StoryEditor
MIRKO ILIĆ

MOJ IZLET U PIVSKE VODE Slavni dizajner s njujorškom adresom osmislio dvije etikete za proizvode pivovare koju je pokrenuo naš najpoznatiji tipograf

 
Mirko Ilić
 Damjan Tadic / CROPIX

Najpoznatiji hrvatski tipograf, Zabočanin Nikola Đurek, pokrenuo je sa svojim prijateljima Nenadom Miletićem i Darkom Tomekom prvu zagorsku komercijalnu pivovaru. Pivovara je opremljena novom i najmodernijom profesionalnom proizvodnom tehnologijom, a trenutni proizvodni kapaciteti iznose oko 15 tisuća boca mjesečno.

Dodajmo kako je zabočki trojac čitavom projektu pristupio na vrlo zanimljiv način pa su tako angažirali i devet poznatih stranih i domaćih dizajnera s kojima je Đurek i ranije surađivao na raznim projektima. Njih devetorica su napravili ukupno 11 različitih etiketa, a zanimljivo je da će se one sve koristiti na bocama njihovog piva za kojeg ne sumnjaju kako će naći svoje poklonike među zagorskim pivoljupcima.

Ljubitelj vina

Na prve dvije prezentirane etikete iz spomenute serije “Devetka craft” Nikola Đurek je surađivao s Mirkom Ilićem, svjetski poznatim grafičkim dizajnerom i ilustratorom koji je zavidnu međunarodnu karijeru započeo sredinom sedamdesetih u Zagrebu, kada je radio u tjedniku Polet, crtao stripove, ilustracije i postere te surađivao s onodobnim bendovima i kreativcima, da bi se sredinom osamdesetih preselio u New York gdje je nastavio raditi s raznim studijima i pojedincima, kao i s Timeom, New York Timesom te Wall Street Journalom. Danas radi i živi u New Yorku, vodi svoju kompaniju te predaje u Školi vizualnih umjetnosti, a svoje je radove izlagao, između ostalog, u Institutu Smithsonian te u prestižnoj MoMa -i.

Obratili smo se Iliću kako bismo saznali više o etiketi nove “Devetke”. Jasno, prvo nas je zanimalo koliko mu znači pivo.

 

- Nažalost, ja ne pijem pivo prečesto, unatoč tome što mi je prijatelj Steve Hindy osnivač jedne od najuspješnijih kompanija piva u Americi, ‘Brooklyn Brewery’, i što mi je moj drugi prijatelj Milton Glaser dizajnirao njihov kompletni identitet.

Ja sam više vinska osoba, ali i dizajner, iako ni vino ne konzumiram ili dizajniram prečesto. Međutim, u Hrvatskoj sam dizajnirao etikete za neka od najboljih naših vina - ‘Benmosche family’, ‘Clai’, a moj zadnji angažman u tom smislu je bio za ‘Baracija’ vina. Nikolu Đureka znam već jako dugo. Izuzetno cijenim njegov rad, a naročito fontove koje on dizajnira. Da ne mislite da samo laskam mlađem kolegi, pogledajte zadnje tri-četiri godine mog dizajna i vidjet ćete da u bar 75% slučajeva ja za dizajn koristim upravo Nikoline fontove. I to nije samo zato što ga poznajem, ja poznajem puno dobrih dizajnera fontova. To nije samo zato što je iz Hrvatske, ja poznajem dosta Hrvata i Hrvatica. To je zato što mislim da je, u ovom trenutku, Nikola Đurek najbolji europski font dizajner - ispričao nam je Ilić zašto je upravo s Đurekom radio na dizajnerskim etiketama “Devetke”.

Na jednu je od njih odlučio postaviti svoj poznati lik iz “Born To Be Wild” stripa, dok se na drugoj etiketi nalazi njegova poznata ilustracija za kultni kompilacijski album Jugotona “Svi marš na ples!” iz 1980., koji je okupio bendove poput Šarla akrobate, Električnog orgazma, Pekinške patke, Haustora, Azre, Idola...

Lijep san

- To što je moj strip ‘Born To Be Wild’ stavljen na etiketu je bila isključivo Nikolina odluka. On mi je javio da bi volio iskoristiti neke od mojih starih crteža, a vjerojatno je izabrao taj strip između ostalog i zbog pivske boce koja se tamo pojavljuje. A ilustraciju s LP-a ‘Svi marš na ples!’ je vjerojatno izabrao jer se tamo pivska boca ne pojavljuje, haha! - našalio se dizajner pa nadodao i kako je na ovome projektu radio isključivo iz ljubavi, a ne biznisa, a tu formulu ističe kao onu koja često rezultira vrlo povoljno za sve uključene.

- Tako je i spomenuta ‘Brooklyn Brewery’ počela. Raditi nešto samo radi novca nikad nije tako ispunjavajuće. To je ujedno i nekakva formula po kojoj ja donosim odluke o odabiru projekata i klijenata. Dovoljno je da vam kažem kako moja kompanija danas radi bar 60% projekata besplatno. Naravno, to su većinom nekomercijalni, socijalni projekti - rekao je Ilić koji u New Yorku ima tvrtku za grafički dizajn i 3D animaciju, Mirko Ilić Corp.

- Ja za ‘Devetku’ nisam ni na trenutak pitao Nikolu koliko to plaća. Mene veseli pomoći mu ostvariti njegovu ideju jer, biti vlasnik pivovare je lijep san. Naravno ako volite pivo - naglasio je dizajner koji će krajem godine nakratko posjetiti Hrvatsku, odnosno sajam knjiga u Puli gdje će otvoriti dvije izložbe plakata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. srpanj 2020 23:14