POVIJEST OGLAŠAVANJA

‘Dobru kućanicu traži trgovac - lovac. Udovac‘. Ove je oglase pisao poznati hrvatski književnik

 Vanesa Pandzic/Cropix
U izdanju Naklade Ljevak tiskana je ‘Stilistika reklame‘, nova knjiga Krešimira Bagića, pjesnika, stilističara i kritičara, redovitog profesora na FFZG-u, donosimo ulomak iz knjige
U izdanju Naklade Ljevak tiskana je ‘Stilistika reklame‘, nova knjiga Krešimira Bagića, pjesnika, stilističara i kritičara, redovitog profesora na FFZG-u, donosimo ulomak iz knjige

Književnost je otpočetka retorički i tehnički uzor reklami, diskurz iz kojega su oglašivači posuđivali stilske postupke a potom ih funkcionalizirali i pragmatizirali. Moć poezije otkrivena je odmah. Njezina ritmičnost i sonornost, njezina tipografija i rimarij magnetično privlače oglašivače. Urednici francuskih novina i njihovi klijenti (trgovci, ljekarnici, zubari) već u prvoj polovici 19. st. naručuju aleksandrince, katrene i akrostihove od inventivnih boema i pjesnika u potrebi. Novine i trgovački prospekti za robne kuće ispunjeni su zabavnim rimama koje preporučuju dnevne potrepštine (keks, ulje, vino). Oglašivački je posao toliko prisutan u javnom životu da Honoré de Balzac već 1837. u romanu César Birotteau portretira autora novinskih reklama, promašenog i...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 20:33