U trenutku kad Jadransko more za mnoge postaje tek kulisa ljetne razglednice, novinari, fotografi i ronioci projekta Scuba Skener otišli su korak dalje, odnosno dvadeset, a ponekad i trideset metara ispod površine. Scuba Skener, projekt Hanza Medije i agencije Cropix, najopsežniji je medijski pothvat podvodnog novinarstva u Hrvatskoj. U sklopu projekta obiđeno je više od 200 ronilačkih lokacija, odrađeno je 220 zarona, snimljeno je preko 6000 fotografija, producirano je 160 videa i ispričano je 160 autorskih priča koje su se čitale preko milijun puta.
Ono što je do jučer bilo rezervirano samo za profesionalne ronioce ili rijetke entuzijaste, kroz objektive Cropixovih fotoreportera Ivane Grgić, Božidara Vukičevića i Damira Zuruba došlo je do svakog čitatelja, koji zahvaljujući njima može vidjeti kako izgleda podmorje Jadrana, u svoj svojoj slojevitosti i ljepoti, ali nekada i nelagodnoj stvarnosti.
Scuba Skener ne donosi samo dojmljive prizore, već i podatke, kontekst, priče ljudi s mora i ispod mora. Riječ je o rijetko viđenom spoju istraživačkog novinarstva, vizualne izvrsnosti i ekološke odgovornosti. O tome svjedoči i činjenica da je projekt ušao u finale prestižne INMA Global Media Awards i zauzeo peto mjesto u svijetu, odmah iza njemačkog Bilda, a za rad na projektu je Velebitskom degenijom HND-a (nagada za najbolje novinarske radove o zaštiti prirode i okoliša) dva puta posthumno nagrađen i fotoreporter Srđan Vrančić. Istu je nagradu dva puta dobila i Ivana Grgić, što čini čak četiri Velebitske degenije HND-a za projekt Scuba Skener.
Čitatelji kao dio Scuba Skenera
Kao dio projekta Ljeto s Jutarnjim, Scuba Skener ovog ljeta širi svoje granice i uključuje čitatelje. Pokrenut je nagradni natječaj u kojem se od vas traži da odgovorite na jedno jednostavno, ali snažno pitanje: "Da moraš ovu fotografiju opisati nekome tko nikad nije vidio more – kako bi to učinio/učinila?". Možete napisati rečenicu, kratku priču, uspomenu ili dojam, a najkreativniji odgovori bit će nagrađeni vrijednim nagradama koje i same pozivaju na istraživanje, opuštanje i uživanje.
Natječaj traje od 14. do 31. kolovoza 2025., a dobitnici će biti objavljeni 12. rujna 2025. Pravila nagradnog natječaja dostupna su ovdje.
Sjajne nagrade za najbolje ljeto
Prva nagrada je vikend za dvoje u Glamping Resortu Halicanum – uključuje dva noćenja s polupansionom i dvije masaže u trajanju od 30 minuta, ukupne vrijednosti 499 eura. Riječ je o luksuznom, ali nenametljivom bijegu u prirodu, idealnom za one koji ljeto žele provesti daleko od gužve, ali blizu svega što Jadran čini posebnim.
Druga nagrada je podvodno kućište za mobitel Weefine s doživotnom pretplatom na mobilnu aplikaciju DiveIT, ukupne vrijednosti 490,97 eura. Riječ je o univerzalnom kućištu koje omogućuje snimanje pod vodom pomoću vlastitog pametnog telefona, s potpunom kontrolom aplikacije i svih funkcija kamere, bez straha od oštećenja. Kućište je dizajnirano tako da odgovara gotovo svim modelima pametnih telefona, a uz pripadajuću aplikaciju postaje alat koji podvodnu fotografiju čini dostupnom svakome.
Treća nagrada je Spar poklon-bon u vrijednosti od 300 eura, osmišljen tako da nagrađeni sami odluče kako žele iskoristiti svoju dobit – bilo da je riječ o ljetnoj kupnji, pripremi za putovanje ili jednostavno neplaniranom uživanju.
Ovaj poziv nije samo prilika za osvajanje nagrada. On je poziv na razmišljanje o moru koje nas okružuje, hrani, oblikuje, ali i traži našu pažnju i brigu. Kroz Scuba Skener pokazali smo koliko je Jadran raznolik, koliko krije ljepota koje se ne vide s obale.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....