Čim je izdavač Electronic Arts posljednjeg dana srpnja objavio najavu svoje nove pucačine iz prvog lica, “Battlefield 6”, jedan je segment društvenih mreža planuo od oduševljenja – onaj koji već godinama zaziva igru sposobnu konkurirati serijalu “Call of Duty”, svojevrsnom monopolistu među djelomično realističnim vojnim pucačinama.
Od 2003. prodano je više od 500 milijuna primjeraka igara iz serijala, a “Call of Duty” je svom izdavaču, Activision Blizzardu, donio 30 milijardi dolara prihoda. Ultrapopularni “COD” drži Guinnessov rekord za najprodavaniji FPS serijal svih vremena. Ipak, glasna manjina igrača – kojoj sam nekoć i sam pripadao – smatra da serijal već neko vrijeme stagnira i da se tek povremeno uzdigne iz mediokritetstva.
Premda je “Battlefield” formalno stariji godinu dana – prva igra, “Battlefield 1942”, izašla je 2002. – njegovi su uspjesi znatno skromniji. Prema podacima iz studenoga 2022., prodano je oko 88,7 milijuna primjeraka. Budući da su izdavači notorno škrti na konkretnim brojkama i često ih koriste kao PR alat, nije isključeno da su aktualni podaci nešto veći, no teško znatno – posljednja igra u serijalu, “Battlefield 2042”, izašla je još 2021.
Iako brojke sugeriraju suprotno, “COD” i “Battlefield” jesu rivali – ponajprije zato što su to bili i njihovi izdavači. Barem dok tehnološki gigant Microsoft krajem 2023. nije preuzeo Activision Blizzard.
Strateško uništavanje okoliša ono je što “Battlefield” čini “Battlefieldom”. S druge strane, adrenalinsko naganjanje i puškaranje ono je što “COD” čini “COD-om”.
Igrači su rekli svoje – “COD” im je draži.
Je li entuzijazam koji je “Battlefield 6” izazvao opravdan? I da i ne. “COD” je u kreativnoj krizi još od 2019., a igrači vape za promjenama. Posljednji stvarno dobri “Battlefield”, “Battlefield 1”, izašao je 2016. Dakle, ni jedan ni drugi serijal trenutačno ne briljira.
Unatoč tome “Battlefield 6” je odmah postao vruća roba – čak i u “COD” krugovima. Razlog? Uspješna monokultura poput “Call of Dutyja” ne guši samo kreativnost onih koji je stvaraju nego i tržište na kojem djeluju. Gejmeri se upravo zato nadaju da će novi “Battlefield” uzdrmati status quo. I zato ga treba podržati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....