Nova era

KORONAVIRUS BI MOGAO IZ KORIJENA PROMIJENITI NAČIN NA KOJI KUPUJEMO HRANU 'Potražnja je povećana 10 puta, morali smo i dodatno zapošljavati'

 
 Neja Markičević / Hanza Media

Ako su prije i bili suzdržani prema online kupovini, Hrvati su je u posljednjih mjesec dana morali objeručke prihvatiti. Nakon pojave koronavirusa na internetu je kupovalo 2,1 milijuna Hrvata, a od toga njih barem 130 tisuća to nije radilo prije pandemije, pokazalo je najnovije istraživanje konzultantske tvrtke Equestris.

Zanimljivo je da online kupnja hrane i namirnica bilježi dvostruki rast, s 24 posto prije koronavirusa na 39 posto trenutačno, a čak 50 posto Hrvata namjerava hranu kupovati preko interneta i u budućnosti.

Jedini trgovački lanac u Hrvatskoj koji ima vlastitu internetsku trgovinu, Konzum, iz prve je ruke vidio kako se navike Hrvata mijenjaju zbog koronavirusa. Naime, potražnja je porasla 10 puta.

Prosječna dob kupaca

- Osim što se povećao broj narudžbi, povećao se i broj kupaca, a udvostručila se i količina proizvoda u narudžbama u odnosu na redovno poslovanje. Najčešći kupci su i dalje oni više i visoke stručne spreme, između 30 i 45 godina, mlade obitelji bez ili s malom djecom – govore iz Konzuma.

Razgovarali smo i voditeljicom skladišta i transporta Konzuma Josipom Dangubić (47) koja nam je otkrila što kupci najčešće naručuju.

Zagreb, 170420.
Josipa Dangubic, voditeljica skladista Konzum Klik-a.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Neja Markičević / Hanza Media
Josipa Dangubić, voditeljica skladišta i transporta Konzuma

- Od početka pandemije najveća je potražnja za konzervama, gotovim jelima, brašnom, rižom, vodom, wc papirom. Kupci su uglavnom pridržavaju preporuka da ne gomilaju stvari jer opskrba funkcionira, ali ima onih koji naručuju 10 pakiranja toaletnog papira. Za nas nije ništa neuobičajeno vidjeti takve veće narudžbe jer i inače dostavljamo tvrtkama pa smo bili jako dobro pripremljeni – tvrdi Josipa i dodaje kako puno više građana naručuje dostavu no što koristi njihov „drive-in“centar na Vrbanima, što i ne čudi u vrijeme kada vrijedi preporuka #ostajemdoma.

Dodatno zapošljavanje

- Iako i dalje najviše naručuju mlađi od 40 godina, na terenu vidimo da oni često naručuju za svoje starije, bake i djedove, koji su puni pozitivnih komentara na našu uslugu i tvrde da će naručivati i dalje – otkriva voditeljica skladišta i transporta.

Kako bi odgovorili na povećane narudžbe, u Konzumu su dodatno i zapošljavali – morali su povećati kapacitet za čak 30 posto kako bi organizirali rad u tri smjene.

Zagreb, 170420.
Josipa Dangubic, voditeljica skladista Konzum Klik-a.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Neja Markičević / Hanza Media
Radnici u Konzum Kliku

- Nešto nam se sitno promijenio način rada u skladištu iako smo i prije koristili zaštitnu opremu, pogotovo rukavice. Sada nosimo maske, neprestano dezinficiramo i koristimo antibakterijske sapune. Naši dostavljači nakon svake dostave dezinficiraju cijelo vozilo i sami sebe. Iako stvarno pazimo na sve i nema dokaza da se koronavirus prenosi preko paketa, ja osobno ne koristim proizvode iz trgovine odmah, nego tek nakon 24 sata, a ako ih stavljam u hladnjak prvo ih prebrišem. Bolje spriječiti nego liječiti – savjetuje voditeljica Konzumovog skladišta.

Prava logistička operacija

Josipa Dangubić u Konzumu radi već 14 godina, a prije je bila na poziciji voditelja internet prodavaonice.

- Silom prilika mnogi su morali početi naručivati prehrambene namirnice, a sada kada su vidjeli koliko je to jednostavno vjerujem da će i nastaviti. Ova pandemija mogla bi promijeniti način kupovine – smatra Josipa.

Razlike između dostave prehrambenih proizvoda i primjerice potrošačke elektronike ili namještaja su ogromne jer su i procesi i zakonske regulative potpuno drugačije, pojašnjavaju iz Konzuma.

- Kad je riječ o našoj online trgovini iza kulisa se odvija prava logistička operacija, gdje se moraju poštivati svi standardi po pitanju temperaturnog režima, s obzirom na tri vrste prehrambenih namirnica, morate paziti kako robu pakirate i prodaje li se pojedini artikl po kilogramu ili komadu, zaposlenici moraju prolaziti stroge zdravstvene kontrole – dodaju iz Konzuma.

Nova usluga Pokupi za kraće zadržavanje u trgovini

Osim dostave i Drive-in opcije, Konzum je pokrenuo i Pokupi uslugu, pomoću koje kupac može napuniti svoju košaricu i samo pokupiti proizvode u odabranoj prodavaonici, bez zadržavanja u prostoru fizičke trgovine. Iako je usluga još u razvojnoj fazi, Konzum ju je pustio kako bi olakšao ovaj period svim kupcima, a popis trgovina u kojima funkcionira možete vidjeti OVDJE.

Najpopularnija opcija je i dalje dostava na kućna vrata, gdje je minimalna narudžba 200 kuna, a ako potrošite više od 800 kuna dostava je besplatna. Zbog velike potražnje Konzum slobodne termine dostave objavljuje svaki dan u ponoć, te u 10:00 i 12:00 sati.

Sadržaj nastao u suradnji s Konzumom

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter


Sve o kampanji #OSTAJEMDOMA doznaj na jutarnji.hr/ostajemdoma

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 14:27