KORONATURIZAM

Skijaši na oprezu uoči zime, agencije nude pogodnosti: ‘Vraćamo 100% uplate, pod ovim uvjetima‘

Iz turističkih agencija kažu kako bi inače krajem rujna već imali velik broj uplaćenih aranžmana, a za sada većina samo pita
Arhivska fotografija
 Philippe Desmazes/AFP

Iako su posljednjih godina katalozi skijaške ponude već u rujnu bili iznimno traženi, posebice kada su u pitanju lovci na first minute ponude u obiteljskim odmaralištima diljem Europe, ove godine to nije slučaj. Ponuda za predstojeću zimsku sezonu je tu, no skijaši su oprezni, piše Glas Slavonije.

Iz turističkih agencija kažu kako bi inače krajem rujna već imali velik broj uplaćenih aranžmana, posebice kada je u pitanju hrvatski, prvi u siječnju, “skijaški tjedan”. No za sada većina upita – ostaje sam na upitima. Topla jesen drži sve u neizvjesnosti glede famoznog drugog vala koronavirusa za koji se predviđa da bi mogao nastupiti te mnogi o zimskim putovanjima još ne mogu ozbiljno razmišljati. Također, dio skijaša još uvijek ima i gorak okus u ustima od kraja prošle skijaške sezone kada su oni koji su na skijanja unatoč prijetnji COVID-a otišli optuživani za širenje zaraze, a oni koji su putovanja otkazali umjesto povrata novca u najboljem slučaju dobili su vaučere.

Kako bi motivirale skijaše na rane razervacije, brojne turističke agencije u dogovoru s partnerima stoga su promijenile proljetnu ploču kada je riječ o sustavu povrata novca u slučaju otkazivanja putovanja na račun širenja pandemije na odredištu. Jedna od njih je i agencija “Palma”.

- U slučaju da matična ili odredišna zemlja proglasi epidemiju, ili da službeno granice budu zatvorene, ili da tranzitna ili odredišna destinacija dođe na crvenu listu od nadležne institucije - što bi podrazumijevalo obveznu karantenu po povratku u prebivalište - a koje bi putniku onemogućavale dolazak u destinaciju, “Palma” omogućuje storno skijaškog aranžmana do tri dana prije usluge uz garanciju povrata 95 posto iznosa rezervacije u roku od 14 dana od otkaza putovanja. Agencija zadržava pravo naplate pet posto administrativno-manipulativnih troškova po rezervaciji. Povrat iznosa nije moguć u slučaju ako nadležne institucije proglase da se putovanje ne preporučuje, kažu iz “Palme”, koja u svojoj ponudi ima skijaške aranžmane vezane uz 150 smještajnih objekata u Austriji, Sloveniji i Italiji. Također, ta agencija za rane rezervacije nudi i popust na pakete od čak 20 posto, što kada su u pitanju obiteljska putovanja nije zanemarivo.

Slične uvjete povrata, ali s nešto više ograda od odgovornosti nudi i agencija “Izazov” iz koje napominju kako povrat novca klijentima ovisi o povratu novca partnera agencije po pitanju smještaja.

- Prilikom izrade skijaške ponude za nadolazeću zimu kontaktirali smo i sve naše partnere vezano za njihove uvjete otkazivanja u slučaju covid-19 lockdowna kao što je bilo u ožujku kada smo morali otkazivati aranžmane u Francusku. Ovisimo i moramo poslovati po uvjetima naših partnera ponuđača smještaja, jer niti mi možemo vratiti novac ako ne dobijemo povrat novca od partnera kojima smo platili. Što se tiče uvjeta otkazivanja - nekoliko je opcija koje su nam ponuđene od naših partnera za smještaj i po kojima moramo poslovati. To je 100 posto povrat novca u slučaju odluke lokalne vlade od države gdje putujete da se potpuno zatvaraju skijališta, te 100 posto povrat novca u slučaju odluke Vlade RH ili vlade države u koju putujete da se zatvaraju granice za putovanje. No, kao opcija, kod nekih partnera, i dalje je vaučer u protuvrijednosti uplaćenog putovanja koji se može iskoristiti do određenog roka. U tom slučaju agencija ne može vratiti novac, nego će izdati vaučer. Uz napomenu kako prije svake uplate i rezervacije svaka stranka može dobiti informaciju o tome izdaje li davatelj usluga smještaja vaučer ili vraća kompletan ili određen iznos, kažu iz agencije “Izazov” te napominju kako putnici moraju biti svjesni da po njihovoj uplati agencija obavlja uplatu svojim partnerima kako bi rezervacija bila izvršena, te da ne može vratiti novac dok i sama ne dobije povrat.

Koje će mjere imati pojedino skijalište, napominju iz agencija, određuje lokalna zajednica. Ističe se kako putnici svakako trebaju računati da će biti obvezno nošenje maski u gondolama i sjedežnicama te da će se podrazumijevati fizička distanca. Također, neizvjesno je hoće li biti otvoreni apres ski barovi na skijalištima. Kada je pak u pitanju organizirani prijevoz, putnike se obavještava kako prijevoznici i dalje zahtijevaju prije rezervacije stopostotnu uplatu, te da iako jamče povrat novca u slučaju službenog zatvaranja granice i zatvaranja skijališta, u praksi će povrat ovisiti o tomu koliko će im trebati da izvrše povrat prema agencijama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. listopad 2020 19:58