‘GAME OVER‘

Na završnoj konferenciji projekta Edu4Games predstavljen plan provedbe budućeg studijskog programa

Aleksandar Gavrilović, Chris Marchich, Mirko Sužnjević, Dijana Plantak Wukovac, Ida Loher, Davor Švaić, Vedran Kasap, Andrej Kovačević

 Edu4games
Projekt Edu4Games pokrenut je u ožujku 2019. godine s ciljem da se doprinese razvoju i kvaliteti igara u zemlji i regiji

Prije tri godine, neposredno prije pandemije koja je naglavačke okrenula sektore obrazovanja i kulture, pet hrvatskih fakulteta predvođenih Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu pokrenuli su projekt Edu4Games, čiji je cilj pripremiti teren za uvođenje novih studijskih programa koji će Hrvate osposobljavati za rad u propulzivnoj industriji videoigara.

U ponedjeljak je na Novoj akademijskoj sceni F22 Akademije dramske umjetnosti održana završna konferencija pod nazivom “GAME OVER” projekta EDU4GAMES – Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara

Projekt Edu4Games pokrenut je u ožujku 2019. godine s ciljem da se doprinese razvoju i kvaliteti igara u zemlji i regiji, a proveden je u suradnji nekoliko sastavnica Sveučilišta u Zagrebu – Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Fakulteta organizacije i informatike te Fakulteta elektrotehnike i računarstva, kao i u suradnji sa stručnjacima iz industrije. Osmišljen je tako da procesi poučavanja i učenja budućih kreatora videoigara budu usmjereni na umjetničku i znanstvenu praksu te na istraživanje. Uz diplomski studijski program s četiri usmjerenja - dizajn videoigara, vizualna umjetnost videoigara, programiranje videoigara, produkcija videoigara, izrađeni su i standardi zanimanja i kvalifikacija te program cjeloživotnog obrazovanja.

Tijekom projekta angažiran je velik broj nastavnika Sveučilišta u Zagrebu, a u njegovoj je provedbi ostvarena i bliska suradnja s domaćom gaming industrijom. Stručnjaci iz industrije predavali su na obrazovnom pilot programu cjeloživotnog učenja te sudjelovali u raspisu predmeta budućeg studijskog programa.

image
Edu4games

Tijekom projekta ostvarena je suradnja s Klasterom hrvatskih proizvođača videoigara CGDA (Croatian Game Developers Alliance) te Poduzetničkim inkubatorom PISMO u Novskoj, a nastavnici Sveučilišta prošli su edukaciju u studiju za razvoj videoigara Gamechuck.

Na razvoju samog programa surađivalo se sa stručnjacima iz inozemnih tvrtki i fakulteta koji će nastaviti surađivati na projektu kao evaluatori, dok će se u nastavi suradnja nastaviti razvijati s domaćim tvrtkama poput GameChuck, Playrix Croatia, Exordium Games, ZEROlife, Nanobit, CroTeam uz freelancere koji nisu vezani uz pojedine produkcijske kuće, a pokrivaju područje teorije, povijesti i analize videoigara, kao i pisanja scenarija za videoigre.

U sklopu projekta nabavljena je vrijedna oprema kojom su opremljeni prostori Akademije dramske umjetnosti u kojima je i održan pilot program cjeloživotnog učenja. Nabavljena oprema omogućit će i nesmetano buduće obavljanje razvijenih diplomskih programa, kao i umjetničko – istraživačke djelatnosti. Uz gaming računala i prezentacijsku opremu, nabavljene su naočale za virtualnu i proširenu stvarnost, eye-tracking oprema te grafički tableti.

image
Edu4games

Projekt je predstavljen na nizu domaćih festivala i konferencija – Reboot Online Games Week, CASE 2022, Zagreb Film Festival, Animafest, MIPRO, a tijekom izrade studijskog programa ostvarene su suradnje s nekoliko stranih obrazovnih ustanova – nastavnici uključeni u projekt posjetili su jedan od najvažnijih europskih gaming obrazovnih programa, francuski CNAM-ENJMIN, a s Francuskim institutom u Zagrebu te Goethe-Institutom Kroatien realiziran je Digitelling, prvi regionalni program mentoriranja inovativnih indie videoigara.

