LAJKOVIMA I KOMENTARIMA DO MILIJUNA

BITI INFLUENCER ITEKAKO SE ISPLATI Pogledajte koliko poznati zarađuju od objava na Instagramu

, Image: 257476618, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

 

Izvještaj marketinške tvrtke Izea pokazao je da je prosječna cijena sponzorirane fotografije na Instagram profilu neke utjecajne osobe od 2014. do 2019. godine porasla sa 134 na 1.642 američka dolara, odnosno s 904 kune na 11,079 kuna, piše BBC.

Business Insider piše da su tvrtke spremne raskošno platiti fotografije, videe, "priče" i blogove. No, jedan stručnjak tvrdi da to ne znači da će tradicionalno oglašavanje umrijeti. "Digitalni marketing jedan je marketingu od usta do usta, no tvrtke će uvijek miješati tradicionalne i modernije metode", rekao je Yuval Ben-Itzhak, glavni operativac platforme za marketing na društvenim mrežama Socialbakers.

U izvještaju su analizirane sponzorirane objave na Facebooku, YouTubeu, Instagramu i blogovima, a proučavane su cijene koje su se postizale od 2014. do 2019. godine. Analiza je pokazala da svi akteri na tržištu mogu dobro zaraditi, od utjecajnih osoba koje prati manje od 100 tisuća ljudi do poznatih osoba iz drugih industrija koje prate milijuni i deseci milijuna ljudi.

Primjerice, prosječna cijena sponzorirane objave na Instagramu porasla je za 44 posto samo od 2018. do 2019. godine, a sponzorirana blog objava u 2019. je godini košta 1.442 dolara, dok je 2006. godine koštala 7,39 dolara. YouTube videi su najskuplji i danas koštaju u prosjeku 6.700 dolara. Facebook status, tweet i obična blog objava u 2019. godini koštali su 395, 422 i 407 dolara.

Veći broj utjecajnih osoba na društvenim mrežama znači i veću kontrolu objava pa je tako ove godine Instagram trima korisnicima zabranio objavljivanje sadržaja kojim su se promovirali proizvodi za mršavljenje. Navedeno je da su "neodgovorni".

Istraživanje tvrtke Izea sugerira da je broj sponzoriranih objava ove godine narastao za 150 posto u odnosu na prošlu i predviđa da će tržište marketinga utjecajnih osoba 2020. vrijediti 10 milijardi dolara.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo