POZNATA BLOGERICA

HRVATSKA KAKO JE VIDI ASHLEY COLBURN Zaželjeli ste se šparoga? Morate doći na Krk

Ponekad, kada ljudi govore o putovanju na hrvatske otoke, put se čini dosta dug i dalek. Međutim, to nije slučaj kada je u pitanju Krk. Zaboravite da ste na otoku sve dok ne parkirate automobil i shvatite da se nalazite u malom raju. Oduvijek sam smatrala da je Krk najpraktičniji otok za život, ali još više za posjet! Budući da živim u Istri, odlučila sam provesti vikend uživajući u svojem omiljenom hobiju - degustiranju hrane!

Krk food fest održava se sve do 30. travnja, a za njega su restorani pripremili sezonske jelovnike koji uključuju sve okuse koje proljeće pruža, a posebno divlje šparoge. U ovo doba godine uobičajeno je vidjeti parkirane aute na cesti, uz koje možete vidjeti “lovce na šparoge”. Svježe ubrane šparoge i sve ostale svježe namirnice, ubrane s polja, direktno idu u prodaju. Više od 30 restorana sudjeluje na ovom gastronomskom festivalu, gdje predstavljaju svoja nova jela. Moram priznati, kušala sam šparoge na sve načine na koje možete zamisliti. Svi, od lokalnih konoba do elitnih restorana, imaju svoj poseban način pripreme divljih šparoga.

Uvijek sam bila ljubiteljica restorana Nada koji se nalazi u malenome mjestu Vrbnik. Put do samog mjesta je nevjerojatan jer prolazite kroz vinograde žlahtine, koje je jedno od mojih omiljenih bijelih vina! Kako se približavate Vrbniku, ujedno se približavate i savršenoj slici koja gleda na more. U obiteljskom restoranu Nada jela sam više puta i svaki put sam naišla na nov i inovativan jelovnik s utjecajem svjetske gastronomije, no i dalje tradicionalnog karaktera.

Ovdje sam započela s prekrasnim sirovim škampima, hobotnicom i tunom, svježe iz mora. Zatim sam nastavila s tradicionalnim šurlicama s otoka koje su bile poslužene sa svježim škampima, rajčicama i divljim šparogama ubranih tog jutra. Gorčina šparoga lijepo se slaže s dozom mora koju daje tjestenina. Naravno, ni ovo jelo ne može proći bez čaše Nadine žlahtine.

Nedaleko od Vrbnika nalazi se Baška. Savršeno smješteno u zaljevu, ovo je mjesto gdje je prvi put zabilježen hrvatski jezik. Ploča s tekstom (ne originalna) može se naći u crkvi. Iako je najpoznatija plaža u Baškoj tijekom sezone uvijek puna turista, u proljeće možete uživati u šetnji uz more. Željela sam uživati u pogledu na zaljev pa sam zato odlučila posjetiti Bistro Forza u sklopu hotela Heritage Forza. Obrok sam započela bruschettama koje su bile jednostavne, ali nevjerojatnog okusa. Tost je bio preliven jajima, šparogama, rukolom, sušenim rajčicama i pršutom.

Za glavno jelo htjela sam pojesti malo mesa pa su mi pripremili odličan rib eye odrezak uz koji je bio poslužen rižoto od šparoga. Vraćajući se prema Vrbniku, stali smo i jeli u restoranu Marina u Punatu, koji se nalazi uz samo more. Restoran se doslovno nalazi između brodova. Budući da znam da Hrvati vole svoje juhe, bilo je samo pitanje vremena kada ću kušati juhu od šparoga. Juha je bila lagana, kremasta i svježa te nije imala gorak okus šparoga koji sam očekivala.

Naravno da tu nisam stala i da sam kušala šurlice i ovog restorana. Moja posljednja stanica bila je jedna od najstarijih tradicionalnih konobi u Malinskoj, konoba Nino. Uz prijateljsko osoblje, stolove uređene kao na pikniku i tradicionalan jelovnik, osjećala sam hrvatsku gostoljubivost. Zbog mirisa hrane koji sam osjetila pri ulasku u restoran znala sam da će i okus biti odličan. Kada sam prvi put stigla ovdje, vidjela sam da ljudi morsku hranu jedu rukama, isisavaju sok iz svake kozice ili ljuske, što me šokiralo. Međutim, i ja sam postala jedna od njih. Recimo to ovako; pojela sam cijeli lonac sama i smiješila sam se cijelo vrijeme.