Francuska modna kuća Hermes ukinula je listu čekanja kupaca na poznatu torbicu Birkin pa više neće biti moguće putem internetske stranice Portero naručiti svoj primjerak te statusne ženske torbe. Portero je, naime, prije nekoliko dana objavio na naslovnici svog portala da je “lista čekanja gotova” i poručio ženama da svoju torbicu preko njih kupe sada ili nikada.
Na Birkin se najčešće čekalo od dvije do pet godina, a svjetski poznate zvijezde su, naravno, uvijek imale prednost pred “običnim smrtnicama”, među kojima su i mnoge poznate Hrvatice. Victoria Beckham ne posjeduje kolekciju, nego “malo brdo” torbica Birkin, ukupno vrijednih više od 12 milijuna kuna. Cijena jedne torbice varira od oko 7000 dolara (oko 38.000 kuna) do 10.000 dolara (oko 55.000 kuna). Doduše, neke su torbice dosezale i vrtoglavih 190.000 kuna.
Razotkrivanje u knjizi
No, koji je razlog ukidanja liste čekanja? Recesija - nagađaju jedni, ponovno marketinški trik - nagađaju drugi. Iako smo se od kraja 2008. godine, kad se dogodio krah svjetskog financijskog sustava, već bezbroj puta uvjerili da recesija ne pogađa luksuz, neki tvrde da Hermes jednostavno ne može zadovoljiti potražnju za tim torbicama. Iz nekog nepoznatog razloga nije im isplativo povećati proizvodnju ili održati sadašnju. Većina će ipak na ovaj argument reći da je to - glupost.
S druge strane, prisjetimo se iskustva Australca Michaela Tonella i njegova “otkrivanja tajnog koda” za kupnju torbica Birkin bez liste čekanja - ušetao bi se u Hermes, odglumio da ima jako puno novca i da je redoviti klijent te modne kuće tako što je uzeo razne šalove i druge modne dodatke u vrijednosti većoj od 10.000 kuna, a onda bi, kao usput, upitao prodavačicu ima li možda torbicu Birkin.
Najčešće bi mu je donijeli iz neke stražnje prostorije u koju ne ulaze kupci, a Tonello je tvrdio da je tako kupio više od 100 originalnih torbica Birkin! Svoje uvjerenje da je lista čekanja samo izvrstan Hermesov marketinški trik i da činjenica da se svaka izrađuje ručno uopće nije razlog što se na torbice navodno mora čekati godinama, opisao je u knjizi “Bringing Home the Birkin” 2008. godine, koju modna kuća Hermčs nikad nije komentirala. Kao da knjiga nikad niti nije bila objavljena.
Na to bi se mogla nadovezati treća teorija - zahtjevi kupaca za torbicom Birkin sve su manji a lista je, možda, toliko tanka da je Hermes bio prisiljen poduzeti nešto pa su se odlučili na stvaranje panike među tisućama i tisućama ljubiteljica mode i luksuza. Pomisle li žene da do svoje torbice Birkin nikad neće doći, možda pohrle u Hermes s nekakvom ušteđevinom i dokopaju se “zadnje prilike”.
Lady Gaga i reklama
A torbica Birkin ipak ima poseban status status. Podsjetimo i da se nedavno, na čuđenje modnoga svijeta, trenutačno najzanimljivija pjevačica na svijetu, Lady Gaga, ukazala u Japanu s - ni manje, ni više - nego torbicom Birkin. Kako to obično biva s Gagom, torbica nije uspjela proći bez “dekoracije” pa je pjevačica na bijelu birkinicu ispisala crnim markerima (na to je svakog “fashion freaka” vjerojatno nešto štrecnulo) japanske simbole. Kako se Lady Gaga u Japanu pojavila s tom torbicom samo tjedan prije nego što je Hermčs donio odluku o ukidanju liste čekanja, je li ona dio Hermesove “navlakuše”?
Četvrta teorija posve je jednostavna, a i u njoj bi se mogla “pročitati” uloga Lady Gage. Čini se da je Birkin torbica zbog sve lakše dostupnosti izgubila onaj svoj “statusni simbol” pa je Hermes ovako želi nanovo učiniti elitnim, a ne svačijim modnim dodatkom. A s Gagom, koju sve više spominju kao najmoćniju ženu svijeta u pitanjima mode i stila, Hermes je napravio skrivenu reklamnu kampanju.
Sve je počelo s Grace Kelly
Torbice koje su evoluirale u današanju torbicu Birkin počele su se proizvoditi 1935. godine, a poslije, i to 1956., taj je model preimenovan u torbicu Kelly prema monaškoj princezi i holivudskoj glumici Grace Kelly koja je njome pokušala od fotografa sakriti trudnički trbuh.
Dakle, popularnosti je pridonijela Grace Kelly, ali ova je torbica ekskluzivna zbog vrhunske izrade od vrhunske kože Njezino su mjesto kasnije zauzele buntovne zvijezde poput glumice Jane Birkin koja se proslavila ulogom u ‘Blow Up-u”, no nazivu je presudio njezin sudbonosni susret u avionu s direktorom Hermesa - ispale su joj stvari iz torbice Kelly pa je komentirala da bi torbica trebala imati pretince.
Rečeno - učinjeno i 1984. nastala je birkinica kojoj su modificirane i ručke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....