KOMADI ZA KOJIMA SE UZDISALO

FOTO: Tko su bile najveće zvijezde ovosezonskog Cro-a-Portera?

Nivea CaP je zapravo proslava snage volje i vizije obrtnika i manjih industrijskih pogona
 Marko Miščević/CROPIX

Već drugu sezonu za redom Nivea CaP održava se u shopping centru Westgate. Pokušaj je to da se poveže moda s konzumerizmom, a tome ide u prilog i podatak da Nivea CaP još uvijek predstavlja kolekcije za aktualnu sezonu (jesen/zima 2010) tako da shoppingholičarke po svoje IT komade mogu otići već “sutra”.

Iako su revije same po sebi zabava i spektakl iza kojeg bi trebala stajati tekstilna industrija, na zvaničnom otvorenju jubilarnog Nivea C-a-P pokazalo se da to kod nas nije tako.

I veliki na modni tjedan

Prvog dana u publici su sjedile radnice iz Kamenskog kao dokaz da je kod nas tekstilna industrija poput brontosaurusa prikopčanog na respirator. Nekada naša “dika i ponos”, danas je to industrijska grana s najmizernijim plaćama (ako ih se i isplaćuje) uništena od nekompetentnih ljudi koji su preuzimali tvornice i vodili ih “janjetina” politikom s idejom da se ne treba prilagođavati vanjskom tržištu. I dok svjetski poznati brendovi poput Burberrya, Diora i ostalih revitaliziraju svoje brandove, koristeći se svojim modnom arhivom viđenom očima nekog dizajnera, koji kao i u nogometu ima ugovor na određeno vrijeme - kod nas to nije tako.

Nije mi poznato zašto se nitko od najvećih tekstilnih mastodonata ne prezentira na modnom tjednu. Smatraju li da im ne treba takva vrsta prezentacije ili jednostavno nemaju što nova pokazati?

Tako je Nivea CaP zapravo proslava snage volje i vizije obrtnika i manjih industrijskih pogona.

Moda se stalno mijenja

Direktore velikih pogona ne zanimaju najtalentiraniji dizajneri hrvatske današnjice, kojima bi mogli ponuditi posao - mnogi od njih i tako već odavno misle da im i ne treba dizajner, jer se u modi puno toga ne mijenja - no stvarnost je kao i obično negdje drugdje.

TKO JE TKO - Oni mogu spasiti našu tekstilnu industriju

Imate li tekstilnu tvornicu koja vam je pred bankrotom? Možda vam oni mogu pomoći....

Boudoir - angažirajte ih za najmaštovitije dizajniranje donjeg rublja, korzeta i badića. Ako planirate proboj na japansko tržište njihova Harajuku estetika pomesti će konkurente, slično će biti i u luksuznom gothic segmentu.

Zigman - trenutno jedan od najistaknutijih kreativaca koji odlično funkcionira u obućarskoj industriji, pa zašto ne bi i u tekstilnoj. Angažirajte ga za mladenačku urbanu konfekciju.

Link by Ogi Antunac - nosiva gradska crnina s dozom seksipila. Angažirajte je za dizajniranje nosivih minimalističkih komada.

Linea Exclusive - u potrazi je za svojim novim i mlađim kupcima te je ova kolekcija na pravom tragu da ih pronađe. Angažirajte ih za podizanje večernjeg programa svojih kolekcija.

Luka - patite li na balske haljine i volite teatralnost, zavirite u njegov kreativni prostor. Najčešće se poigrava volumenom te voli križati balon haljinu s baletnom tutom. Njegova muška perfetto jakna potaknula nas je na razmišljanje o cjelovitijoj muškoj kolekciji. Obratite pozornost.

Tomislav Bahorić - Hrvatska verzija muškog “beskućnog chica”. Majice s rupicama i sirovim našivcima strip junaka “Alan Forda” po uzoru na punk estetiku. Gužvani vuneni materijali i karirane hlače koje svojom estetikom podsjećaju na nemarni modni grunge trenutak.

