PRVI ROĐENDAN

Kako nam je jedan virtualni gumb u samo 365 dana promijenio život: Lajkaj me ili ću se ubiti!

 Davor Pongračić/CROPIX
Facebookova inovacija zaživjela je krajem travnja 2010. godine, a kao da je s nama cijeli život. Uzdignuti palčevi pretvorili su se u mjerilo popularnosti, dokaz nečijeg uspjeha ili neuspjeha, kao i sredstvo promocije svega i svačega: od glazbe, preko tehnologije, do hrane i pića, a riječ ‘lajkanje’ nepovratno se uselila u hrvatski jezik
Facebookova inovacija zaživjela je krajem travnja 2010. godine, a kao da je s nama cijeli život. Uzdignuti palčevi pretvorili su se u mjerilo popularnosti, dokaz nečijeg uspjeha ili neuspjeha, kao i sredstvo promocije svega i svačega: od glazbe, preko tehnologije, do hrane i pića, a riječ ‘lajkanje’ nepovratno se uselila u hrvatski jezik

ZAGREB - Proslavio je tek prvi rođendan, a imamo osjećaj da je cijeli život s nama. Radi se o Facebookovom gumbu, “like buttonu”, (sviđati, sviđa mi se…) koji je lansiran 21. travnja 2010. te se proširio poput smrtonosnog virusa koji ubija stare obrasce komunikacije.

Ta Facebookova inovacija pokazala se kao jedna od najuspješnijih, napravivši neočekivani prodor izvan same društvene mreže te je gotovo potpuno potisnula donedavno najpopularniju opciju “share”.

U prvom tjednu postojanja svima dobro poznati uzdignuti palac implementiralo je oko 50.000 web stranica, a Facebook je na svoj prvi rođendan objavio da like dnevno usvaja 10.000 novih te ga danas koristi više od 2,5 milijuna stranica. Internetski mediji koji su usvojili lajkanje postigli su, u prosjeku, 300-postot...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 16:18