Viralne snimke

Bizarni trend: Snimaju se dok im šef uručuje otkaz pa objavljuju na TikToku i traže podršku u komentarima

Brittany Pietsch

 Screenshot TikTok
Ravnoteža moći se promijenila i radnici se osjećaju hrabriji u razgovoru s poslodavcima

Uskoro ću dobiti otkaz. I vi svi ćete to vidjeti, riječi su kojima je svoj videozapis počela 30-godišnja specijalistica za digitalni marketing Folashade Ade-Banjo. U petominutnom videu, koji je u međuvremenu postao viralan na TikToku, Folashade mirno sjedi za stolom u svom domu u Los Angelesu dok joj njezin menadžer u videosastanku govori nesretnu vijest.

To je samo jedan od brojnih videa koji su u posljednjih mjesec dana preplavili popularnu društvenu mrežu. Trend "gledaj me dok dobivam otkaz" prikazuje ljude kako plaču dok vode posljednji razgovor s menadžerima u ljudskim resursima.

Fenomen dolazi u trenutku dok traje masovno otpuštanje radnika u velikim tehnološkim i medijskim tvrtkama poput Googlea, Discorda, Amazona, Wall Street Journala i The Washington Posta.

Trend je nenamjerno pokrenula 27-godišnja Brittany Pietsch koja je početkom godine dobila otkaz u Cloudflareu. Pietsch je radila od kuće u Atlanti kada se na njezinu online radnom kalendaru pojavio zahtjev za 15-minutni sastanak. U međuvremenu je čula da su neki njezini kolege u Cloudflareu otpušteni pa je, kad je počeo online sastanak, krenula snimati videopoziv.

Video počinje tako što joj dvije osobe, koje Pietsch tada vidi prvi put u životu, govore da nije ispunila očekivanja tvrtke za 2023. godinu. Ona na to odgovara da je nedavno razgovarala sa svojim menadžerom koji joj je rekao da je dobro radila svoj posao.

"Izgleda da je vama vrlo lako voditi ove male 15-minute sastanke, reći nekome da je otpušten i potpuno mu uništiti život, bez ikakvog objašnjenja. To je iznimno traumatizirajuće za one koji sjede s druge strane stola", kaže Pietsch osobama koje su joj dale otkaz.

@brittanypeachhh Original creator reposting: brittany peach cloudflare layoff. When you know you’re about to get laid off so you film it:) this was traumatizing honestly lmao #cloudflare #techlayoffs #tech #layoff ♬ original sound - Brittany Pietsch

Pietsch je u intervjuu za The Wall Street Journal priznala da nije namjeravala da njezin video postane viralan, nego ga je snimila kako bi ga podijelila s obitelji i prijateljima. No, nakon što ga je objavila na TikToku, u komentarima je otkriveno da je tvrtka koja ju je otpustila Cloudflare. Netko je podijelio video na X-u te je vrlo brzo došao i do izvršnog direktora Cloudflarea Matthewa Princea, koji je rekao da je otpuštanje bilo "daleko od savršenog" i da će tvrtka učiti iz svojih pogrešaka.

"Ovo je bilo bolno gledati. Menadžeri i HR bi uvijek trebali biti uključeni u proces. Niti jedan zaposlenik ne bi trebao biti iznenađen što ne ispunjava očekivanja. Pogreška je što nismo bili ljubazniji i humaniji", napisao je Prince.

Objava nije ugrozila šanse Brittany Pietsch za buduće zaposlenje. Štoviše, kaže da je nakon objave dobila više od 10.000 poruka na LinkedInu, uključujući mnogo njih od regruta koji joj nude posao.

Objaviti prilično emotivan i osobni događaj iz svog života na društvenim mrežama više nije nešto neobično. Mnogi milenijalci i pripadnici generacije Z dijele gotovo svaki aspekt svojih života na društvenim mrežama, pa je bilo pitanje vremena kada će taj trend zahvatiti i proces dobivanja otkaza.

"Granica između osobnog i profesionalnog je probijena", naglašava Sandra Sucher, ekonomistica s Harvarda. Neki radnici kažu da dijele videozapise kako bi se lakše nosili s emocijama zbog gubitka posla, odnosno koriste to kao svojevrsnu terapiju.

Rad na daljinu također igra veliku ulogu. Dobiti otkaz tijekom rada na daljinu može biti usamljeno, zastrašujuće i tužno iskustvo. Dijeljenje tog iskustva na društvenim mrežama jedan je od načina za dobivanje suosjećanja i podrške drugih ljudi.

"Interakcija između radnika i njihovih poslodavaca temeljito se promijenila s porastom rada na daljinu", ističe Vanessa Burbano, profesorica pri Columbia Business School, koja proučava kako način rada tvrtke utječe na ponašanje zaposlenika.

Ono što je u ovom slučaju zanimljivo jest to što ovi videozapisi već mijenjaju radnu kulturu. Objavom prestanka radnog odnosa na internetu radnici miču stigmu koja se nekada vezivala uz gubitak posla. Sramota zbog dobivanja otkaza postaje sve manja još od 2020. kad su zbog covida milijuni ljudi izgubili posao. "Odjednom je dobivanje otkaza postalo normaliziranije i razumljivije jer nije bilo ničija krivnja", rekao je Roger Lee koji od 2020. sastavlja bazu podataka otpuštenih tehnoloških radnika.

Ravnoteža moći između menadžera i zaposlenika se promijenila i radnici se sada osjećaju hrabriji u razgovoru sa svojim poslodavcima. Trend objave otpuštanja radnika na TikToku služi i kao upozorenje kompanijama, timovima za ljudske resurse i menadžerima da trebaju biti humaniji u procesu davanja otkaza, ističe Erin Grau, suosnivačica istraživačke tvrtke Charter. "Ako loše vodite postupak otpuštanja radnika, riskirate loš publicitet", zaključuje Grau.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. veljača 2024 16:09