ZIGMAN

Pokazana na samom početku modnog tjedna, ova revija postavila je vrlo visoke kriterije koje ove sezone nitko nije prestigao. Zigman je potvrdio svoju kreativnu kozmogoniju od glave do pete i ostavio nas bez riječi. Njegova paleta boja koja se razvija do neslućenih razmjera, ovaj put je za njega svedena na minimum, što je rezultiralo komercijalnom vrijednošću modela, gdje je njegov dizajnerski DNA ostao prisutan u svim segmentima. Predivne jaknice od eko krzna asimetričnih dužina kao i džersej tunike izazivale su uzdahe žena koje su sjedile oko mene, dok su “tjelesno svjesne” patchworkirane haljine davale do znanja da ih može nositi samo žena koja vjeruje u sebe. Predivne čizme i cipele koje radi u suradnji s Pekom stavile su točku na i u vizualizaciji ove predivne kolekcije.

BORIS PAVLIN

Pavlin je samozatajni dizajner, koji je po svom stvaralaštvu bliži segmentu alte mode. Haljine na pisti, izrađene najčešće od najfinijih materijala koji se mogu nabaviti na tržištu, govorile su sve svjetske jezike. Čipka, svila ukrašena swarovski kristalićima, nanizane perlice i šljokice kod žena su izazivale napetu pozornost koja se još trenutno može vidjeti jedino prilikom gledanja “Šeherezade”. Većina tih haljina idealne su vjenčanice ili predivne haljine za crveni tepih. Reviju je zatvorila Kristina Šalinović - nova svjetska manekenska nada (djevojka koja je nosila istaknute revije u Milanu i Parizu), što je donijelo čestice svjetskog glamoura koji se savršeno uklopio u cijelu kolekciju.

MARINA DESIGN

Ideja za kolekciju dizajnerica je pronašla u kubizmu. Kaputi oštrih linija od high tech materijala i dubokih kragni, krojeni po principu “valjka i stošca”, ukrašeni samo jednom velikom okruglinom (gumbom). Na nogama djevojke imaju “rebraste” bikerske hlače od eko kože.

Predivno krojene hlače, kao dizajneričin lajtmotiv u svim kolekcijama, ovaj put imaju kontra posložen materijal na krajevima nogavice, kojime postiže efekt sare u nevidljivih čizmi. Te cijela kolekcija lagano podsjeća na neku romantičnu sci fi bikersku priču o putovanju u blisku budućnost. Za kraj Picassovska haljina koja je stvorena za neku domaću Palomu koja bi ju upečatljivo pronijela crvenim tepihom uz nezaobilazan crveni ruž.

TEO P za MAK

Ovaj brak između dizajnera i modne industrije vrijedan je svake pohvale. Perićeva estetika trenutno je tražena u cijelom modnom svijetu - riječ je o romantičnoj ženskoj silueti pješčanog sata koja naglašava sve obline i prikriva nedostatke. Suknje su punog kruga ili zvonolike, a predivna priča ispričana je na kaputima koji na prednjem dijelu imaju dva sloja, jedan koji je funkcionalan, a drugi dekorativan i priča priču o tajnama uspješnog dizajniranja. Paleta tamnih tonova plave, sive pa sve do crne, probijena je crvenom-najženstvenijom bojom univerzuma.

ANDREA BISTRIČIĆ

Mladoj dizajnerici Andrei BistriČić svakako ide pohvala za najbolju novu pojavu na ovosezonskom Nivea Cro-a-Porteru. Njezina kolekcija spoj je Comme des garçons vizije s “Teddy Boy” estetikom. To se vidjelo u odjevnim predmetima, koji imaju dodane neočekivane volumene i stylingu koji je pojačan kokoticama i “creepersicama”. Andrea u svojoj kolekciji najčešće koristi crnu i ponegdje bijelu. Ukrasi su prljavo zlatni u vidu patent zatvarača ili otrgnutih komadića svile na ramenu. Njezini svi modeli imaju masivnu kragnu kojom se dobiva moderna modna uniformiranost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. svibanj 2024 07:12