EKOLOGIJA I ODRŽIVOST

Tvrtke žele biti dio rješenja: evo koje su najuspješnije u rješavanju problema otpada od ambalaže

 Rawpixel/Getty Images/iStockphoto
Tvrtka Coca-Cola HBC samo je u Hrvatskoj u deset godina smanjila ukupnu upotrebu plastike za jednu četvrtinu
Tvrtka Coca-Cola HBC samo je u Hrvatskoj u deset godina smanjila ukupnu upotrebu plastike za jednu četvrtinu

Kroz cijelu povijest čovječanstva, količine i vrste otpada su se mijenjale, a najveću je promjenu donio ubrzani industrijski razvoj u drugoj polovici 20.stoljeća. S rastom standarda rasla je i godišnja količina otpada, od kraja šezdesetih godina sustavno pada udio papira i biorazgradivog otpada u ukupnoj masi, a krajem 20. stoljeća drastično se povećava udio elektronskog otpada u cijelom svijetu.

No osim težine, raste i volumen otpada, a za to je najveći krivac – ambalaža. Krajem devedesetih godina prošlog stoljeća sistemska je analiza pokazala kako je težinski udio ambalaže u ukupnom otpadu 25 posto, a udio u volumenu čak 50 posto. Danas se ta brojka procjenjuje na 60 posto.

I dok je na svakom od nas da pokušamo reducirati otpad koji stvaramo, te da svoj otpad odgovo...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2025 10:20