ZBOGOM, VERSACE!

NESTAJE JEDAN OD NAJSLAVNIJIH MODNIH BRENDOVA!? Obožavatelji očajni, ali obitelji je teško odoljeti iznosu od dvije milijarde dolara...

 
Carla Bruni, Claudia Schiffer, Donatella Versace, Naomi Campbell, Cindy Crawford i Helena Christensen
 Stefano Rellandini / REUTERS

Nakon što je Facebook kupio Instagram, Disney preuzeo Century Fox, a Coca-Cola okupirala Costa Coffee, smanjenje konkurencije, trčanje za tržišnim monopolom i funkcioniranje u konglomeratu, čini se, postaju sve izraženije karakteristike modne industrije.

Dior, Gucci, Yves Saint Laurent, ali i brojni drugi, odavno nisu nezavisni, nego su sigurnost potražili pod zaštitom luksuznih konglomerata kao što su Kering SA ili LVMH. Krug se proširuje - Michael Kors, šuška se, za 2,12 milijardi dolara kupuje Versace, a preimenovat će ga u Capri Holdings Limited.

Osamdeset posto Versacea je u vlasništvu obitelji njegova pokojnog osnivača Giannija, dok preostalih 20 posto pripada tvrtki Blackstone Group, koja je svoj udio za 210 milijuna eura stekla 2014. godine, a navodno planira prodati cijeli svoj postotak.

Zbrajaju udjele

Allegra, kći Donatelle Versace, u posjedu je 50 posto dionica svoje obitelji, njezina majka ima 20 posto, dok je Santu Versaceu pripalo 30 posto imetka.

Donatellu Versace, koja je od 1997., kada joj je umro brat, i kreativna direktorica brenda, fanovi već danima okupiraju na društvenim mrežama s molbom da ne proda svoje nasljeđe jer bi to, smatraju, bilo kompletno uništenje talijanskog brenda, koji je, barem cjenovno, mnogo iznad američkog produkta Korsa. Primjerice, za torbu Versace potrebno je izdvojiti otprilike dvije tisuće dolara, dok su “korsice” dostupne već za sto dolara. No, čini se da je platinasta plavuša odlučila zanemariti vapaje fanova, među kojima su bili oni da se “Gianni okreće u grobu” te da “bi Donatella trebala razmisliti o onome što bi Gianni htio i ne prodavati tako olako svoje obiteljsko naslijeđe”.

Zadržava kontrolu

Ipak, teško je pomisliti da bi se obitelj samo tako odrekla onoga što su stvarali desetljećima pa brojni svjetski mediji nagađaju da će u svojem vlasništvu ostaviti barem maleni dio ukupnog udjela, koji će im omogućiti da ostave barem dio kontrole nad kreativnim dijelom posla.

Obitelj Versace bila je većinski vlasnik istoimenog modnog brenda od samog njegova osnivanja, a tvrtki su u posljednjih godinu dana posebno počele cvjetati ruže. Donatella je rasturila na Milanskom tjednu mode kolekcijom koju je prije smrti zapravo dizajnirao njezin brat, a popularnosti nije odmoglo ni prikazivanje Foxove serije “Ubojstvo Giannija Versacea”, koja je nagrađena i Emmyjem. Donatella je, među ostalim, bila domaćin na Met Gala dodjeli, a javnost je bila oduševljena i početkom implementiranja ideje o odjeći bez krzna. Sličnu je stvar nedavno počeo i Kors, koji nesumnjivo ima razloga za interes prema Versaceu i ogromnoj bazi njegovih fanova i, na kraju krajeva, kupaca.

S druge, pak, strane, Michael Kors bori se s jednako velikim padom imidža.

Designer Michael Kors waves after the showing of his Spring/Summer 2019 collection during New York Fashion Week in New York, U.S., September 12, 2018.  REUTERS/Shannon Stapleton - RC126A5CED40
Shannon Stapleton / REUTERS
Michael Kors

Prilično su se udaljili od ideje da su luksuzni brend pa se njihove torbe u Americi prodaju gotovo u supermarketima. S tim su se počeli boriti pokušajem dizanja ili, u najmanju ruku, konstantnog održavanja cijene i izbjegavanja prevelikih popusta te povećanjem kvalitete svojih torbica. Nedavno su za 900 milijuna funti kupili i Jimmy Choo, što pokazuje da ponovno brendiranje kao luksuznog brenda doista vide u pokušaju stvaranja modnog konglomerata.

Nijedan od aktera ovog potencijalnog dogovora koji će donijeti prilično veliku promjenu karte modne industrije nije službeno potvrdio da će do kupovine doista i doći. Priču o prodaji prvi je objavio talijanski list Corriere della Serra, a zaključili su što se događa zahvaljujući pomoći bliskih izvora, koji tvrde da je Donatella sazvala sastanak za osoblje kako bi im priopćila svoju odluku.

Versace je navodno već trebao biti na burzi, no od toga se odustalo zbog nepovoljnih tržišnih uvjeta u kombinaciji da tvrtki prilično dobro ide pa da se očekuje da bi u 2018. mogli zaraditi čak milijardu eura, što je gotovo dvostruko od iznosa otprije, recimo, dvije godine.

Život kao film

Brojni svjetski mediji zaigrali su na emotivnu kartu obožavatelja velikog modnog brenda pa su počeli s reciklažom priča o njezinoj osnivačkoj legendi Gianniju, kojeg je u vlastitom domu ubio tada 27-godišnji Andrew Cunanan. Ubojica je osam dana nakon što je u Versacea ispalio dva metka okončao i vlastiti život, a još se ne zna koji mu je bio pravi motiv. Reproduciraju se i priče o vezi modnog vizionara i njegove nećakinje Allegre, danas 32-godišnjakinje koja je u vrijeme njegove smrti imala samo 11 godina. Kći Donatelle i bivšeg američkog modela Paula Becka bila je vrlo bliska sa svojim ujakom. - Volim razgovarati s Allegrom. Ona mi kaže istinu o Donatelli. Kaže: Gianni, ne brini se, ona uvijek malo pretjeruje - ispričao je Gianni Vanity Fairu netom prije svoje smrti. Pohvalio se i da mu je nećakinja uvijek govorila da je mađioničar. Pokojni dizajner to je očito doista cijenio pa je Allegra, osim polovice tvrtke, naslijedila i kuću u Milanu, vilu na jezeru Como, kuću u New Yorku i rezidenciju u Miamiju u kojoj je Gianni i ubijen. Brat Daniel, koji se danas bavi glazbom, naslijedio je, pak, ogromnu umjetničku kolekciju vrijednu gotovo 70 milijuna dolara, u kojoj su se našla djela Picassa, Légera i Basquiata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 19:49