TJEDAN MODE U PARIZU

Dominacija japanske struje uz francuski chic

U Parizu je normalno kada nacionalni programi pojedinih zemalja odvajaju sredstva za promociju svojih dizajnera. U Hrvatskoj to nije slučaj

Moj dan u Parizu počinje prilično asketski. Buđenje je između 7 i 8 ujutro. Odmah po razbuđivanju, gledanjem informativnih satelitskih programa i pregledavanjem domaćih vijesti online. Zatim doručkujem, obično nešto hranjivo, jer znam da je to najčešće jedini konkretan obrok sve do večere. Nakon što u torbu potrpam sve što bi mi moglo zatrebati... od pozivnica i rasporeda, fotoaparata, mape grada... i pola svog života; odiseja za taj dan može započeti.

Prezentacije brendova

Pariz je apsolutno najkozmopolitskiji modni grad na svijetu. Možda tome u prilog ide i podatak da su ga još sedamdesetih godina prošlog stoljeća za prezentaciju svog rada odabrala neka od danas najvećih japanskih modnih imena ( Yohji Yamamoto, Issey Miyake, Comme des Garcons).

Osamdesetih su sličnu situaciju ponovili belgijski dizajneri; popularno zvani Antwerpenska šestorka ( Ann Demeuleemester, Walter Van Beirendonck, Dries Van Noten...)

Utjecaj tih dviju vrlo interesantnih estetika vidljiv je na pariškim revijama i danas. Ovdje slobodno možemo razgovarati o japanskom i belgijskom krugu modnog stvaralaštva. Zapravo o pravom velikom izvoznom brendu tih zemalja.

Stoga je posve normalno kada nacionalni programi pojedinih zemalja odvajaju sredstva za promociju modnih dizajnera . Tako ćete biti zasipani reklamnim porukama poput “Brits in Paris” (promocija britanskih dizajnera), “Tokyoeye” (promocija japanskih mladih dizajnera) ...

Nekoliko sezona na modnom sajmu “Rendez vouz” postojala je prezentacija dizajnera iz Srbije koju je potpomoglo njihovo ministarstvo gospodarstva.

Hrvatska gospodarska komora ili bilo koja od ostalih institucija na nacionalnoj razini očigledno nije zainteresirana za takve podvige te su naši dizajneri prepušteni sami sebi. Sami pronalaze načine kako doći i prezentirati svoj rad, a time osigurati i mogućnost za pokretanje tekstilne aktivnosti kod nas.





Odličan uspjeh

Ove sezone u Parizu su se hrabro predstavila dva domaća brenda: “Madame Demode” i “Roba”. Oba su zadovoljna prezentacijom u Parizu. Pričam s njima na sajmu između narudžbi koje zaprimaju. Lijepo je čuti da je “Madame Demode” od sljedeće sezone zastupljena u većim modnim prijestolnicama, pa čak i u Kuvajtu. Iz brenda “Roba” pak stižu odlične vijesti o aktualnoj prodaji njihove kolekcije u popularnom Top Shopu. Tako će se od sljedeće sezone njihova kolekcija moći kupovati u nekim od najvažnijih modnih centara Europe.





Victor and Rolf

Pravi modni performeri niti ovaj put nisu zakazali. Revija je pomalo nalikovala onoj od prije deset godina nazvanoj “Babushka”. Prinicip je bio sličan. Glavna preokupacija poznatog top-modela devedesetih Kristen McMenamy bila je ne stropoštati se na pisti odjevena u bezbroj slojeva odjeće, koji su vjerojatno nadmašili njenu osobnu kilažu. “Guleći” s nje sloj po sloj robe, Viktor Horsting i Rolf Snoeren oblačili su zatim modele i slali ih da prošeću odjevne predmete pistom. Nakon što je ostala “gola” u pripijenom kombinezonu boje kože s dodanim štrasom - Kristen su ponovno obukli…. Ova revija ostat će zapamćena više po svojoj teatralnosti i prezentaciji, a mnogo manje po robi.

Maison Martin Margiela

Jedna od najzanimljivijih modnih kuća. Naime, dizajner za kojeg nitko ne zna kako izgleda, jer se nigdje službeno ne pojavljuje, pa čak niti na kraju vlastitih revija, dao je i službenu ostavku na mjesto glavnog dizajnera ove kuće i posvetio se produkt dizajnu. I dok su prošlu kolekciju pomalo mlako primili čak i Margielini odani fanovi, ova nikoga nije razočarala. Jedna od glavnih tema kolekcije su rukavi koji izgledaju zaobljeni u silueti i predimenzionirani te sašiveni tako da postaju “dvodimenzionalni”, pomalo nalik na nekakva neobična krila. Nakon balonera, kaputa i sakoa s takvim rukavima silueta vam sjeda u memoriji i postaje poželjna i tu je DNA Margiele kao branda: od nečeg na prvi pogled apsolutno nemogućeg i čudnog napraviti nešto poželjno i estetski interesantno.

