KONTROVERZNA PRAKSA

Netflix povukao potez koji bi mogao biti prvi korak prema zabrani dijeljenja šifri

Anya Taylor-Joy u Netflixovoj uspješnici ”Damin gambit”
 Hollywood Archive/Avalon Editorial/Profimedia
Netflix je neke svoje korisnike navodno već tražio da potvrde žive li s vlasnikom korisničkog profila

Streaming platforma Netflix počela je testirati obilježje u sklopu kojeg će svoje korisnike pitati je li dijele kućanstvo s pretplatnikom, piše The Guardian.

Navodi se da bi implementacija tog obilježja mogući prvi korak na putu do suzbijanja prakse dijeljenja šifri među prijateljima i članovima obitelji.

Netflix je neke svoje korisnike navodno već tražio da potvrde žive li s vlasnikom korisničkog profila tako što je od njih tražio da unesu email ili SMS šifru koja ja poslana vlasniku profila.

"Ako ne živite s vlasnikom ovog profila, morat ćete otvoriti vlastiti profil kako biste nastavili gledati", stoji u poruci.

Korisnici trenutno mogu odgoditi provjeru i nastaviti gledati.

"Ovim se testom želi osigurati da Netflix profile koriste samo oni kojima je dopušteno da ih koriste", rekao je glasnogovornik Netflixa.

Netflix je prethodno rekao da mu ne smeta što korisnici svoje šifre dijele s drugima. Suosnivač i sudirektor tvrtke Reed Hastings rekao je da Netflixa "ne planira" okončati tu praksu.

"Dijeljenje šifri nešto je što morate prihvatiti jer je u mnogo slučajeva potpuno legalno. Vi svoju šifru date svome partneru ili svojoj djeci, itd.", rekao je Hastings 2016. godine. "Nema definiranog pravila po tom pitanju, a i dobro nam ide unatoč tome."

Prema Netflixovim pravilima korištenja, detalji profila "ne bi se trebali dijeliti s osobama koje nisu članovi kućanstva pretplatnika".

Tvrtka za istraživanje tržišta Magid procjenjuje da je trećina korisnika Netflixa nekome ustupila svoju šifru.

Studija koju je 2019. godine objavio portal Cordcutting.com kaže da više od 40 milijuna korisnika Netflixa ne plaća pretplatu, odnosno da platformu koriste zahvaljujući tuđoj šifri.

Netflix je u siječnju ove godine objavio da ima 203 milijuna pretplatnika u cijelom svijetu.

Platforma često isprobava nova obilježja i mogućnosti, no to ne znači da će oni i zaživjeti u praksi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. ožujak 2021 18:12