Prema zadnjim nalazima Državnog zavoda za statistiku u Hrvatskoj je broj osoba starijih od 65 godina krajem 2024. premašio 900.000, što čini približno 23 posto ukupnog stanovništva. Ta brojka ne govori samo o demografiji, nego i o međugeneracijskom jazu između onih koji u digitalnom svijetu pronalaze svakodnevnu rutinu i onih koji pred ekranom osjećaju nesigurnost. Samim time, u svijetu koji se digitalizira brže nego što mnogi mogu pratiti, lako je osjetiti se isključenim. Posebno onima kojima internet nije prirodno okruženje, koji se boje kliknuti nešto pogrešno ili jednostavno misle da digitalne tehnologije nisu za njih. Često stariji korisnici zato ni ne pokušavaju koristiti digitalne alate.
Projekt "Moja veza", koji je pokrenuo Hrvatski Telekom, pokušava premostiti taj problem i povećati uključenost starijih te im digitalne alate učiniti razumljivijima. Ključni dio projekta je istoimeni magazin dostupan svima besplatno u T-centrima, ali također i u jednostavnom digitalnom izdanju. "Moja veza" donosi životne priče i kratke vodiče kroz digitalni svijet bez kompliciranih pojmova i tehničkog žargona. Namijenjen je digitalnom opismenjavanju osoba zrelije dobi i sadrži niz priča s praktičnim primjerima i njihovim iskustvima s tehnologijom. To su tople, jednostavne priče o osobama kojima je stjecanje digitalnih vještina olakšalo svakodnevicu, primjerice baki koja je videopozivom vidjela unuke iako su stotinama kilometara udaljeni, ribaru koji putem portala prati vremenske uvjete ili umirovljenici koja je otkrila online tečajeve slikanja. Osim toga, svaka priča donosi znakove na koje treba pripaziti pri korištenju tehnologija i savjete kako se zaštititi pa čitatelji uče koristiti digitalne alate na siguran i odgovoran način.
Hrvatski Telekom ovim projektom želi pokazati kako digitalna uključenost može biti pristupačna svima, bez obzira na godine ili prethodno iskustvo. Poznavanje osnovnih digitalnih alata, radilo se o pretraživanju interneta, korištenju WhatsAppa, postaje ključ za samostalno obavljanje svakodnevnih zadataka i održavanje kontakta s obitelji i zajednicom.
"Odlučili smo se ponuditi starijima da se upute u svijet digitalnih tehnologija točno onako kako njima odgovara. Kroz jednostavne, tople, ljudske priče u kojima su protagonisti oni kojima je tehnologija na bilo koji način poboljšala ili začinila svakodnevicu. U vrijeme kada sve prelazi i postaje digitalno, odlučili smo se uz digitalno i za tiskano izdanje koje je nešto poznato generaciji kojoj se obraćamo. Također, papir ljudima pruža sigurnost, magazin mogu prolistati, zabilježiti što im je važno, podsjetiti se na neke savjete dok u potpunosti ne usvoje gradivo. Važno nam je da ljudi osjete da oni to mogu, jer uistinu mogu. Posebno nas veseli vidjeti kako tehnologija ljudima olakšava svakodnevicu i pomaže im da ostanu povezani s onima do kojih im je najviše stalo", izjavila je voditeljica projekta Mirela Sertić Janković, te dodala kako su prve reakcije izuzetno pozitivne i da ljudi nose primjerke članovima obitelji, susjedima i prijateljima.
U društvu koje se sve više oslanja na ekrane, ovakve inicijative pokazuju da digitalna transformacija doista vrijedi tek kada obuhvati ljude svih generacija i iskustava, a projekt "Moja veza" povezuje ljude u zajednicu međusobne podrške i pokazuje pravu vrijednost uključivanja starijih sugrađana u digitalni svijet.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....