PODUZETNIČKI MINDSET

Uspješni domaći poduzetnici podijelili svoje nevjerojatne priče: ‘Pristajao sam na sve, učio i razvijao se, a onda rekao- ne!‘

 Renata Sedlar/
Konferencija na Sveučilištu Aglebra Bernays okupila je jaka imena domaćeg poduzetništva, govorili su i Berislav Horvat, Luka Arbus...
Konferencija na Sveučilištu Aglebra Bernays okupila je jaka imena domaćeg poduzetništva, govorili su i Berislav Horvat, Luka Arbus...

Konferencija Poduzetnički mindset za mlade 2025., koja se održala na Sveučilištu Algebra Bernays, bila je prostor prijenosa iskustva, inspiracije i stvarnih priča – mjesto gdje su oni koji su izgradili karijere, brendove i velike projekte odlučili zastati, osvrnuti se i usmjeriti reflektore prema mladima koji dolaze, poručuju organizatori. Njihova poruka bila je jasna - poduzetnički mindset nije privilegij odabranih, nego skup znanja i vještina koje svatko može besplatno usvojiti, razvijati i primijeniti u svom životu kao alat za rast. Nadalje, smatraju kako ne postoji idealan trenutak za nešto – ne čekajte, nego stvarajte.

Konferenciju je otvorio Berislav Horvat, čelni čovjek EY Hrvatska, koji je umjesto klasičnog izlaganja o brojkama, grafikonu rasta i uspješnim projektima, publici ponudio nešto drugačije – poticaj na hrabrost, odvažnost i onu nužnu dozu ‘ludosti‘ bez koje poduzetništvo, kaže, ne može postojati.

image
Renata Sedlar/

Nakon uvodnog predavanja, na pozornicu se popeo Hrvoje Josip Balen, član Uprave Sveučilišta Algebra Bernays, s predavanjem ‘Ako ne želiš šefa, nauči razmišljati kao poduzetnik‘. Balen je u svom stilu, iskreno i direktno, mladima poručio da sloboda nije ideal nego proces, koji dolazi uz jasne vrijednosti, strpljenje i puno rada.

U panelu ‘Poslodavci budućnosti‘, Anita Cvetić Oreščanin (Solvership) i Petar Bobek (KONČAR) otvoreno su govorili o tome kako izgleda poslodavac koji zna slušati nove generacije. Zaključili su da nije riječ samo o benefitima, nego o povjerenju, fleksibilnosti i prilikama za razvoj. Ustvrdili su da budućnost pripada poslodavcima koji znaju da je zadovoljstvo zaposlenika jednako važno kao i zadovoljstvo njihovih klijenata.

Posebnu pažnju okupljenih privuklo je predavanje ‘Put od tisuću DA‘ Luke Abrusa (suosnivača agencije FIVE), u kojem je podijelio kako je na početku karijere pristajao na gotovo svaki projekt – bez uvjeta, bez očekivanja i često bez financijske naknade. Njegov cilj nije bio brz uspjeh, već učenje, osobni rast i okruženost ljudima koji svojim djelovanjem mijenjaju svijet. Upravo takav pristup, podijelio je, gdje tisuću puta kažeš DA, čak i kad nisi siguran u ishod, postavio je temelje za sve ono što on danas je. Nakon ‘tisuću DA‘ slijedi put u kojem moraš znati reći i NE, ali to je Luka ostavio za iduću konferenciju.

Prvi korak je najvažniji – ostalo se uči putem

U drugom dijelu programa, poduzetnik Krešimir Rich (Identalia) ispričao je svoju poduzetničku priču bez uljepšavanja – od prvih studentskih pokušaja, kad je prodavao skripte i prepoznao potencijal u dijeljenju znanja do odluke da napusti siguran posao i zakorači u nepoznato. Rich je govorio o važnosti prepoznavanja prilika koje se često kriju u naizgled beznačajnim iskustvima te o hrabrosti da se sigurnost zamijeni slobodom stvaranja.

image
Renata Sedlar/

Nikica Trubić (OTP banka) i Ognjen Bagatin kao moderator razgovora, približili su publici svijet financija na jednostavan, motivirajuć i potpuno nov način. Razbili su mitove o tome da su financije dosadne – pokazali su kako upravo razumijevanje novca omogućuje mladima da donose bolje odluke, razviju samostalnost i dugoročno grade održivu karijeru. Naglasili su važnost ulaganja u znanje, energiju i vlastite vještine jer je financijska pismenost danas jednako važna kao i kreativnost, upornost i vizija.

Stjepan Zelić (Hypefy) publiku je uveo u svijet startupa bez uljepšavanja – iskreno, konkretno i iz prve ruke. Podijelio je kako izgleda stvarni put izgradnje jedne startup priče, ali i kako izgleda prvi odlazak pred investitore. Govorio je o važnosti pripreme, jasnoće i uvjerljivosti pred velikim igračima, ali i o onome što često ostaje nevidljivo – koliko truda, učenja i pogrešaka stoji iza svakog uspjeha. Uz savjete kako izbrusiti dobar pitch i što zapravo zanima ozbiljne ulagače, otkrio je podatke o velikim investicijama koje su već ostvarili, ali i onima koje tek dolaze – s ambicijom da njegov Hypefy postane ozbiljna globalna priča.

Sport, hodanje i glazba: lekcije koje nas ne uče u školi

U posljednjem segmentu konferencije, Sandra Paović svojom je emotivnom pričom dotaknula srce svakog prisutnog u dvorani. Njezino svjedočanstvo života, u kojem govori o snazi osobe kad sve oko nje pukne – i tijelo, i okolnosti, i sigurnost, nikoga nije ostavilo ravnodušnim. Iako je po sadržaju riječ o teškoj životnoj priči, ono što je publika vidjela ispred sebe nije bila žrtva – bila je to žena iz koje zrače sreća, hrabrost i duboka zahvalnost za svaki novi dan. U ovom dijelu konferencije, koji je moderirala Ana Radišić, sportski duh i poduzetnički duh pružili su si ruke.

Na pozornici se pojavio i Joško Lokas, televizijski urednik, scenarist, autor, producent i voditelj podijelio je svoju profesionalnu i osobnu priču – onu o kulturi neuspjeha. Govorio je iskreno o svim zatvorenim vratima na koja je kucao, o velikim projektima koji su mu bili odbijeni i koji su dugo čekali svoje vrijeme. Danas, nakon godina padova i uspona, njegovo ime nosi težinu i kredibilitet, na čemu je posebno zahvalan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 15:24