StoryEditor
SLAVLJE NA BRIJUNIMA

Ulysses nije samo kazalište, to je zapravo način života vrhunskih umjetnika

Uz Radu Šerbedžiju nastupili su između ostalih i Darko Rundek, Damir Urban, Vlatko Stefanovski, a ovacije je doživjela Gabi Novak
 Goran Šebelić/Cropix

Spektakularnim koncertom na obali Malog Brijuna kultno Kazalište Ulysses u nedjelju navečer proslavilo je dvadesetu godišnjicu, uz brojne video čestitke iz Hrvatske i cijeloga svijeta, od Vanesse Redgrave i Ralpha Fiennesa do Pere Kvrgića i Ratka Poliča.

U večeri za pamćenje, gdje je publika program pratila na brodovima, uz Radu Šerbedžiju i Zapadni kolodvor nastupili su među ostalima Darko Rundek, Damir Urban, Vlatko Stefanovski, Gabi Novak i Matija Dedić.

image
Rade Šerbedžija
Goran Šebelić/Cropix

Bila je to prilika prisjetiti se dosadašnjih uspješnih sezona kazališta koje je postalo zaštitni znak Brijuna uz sve predstave koje su oduševljavale vjernu Ulyssesovu publiku. Sve je počelo 2. kolovoza 2001. godine kada je u Prosperovom vrtu na Velikom Brijunu nastupila Vanessa Redgrave, nakon što su Šerbedžija i Boro Vujčić krenuli u avanturu kazališta na tom čudesnom otoku. Dvadeset godina poslije publika je doplovila do pozornice postavljene na Brijunima, uz puno poštivanje epidemioloških mjera, kako to već u ovim vremenima ide.

image
 Rade Šerbedžija i Lenka Udovički
Goran Šebelić/Cropix

Kralj Lear

“Mnogi, mjerom umijeća, mjerom svojih poriva utkali su miris svoje duše u prag jedne nove kazališne kuće kojoj je krovište otvoreno nebo, a pozornica Prosperov vrt u kojemu se ne njeguje cvijeće zla”, zapisao je Vujčić odmah nakon nastupa slavne britanske filmske i kazališne glumice koja je uz sudjelovanje Mostarske sinfoniete svečano pustila u život kazalište koje će u godinama nakon toga mnogi obožavati, a neki osporavati.

image
Goran Šebelić/Cropix

”Ta zanesenjačka ideja o kazalištu na gotovo pustom otoku već je prve godine iznjedrila ‘Kralja Leara’ kojeg je režirala Lenka Udovički, a tada nismo ni slutili da će to postati kultna predstava za našu publiku i da će se izvoditi iz godine u godinu”, kaže Rade Šerbedžija, koji ni sam nije u vrijeme prvog izvođenja Shakespeareovog Leara vjerovao da će eksperiment jednog ljeta prerasti u redovni ljetni festival prepoznat i u svijetu.

image
Maja Posavec
Goran Šebelić/Cropix

Nije bilo lako organizirati ovu jubilarnu sezonu, prije svega zbog korona krize, ali Ulysses nikako nije želio prekinuti kontinuitet. Tako je na tridesetak brodova , glisera i barki na Brijune došlo preko 500 gledatelja, koji su imali prilike vidjeti i isječke iz najatraktivnijih predstava dosadašnjih sezona.

image
Goran Šebelić/Cropix

”U uzajamnosti ambijenta i umjetnosti stvorili smo Otok kazališta, riječi, pokreta, glazbe, oazu mira i rada kao međunarodni projekt kreativne suradnje, kao mjesto susreta raznih kultura, povijesti, energija, pogleda na svijet”, kaže Duško Ljuština, ravnatelj Ulyssesa, koji nevjerojatnom upornošću ‘gura’ od ljeta do ljeta ovaj zahtjevan projekt. Da nije bilo Hrvatske vojske, da nije bilo dobre volje ljudi iz Nacionalnog parka, ali i podrške cijele Istre, Kazalište Ulysses svakako ne bi izdržalo toliko sezona i najavilo novu, s nizom ambicioznih projekata koji se pripremaju, poput multimedijskog spektakla “Uliks”.

image
Darko Rundek
Goran Šebelić/Cropix

Brojne čestitke

Brojni prijatelji i suradnici Ulyssesa poslali su čestitke, prisjetivši se čudesnih projekata koji su stvarani na Brijunima, a većina realizirana na tvrđavi Minor na Malom Brijunu. Tako su stigle čestitke Paola Magellija, Zijaha Sokolovića, Jelisavete Sablić, Zlatka Viteza, a u više od sto njih svi su naglasili značaj ovog kazališnog projekta za hrvatsku kulturu.

Publika na svečanoj večeri imala je priliku direktno čuti čestitku od Nigela Osbornea koji je udahnuo note mnogim predstavama teatra. Uz to je i svake godine svjetski poznati kompozitor i glazbeni terapeut organizirao i vodio Međunarodnu ljetnu školu glazboterapije za djecu s posebnim potrebama.

image
Gabi Novak i Matija Dedić
Goran Šebelić/Cropix

Ulysses nije samo kazalište, to je i način života vrhunskih umjetnika koji iz godine u godinu dolaze na otok pokazati i dokazati da u umjetnosti ne postoje ograničenja. Sam Šerbedžija u dvadeset godina nije primio ni lipu, a bilo je sezona gdje je igrao u tri predstave, iz večeri u večer. Ulysses je sve ove godine spajao i umjetnike različitih zemalja, estetika, ali istih kreativnih poriva da stvore predstave za pamćenje. Tome je pridonijela prije svih Lenka Udovički, koja je postavila i brojne predstave, poput prošlogodišnje uspješnice “Tko se boji Virginije Woolf”, koja se i ovo ljeto igra na Brijunima.

image
Nina Šerbedžija
Goran Šebelić/Cropix

Pred kraj ovogodišnje sezone Rade Šerbedžija će odigrati obnovljenu i nadopunjenu verziju predstave “Moj obračun s njima”, čija je premijera predviđena za 15. kolovoza. Nastala je prema polemičkim zapisima Miroslava Krleže i prvi je put u Šerbedžijinoj izvedbi i režiji Dine Radojevića izvedena 1974. godine, a nakon toga još 2000 puta. “Izmijenjeni i osuvremenjeni tekst predstave govori o mnogim društvenim pojavama, političkim pitanjima i problemima o kojima je Krleža pisao od 1914. pa do kraja šezdesetih godina prošlog stoljeća, ali i općenitim pitanjima egzistencije, politike, morala i umjetnosti”, najavljuju u Ulyssesu.

image
Vlatko Stefanovski
Goran Šebelić/Cropix

Joyceova soba

Ove je godine u hotelu Karmen otvorena i “brijunska soba Jamesa Joycea”, audio-vizualni kulturni i edukativni projekt koji je osmislio riječki glazbenik Damir Urban. Turisti na otoku imaju tako priliku vidjeti i čuti što se na Brijunima događalo u godinama kada su tu dolazile slavne ličnosti, pa tako i glazbu posvećenu velikom irskom piscu koji je jedno vrijeme živio u Puli. Uz koncerte na danima gitare i predstavljanje novog albuma Putokaza sezona će završiti 18. kolovoza, nešto ranije nego prijašnjih godina, koncertom Vlatka Stefanovskog.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. kolovoz 2020 09:03