Kada je 1872. u Rijeci počela gradnja moderne luke prema zamisli poznatoga francuskog hidrotehnika i graditelja marsejske luke Hilariona Pascala, oživjeli su kamenolomi u okolici grada na Rječini.
Za najveće gradilište u Austro-Ugarskoj Monarhiji glavni izvor kamena bio je Minakov kamenolom, smješten u dubokoj uvali Preluk koja je dotad bila puno poznatija po lovu na tune. Premda se većina materijala odvozila brodovima, u desetljećima koliko su radovi na lučkim objektima trajali, uska obalna cesta kojom su se provlačila tek zaprežna kola zamijenjena je dvjema zavojitim cestama koje su osigurale nesmetanu povezanost Rijeke i Opatije. Jedna je išla uz more, a druga, koja se penje prema Pavlovcu i potom se nastavljala prema Rijeci, naknadno je poslužila i kao tramvajska trasa koja je pov...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....