Ovaj trogodišnji projekt završio je konferencijom na kojoj je dekan Akademije dramske umjetnosti i voditelj projekta izv. prof. art. Davor Švaić predstavio provedene aktivnosti te plan provedbe budućeg studijskog programa i programa cjeloživotnog učenja Dizajn i razvoj videoigara.

Ovaj idejni začetnik projekta govorio je o tome kako se industrija videoigara na globalnom tržištu, pa i kod nas, izrazito brzo razvija. Tome je doprinijelo i pandemijsko doba, jer se tijekom lockdowna pojačalo interes publike za sadržaje u kojima mogu uživati doma, što je logično povečalo i broj igrača. Ta situacija dala je mogućnost i mnogima iz područja kulturnih i kreativnih industrija da se usmjere prema industriji videoigara kao gospodarskoj grani u kojoj se može raditi i napredovati bez obzira na epidemiološke restrikcije.

image

Davor Švaić

Edu4games

Videoigre su u Hrvatskoj kroz legislativu ušle u audiovizualno područje uz bok, primjerice filmu i serijama, a kao što je čitavo to područje deficitarno, deficitarna je i grana gaming industrije. Na domaćem tržištu dogodilo se i nekoliko preuzimanja naših tvrtki od strane velikih međunarodnih kompanija, kao činjenica da strane tvrtke koje otvaraju podružnice u Hrvatskoj. Sve to daje dodatni zamah i tako brzorastućoj industriji i povećava kadrovski deficit koji nastojimo pokriti novim javnoobrazovnim programima.

Zanimljivo je da europsko iskustvo pokazuje da samo pola ljudi koji završavaju ovakve programe pronalaze svoj put u industriji videoigara, a u Americi tek trećina. Ostali pronalaze karijere u područjima u kojima se njihova znanja i vještine mogu primijeniti u takozvanom procesu igrifikacije, bilo da se radi o igrifikaciji obrazovanja, poslovanja ili nekih drugih procesa. Njihova zapošljivost viša je od 90 posto, što je nevjerojatna statistika. Na konferenciji su sudjelovati i polaznici pilot programa održanog u sklopu projekta, koji su predstavili napredak svojih timova s izradom videoigara te iskustva u gaming industriji nakon završetka programa.

Također, u sklopu događanja organizirana je i panel-diskusija na temu visokog obrazovanja u području videoigara te suradnje s gospodarstvom i javnim institucijama u Republici Hrvatskoj. Moderator panela, Andrej Kovačević iz Exordium Gamesa otvorio je zanimljivu raspravu u kojoj su sudjelovali: Aleksandar Gavrilović iz klastera hrvatskih proizvođača video igara CGDA i Gamechucka koji je naglasio kako će gaming industrija imati veliki doprinos od uvođenja video igara u visoko obrazovanje zbog nedostatka kadra, a s obzirom na vidljivi trend rasta ovog područja. Izv. prof. art. Vedran Kasap (Arhitektonski fakultet – odsjek Studij dizajna), as. Ida Loher, (Akademija likovnih umjetnosti), izv. prof. dr. sc. Dijana Plantak Vukovac (Fakultet organizacije i informatike) i doc. dr. sc. Mirko Sužnjević (Fakultet elektrotehnike i računarstva) podijelili su svoja iskustva tijekom rada sa studentima polaznicima pilot projekta te su govorili o potrebi za intredisciplinarnim pristupom pri stvaranju studijskog programa iz gaminga te stavljanju naglaska na umjetnički aspekt video igara. Christopher P. Marchich, ravnatelj HAVC-a, govorio je o perspektivi i poveznici između AV sektora i gaminga.

image

Krešimir Partl

Edu4games
image
Edu4games
image
Edu4games

Akademija dramske umjetnosti želi razvijati igre koje će imati određenu kulturnu vrijednost. U Hrvatskoj je malo prilika za proizvodnju takozvanih AAA igara, koje su ekvivalent Hollywoodskim blockbusterima, iako će se baviti i tom tržišnom nišom i žanrovima. Većina polaznika ipak će biti usmjerena prema nezavisnoj produkciji, naslovima koji imaju umjetničku kvalitetu i za koje se nadamo da će biti prepoznati kao doprinos hrvatskoj kulturi i društvu u cijelosti. Dosadašnja iskustva sa studentima to potvrđuju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. ožujak 2022 08:54