VLASNIK FASHION-HR-a

ISPOVIJEST NAJMOĆNIJEG ČOVJEKA WEB MODE 'Nisam imao gdje spavati, a sada imam milijunski modni biznis'

 Boris Kovačev/CROPIX

Brend Fashion.hr ovog četvrtka na tržište će lansirati svoju prvu modnu liniju s potpisom poznatog dvojca eNVy rooma. Bit će to ostvarenje jednog od poslovnih snova vlasnika Fashion.hr-a Vinka Filipića koji već godinama nastoji domaću modu i dizajnere približiti što širem krugu ljudi i u konačnici ih povezati s devastiranom hrvatskom tekstilnom industrijom. Prvi takav pokušaj 2010. mu je propao, jer većina tadašnjih tvornica s kojima je Fashion.hr surađivao danas je zbog krize u stečaju, no sada je odlučio da više neće biti posrednik, već direktni naručitelj. Usvojvši koncept poznatog modnog lanca H&M, ušao je u suradnju s hrvatskim kreatorima, našao tvornicu koja će mu te modele prozvesti i sklopio ugovor s poznatim austrijskim lancem drogerija u kojima će se ti modeli prodavati. Prva na redu je ljetna linija s potpisom eNVy room koja uključuje haljinu, majice, naočale, narukvicu, torbu i ručnik za plažu, a cijena im se kreće od 29 do 99 kuna.

Distribucija po zemlji

- Modna linija novi je segment brenda Fashion.hr koji se do sada sastojao od portala, marketinške i PR agencije te tjedana mode. Odlučili smo od ove godine otvoriti novu platformu. Već dugo smo imali ideju napraviti hrvatski dizajn za masovno tržište, znači ponuditi ga po prihvatljivim cijenama. U tom lancu njaviše nam je nedostajao distribucijski kanal, ali ulaskom drogerije u projekt kao partnera i taj smo segemnt riješili. Na taj način razbit ćemo famu koja ponekad vlada o elitističkom pozicioniranju velikog broja hrvatskih dizajnera. Nažalost, zbog kratkog roka prve modne linije i konkurentnosti cijela linija koja sadrži više desetaka tisuća komada proizvedena je izvan Hrvatske, međutim za jesen, kada planiramo lansirati drugu kolekciju, radit ćemo na tome da se dio proizvodnje prenese u Hrvatsku, a naš konačni cilj je da sve što proizvodimo rade hrvatski dobavljači - objašnjava Filipić. Vrijednost prve linije je oko milijun i pol kuna.

- Novac nam stvarno trenutno nije u fokusu interesa. Po definiciji sam više kreativac, nego poduzetnik. Iz matematike sam uvijek imao loše ocijene, iako imam tu negdje u glavi okvirne izračune. Kažu mi moji poslovni partneri da mene samo Bog čuva - uz smijeh će 34-godišnji Filipić. U modu je zapravo ušao sasvim slučajno.

Preplašeni klinac

Rođen u Bolu na Braču, upisao je 1998. kulturu i turizam na Filozofskom faklultetu u Zadru. Kako bi pokrpao tanani studentski budžet, počeo se baviti manekenstvom, a bio je i na izboru za Mistera Hrvatske.

- Oduševio me kreativni, produkcijski i organizacijski dio tog posao - kaže Filipić. Još dok je studirao, organizirao je 2000. prvi Fashion Week na Bolu. Vrlo brzo je postao svjestan da se mora preseliti u Zagreb ako želi naprijed.

- Imao sam osjećaj da me ništa ne može zaustaviti. Došao sam kao klinac koji u Zagrebu nikoga nije poznavao. U Lučkom me čekao prijatelj kojeg sam tog ljeta upoznao na Bolu i uveo me u Zagreb. Iako sam to zaboravio, bilo je vrlo stresno. Bilo je i dana kada nisam znao gdje ću spavati tu noć - prisjeća se Filipić. Našao je posao na HTV-u, počeo raditi kao novinar honorarac. Vrlo brzo se afirmirao kao novinar, no taman kad se počelo šuškati da će dobiti stalni posao, odlučio je pokrenuti modni portal i 2006. otići s HTV-a.

Ljubav sa Sanelom

- Tada su po prisavskim hodnicima govorili da je Filipić poludio jer zbog neke modne stranice daje otkaz, a tu je posao siguran do mirovine - prisjeća se Filipić koji je i privatno vezan uz modu jer je već nekoliko godina u vezi s manekenkom Sanelom Seferagić s kojom planira vjenčanje.

Pokazalo se da mu je procjena bila dobra jer danas Fashion.hr preko svih svojih kanala i projekata okuplja nekoliko stotina tisuća ljudi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 17:53