ČAROBNI TRAPER

FOTO Volimo traperice s posebnim moćima... nosimo samo one u kojima izgledamo vitkije!

Potpuno je neupitno da su traperice najvažniji odjevni predmet današnjice. Čak je nedavno, na iznenađenje modnih znalaca, ulovljena i Anna Wintour, urednica američkog Voguea, kako ležerno šeta u svojim J Brand 914 trapericama niskog struka i cigareta kroja. Bez obzira na dob i spol, svatko od nas ima barem jedan par plavih u svom ormaru. Kod traperica stvar je oduvijek bila vrlo jednostavna - imamo ih, nosimo ih i svjesni smo da ne postoji niti jedan odjevni predmet koji bi mogao doći na njihovo statusno mjesto. Čak ih i modni trendovi, koji dolaze i prolaze, dodiruju tek malo. Istina, nekada ih volimo izblijedjele i mrkvaste (80-e), trapezaste (70-e), nekada tamne i ravne (2000-e), ali ostaje činjenica da ih uvijek volimo.

Hlače od denima

Traperice, neformalne hlače, ime su dobile po materijalu (serge), proizvedenom u francuskom gradu Nimesu. Kasnije je naziv materijala serge de Nimes skraćen u denim. Originalno, denim je bio čvrst materijal napravljen od vune, a oko 1700. godine izrađivao se od mješavine pamuka i vune. Takve čvrste hlače nosili su mornari i kalifornijski kopači zlata, a za plavu boju zaslužna je bila biljka indigo (najviše se uzgajala u Indiji, a početkom 20. stoljeća razvijen je sintetički indigo). No plave traperice kakve poznajemo danas, zapravo su 20. svibnja 1873. godine patentirali bavarski imigrant Levi Strauss i krojač Jacob Davis. Tijekom godina traperice su se malo mijenjale: 1920. godine patentni zatvarač zamijenio je dugmad, a 1960. godine maknute su zakovice sa zadnjeg džepa jer su se školski odbori žalili da im učenici u trapericama uništavaju stolce. Za veliku popularnost traperica zaslužan je zapravo Hollywood. Nakon scena Jamesa Deana u trapericama na motoru iz filma “Buntovnik bez razloga”, te 1955. godine prodano ih je 150 milijuna komada diljem svijeta.

Svijet visoke mode

Nakon toga jeans je postao velik biznis koji je ušao i u svijet visoke mode. Danas gotovo da nema dizajnerske kuće koja ne proizvodi traperice sa svojim potpisom. Dolce&Gabanna, Armani, Klein, Dior - čak im ni Chanel nije odolio. Na najnovijoj reviji, Resort Collection 2012., Karl Lagerfeld napravio je svoju inačicu traperica: na denim podlogu “navukao” je pidžama hlače. Osim dizajnera, za trapericama su potpuno lude i zvijezde. Svojevremeno su najveći hit bile 7 for All Mankind (nosile su ih “Kućanice”, u nas su stajale oko 1900 kn), a već godinama visoki modni ugled imaju Diesel (obožava ih Kate Midlleton), Levi’s (zahvaljujući novoj liniji traperica Curve ID njihov Facebook profil ima 1,6 milijuna fanova), Gap, Miss Me, Replay, Guess, Calvin Klein i True Religion. Trenutačno je najveća pomama za J Brand trapericama (kod nas se mogu naći u Nicolas concept storu) - baš za modelom 914 koji nosi gđa Wintour.

Savjet stručnjaka

Ivica Klarić, modni dizajner

Svatko od nas rođen je s određenim oblikom tijela koji ni dijete ni vježbanje ne mogu promijeniti. Kruška, jabuka, pješčani sat, trokut, naopaki trokut, kvadrat... samo su neki od tipova ženske građe tijela. Kada jednom odredite kojem tipu vaše tijelo pripada, lakše ćete pronaći odjeću koja ističe vrline i prikriva mane. Kako se određuje tip građe? Stanite ispred velikog ogledala, tako da u cijelosti možete vidjeti svoje tijelo, zatim povucite zamišljenu liniju koja spaja najširi dio ramena s najširim dijelom bokova. Jeste li širi u ramenima ili bokovima, odnosno je li imaginarna linija ravna ili se širi gore/dolje? Kada, barem približno, odredite oblik svoga tijela, krenite u potragu za pravim trapericama!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 09:16