u pozadini kao čekić udara poznata filmska tema Harolda Faltermeyera: da, pogodili ste,u osamdesetima smo, zlatnoj eri za filmove poput "Policajca s Beverly Hillsa".

Akcijska trilogija Eddieja Murphya vinula je u megazvijezde, a Donu Simpsonu i Jerryu Bruckheimeru, producentskom dvojcu koji otada neumorno štanca konfekcijski kukuruz, donio je sedam puta veću zaradu od uloženog (ukupno 740 milijuna dolara).

Akcijske buddy buddy komedije poput ovih danas se više ne snimaju, a samo u sezoni 87./88. primjerice, kinima su harali i "Policajac s Beverly Hillsa 2", "Smrtonosno oružje" i "Umri muški".

Kakvo vrijeme! Sva tri "Policajca..." sada su dostupna na Netflixu, ne bez razloga, jer streaming gigant sa Murphyem i Bruckheimerom se pogodio za snimanje ne jednog, nego čak dva nova nastavka ove franšize. Prvi bi već i gledali da ga nije odgodila pandemija korone.

Ako bi baš morali ocijeniti kvalitetu, prvi je nastavak iz 1984. svakako najbolji i najzabavniji, čak i nominiran za Oscara u kategoriji scenarija, a trojka, iako u iskusnim rukama hitmejkera Johna Landisa teški je fijasko. Ali ako vas zanima kakav je genij zapravo bio Tony Scott, pokojni brat Ridleya Scotta, pogledajte pozorno kako je sjajno režirao dvojku. Njegov Los Angeles, visokostiliziran i natopljen neonom spektakularan je za gledati, čak i ako vam brbljavi Murphy ide na nerve.

Toshiko Akiyoshi u izvedbi Jazz orkestra HRT-a

Koncert Jazz orkestra HRT-a posvećen glazbi Toshiko Akiyoshi održat će se večeras bez publike, uz prijenos uživo na Trećem programu Hrvatskoga radija. Koncert koji se trebao održati u dvorani Gorgona u Muzeju suvremene umjetnosti preseljen je u Studio Anton Marti na Hrvatskoj radioteleviziji, nažalost, bez publike.

Cjelovečernjim programom posvećenim glazbi Toshiko Akiyoshi, Jazz orkestar HRT-a pod vodstvom svojega umjetničkog voditelja Mirona Hausera odaje počast legendarnoj japansko-američkoj jazzpijanistici, skladateljici, aranžerki i voditeljici big bandova.

Rođena 1929. godine, obilježila je svjetsku jazz-scenu jedinstvenim pijanističkim stilom ukorijenjenim u bebopu, sjajnim vodstvom big bandova te skladateljskim i aranžerskim rukopisom širokog stilskog raspona u kojemu nerijetko spaja japanske teme s jazz-idiomima. 

image
JAZZ ORKESTAR HRT-a; SVIRA TOSHIKO AKIYOSHI
HRT 3 program; 20.00 h
Luka Gerlanc/Cropix

"Je li astronautima potrebna umjetnost?" Zorana Šimunovića

Moderna galerija u Studiju "Josip Račić" danas predstavlja izložbu Zorana Šimunovića, jednog od najistaknutijih hrvatskih likovnih umjetnika mlađe generacije.

U autorskoj koncepciji Branka Franceschija, ravnatelja nacionalnog muzeja moderne umjetnosti, izložba "Je li astronautima potrebna umjetnost?" pokazat će recentne radove ovog osebujnog umjetnika, kustosa, zaljubljenika u motore i tetovaže.

image
"JE LI ASTRONAUTIMA POTREBNA UMJETNOST?"; Zagreb, Studio Josip Račić, Margaretska 3; ulaz od 9:30 h
Korisnik

"QAnon i kontrasvijet" Ethana Zuckermana na HR 3

U emisiji "Ogledi i rasprave", koja donosi eseje iz raznorodnih područja, od filozofije, znanosti, teorije i povijesti književnosti, do estetike i glazbe, rock i pop kulture te vizualnih umjetnosti, sudjeluju mnogobrojni naši i strani teoretičari, znanstvenici i umjetnici. Danas je na redu rasprava "QAnon i kontrasvijet" Ethana Zuckermana.

image
"QANON I KONTRASVIJET"; Hrvatski Radio treći program; 23:00h
Saul Loeb/AFP

Ionescovo "Ludilo u dvoje“ u režiji Luke Mihovilovića

Predstava je pravi primjer kazališta apsurda i Ionescova opusa. Autor radnju ulijeva u već dobro oblikovan kalup evocirajući situaciju bračne scene te spajajući osobnu i javnu sferu. U ovom slučaju to je odnos supružnika u odnosu na građanski rat koji hara oko njih te, potencirajući uopćavanje stvari, nimalo se ne suspreže znajući da na taj način povećava komični postupak.

image
"LUDILO U DVOJE“; Pula, INK, Laginjina 5; 20.00 h; ulaz 60 kn
Damir Krbec
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. veljača 2021 07:59