Pjesnik, književni teoretičar, kritičar, konačno i akademik, Krešimir Bagić spada u onu rijetku vrstu istinskih stručnjaka koji rado govore, i to jezikom koji se uistinu razumije. Nekadašnji kvorumaš, danas profesor stilistike na zagrebačkom Filozofskom fakultetu, u Dubravi strastveno karta belu i preferans, ali i piše stručne knjige koje imaju šarm rado čitanog štiva. Bagićev "Rječnik stilskih figura" u tom je smislu svakako paradigmatičan, dobrodošao mnogim stručnjacima i znatiželjnicima, a novoizašla "Stilistika reklame" lako bi mogla postati bestseler.
"Urednica me potakla da knjigu ilustriramo, da stavimo primjere reklamnih kampanja", govori Bagić, "pa sam mjesecima pregledavao portale reklamnih agencija, kataloge izložbi, istraživao povijest dizajna i slikarstva, stripa, sporta, da nađem što prikladnije i ktome atraktivne oglase, plakate, letke i slično".
"Stilistika reklame" je knjiga koja istodobno rekonstruira pojavu i razvoj reklame općenito te interpretira kompleksnu figurativnost njezinih slogana, načine njezina skrivenog pojavljivanja itd. Bagić spominje i apokrifne primjere oglasa za vino iz Pompeja. Posebna su poglavlja posvećena odnosima reklame i književnosti te reklame i slikarstva. Velik je broj umjetnika koji su se gdjekad okušali u ulozi reklamnih stručnjaka, ali i onih na koje je reklama utjecala kao atraktivna multimedijalna stvaralačka praksa.
Knjiga je pisana esejističkim, popularnoznanstvenim stilom, njezina čitljivost izvire iz Bagićeve spisateljske opuštenosti, koja je dodatno poduprta intrigantnim ilustracijama. Primjerice, poglavlje u kojemu analizira turističke slogane mediteranskih zemalja autor naslovljuje parafrazom "Mediteran kakav nikad nije bio", da bi u jednoj od zaključnih napomena istaknuo da je brojne turističke slogane moguće zamijeniti bez vidljivih posljedica jer su toliko općeniti da se iza njih jednako mogu skrivati Tunis, Malta ili Hrvatska. Saša Drach
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....