Lanvin

Albar Elbaz koji je preporodio poznatu staru parišku modnu kuću radi pod povećalom javnosti. Naime, njegove senzacionalne kreacije još niti jednom nisu podbacile, kako u modnom tako i u financijskom smislu. Sudeći po svemu, tako će biti i za sljedeću sezonu. Njegova ideja bila je pomiriti suprotnosti koje Lanvinove klijentice vrlo često traže: mušku siluetu od kroja do izrade, ali s nježnim ženstvenim završetkom. One žele dnevnu varijantu odjeće koja je istodobno i večernja... sve to pomireno je u kolekciji koja odiše jakim gradskim chicom s povremenim dodatkom plemenskog afričkog senzibiliteta.

Jean Paul Gaultier

Prezentirao je svoju kolekciju posvećenu pravom modnom sudaru svjetova. I dok su katastrofalni potresi razorili Haiti i Čile, Gaultieru se potres dogodio u glavi. Tako smo na jednom modelu mogli vidjeti Masai ogrlicu i bajkersku jaknu, dok je pak druga bila odjevena u turban, baloner, zelene čarape i “nanogvice” od svile s cvjetnim aplikacijama. U konačnici prikazani su i neki interesatni komadi poput odličnih balonera. No revija je imala i drugu vrstu događanja. Ispred ulaza okupila se manja grupa ljudi; borci za zaštitu životinja, koji su protestirali protiv Gaultierovog korištenja krzna u kreacijama. Najgore je prošla Anna Wintour (glavna urednica američkog izdanja Vogue) koju su prosvjednici naguravali i bacali na nju crveno obojana krzna. U pomoć su joj dotrčali zaštitari.

Cacharel

Ova francuska modna kuća poznata je po cvjetnim printevima. Iako zapravo robna marka počiva više na sentimentalnom nego trendovskom dijelu modne lente, možda je kao takva pred novim modnim preporodom. Cedrat Charlier predstavio je za tu kuću svoju drugu kolekciju te mi se čini da je napokon odveo Cacharel u jednu novu suvremenu dimenziju. Cvjetni uzorci konfrontirani su crnom bojom te se polako pretjerano slatka romantika zamjenjuje odraslijim gradskim chicom. Ova kolekcija je zapravo idealna je za mlade urbane žene koje žele lijepo izgledati, a nemaju novca za skupe modne eksperimente, jer im jedan dio plaće odlazi na kredit za stan ili auto.

Issey Miyake

Issey Miyake je već nekoliko desetljeća oličenje spoja tehnologije i suvremene mode u kojoj se konstantno istražuje odnos između tijela i tkanine. Kod Miyakea trend je sporedna stvar; ono što je bitno jest apsolutna kreativna energija cijelog dizajnerskog tima, na čelu s Dai Fujiwarom. Ove sezone tema, koliko god apstrakno zvučalo, jest matematika inspirirana djelovanjem gosp. Wiliama Thurstona i njegovim radovima na području trodimenzionalne topologije. Revija je prštala od pozitivne kreativne energije.

Comme des Garcons

Začetnica brenda Rei Kawakubo slobodno može biti nazvana “predvodnicom modnih ideja”. Možda je najbolji primjer revija prikazana u ožujku 2009. Inspirana vojničkim lookom, trend te njene ideje vidljiv je upravo ovu sezonu. Iako nije bilo Puff Daddyja, ovo je zasigurno bila Puff Mummy kolekcija. Naime, kolekcija pod nazivom “Unutrašnja dekoracija” prikazuje siluetu žene kod koje su, zbog isticanja ljepote, naglašeni dijelovi tijela (bok, struk, bedra, prsa) obilježeni podstavljenim jastučićima.

Heider Ackermann

Nakon godina i godina predanog rada pod svojim imenom, postaje sve viša “hot stuff” u modnom svijetu. Njegove kolekcije odišu prepoznatljivim modnim rukopisom koji se iz godine u godinu nadograđuje. Ono u čemu leži tajna njegove nove kolekcije su predivne kožnate jakne koje se obavijaju oko ženskog tijela, ovaj put s predimenzioniranim ovratnicima. Kao takvi čine zanimljive sileute nalik na si-fi ogrlice. Konačni dizajner završnog izgleda je vlasnica jakne, jer postoji nekoliko načina kako se taj ovratnik može ukrotiti.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 13:03