TALKING TOM

SLOVENCI PRODALI MAČKA KOJI GOVORI ZA MILIJARDU EURA Iza i Sam Login prepustili Outfit7 kineskoj kompaniji kojoj je primarni biznis peroksid

 OUTFIT7
Talking Tom su igre s virtualnim kućnim ljubimcem. Cilj svake igre unutar tog žanra je brinuti se za svog ljubimca od njegovih najmlađih dana pa sve do “starosti”

Slovenski proizvođač mobilnih aplikacija i videoigara, Outfit7, čija je najpoznatija igra The Talking Tom, prodao je tvrtku za milijardu eura kineskoj Zhejiang Jinke Entertainment Culture, prenosi Finance.si. Vlasnici Outfit7, supružnici Iza i Sam Login, u svojem su vlasništvu imali gotovo 60 posto tvrtke te su na krilima uspjeha tvrtke Outfit7 nekoliko godina na vrhu liste najbogatijih ljudi u Sloveniji.

Sama transakcija, prema neslužbenim informacijama, provedena je krajem prosinca 2016. godine po cijeni od 100 dolara po dionici, čime ukupna vrijednost akvizicije iznosi oko milijardu eura. Time je to postalo najveće strano preuzimanje u povijesti Slovenije te premašilo i Agrokorovu kupnju Mercatora.

Savjetnik Goldman Sachs

O prodaji kompanije spekulira se već neko vrijeme. U studenome 2016. godine Bloomberg je pisao da je tvrtka u procesu prodaje te da je u toj transakciji savjetuje američki Goldman Sachs. Tada se procjenjivalo da se njena vrijednost kreće oko 616 milijuna dolara, no čini se da su Loginovi ipak uspjeli postići puno višu cijenu. Mjesec dana ranije Zhejiang Jinke Entertainment Culture Co. čak je sramežljivo najavljivao da planira kupiti Outfit7, no to nitko nije uzeo za ozbiljno.

Kineska tvrtka Zhejiang Jinke Entertainment Culture Co. osnovana je 2007. godine. Primarno se bavila proizvodnjom i prodajom kemikalija poput peroksida te se njeni proizvodi uglavnom primjenjuju u svakodnevnom čišćenju, zaštiti okoliša, tiskanju i bojanju te proizvodnji papira i u medicini. No, u ljeto prošle godine okrenula se ulaganjima u zabavu. Upravo iz tog razloga u srpnju prošle godine promijenila je naziv iz Zhejiang Jinke Peroxides, kako bi istaknula svoje planove za ulaganje u područje mobilnih igara i industriju zabave. Tvrtka uglavnom distribuira svoje proizvode na domaća i strana tržišta, s naglaskom na Kinu i druge azijske zemlje. Zhejiang Jinke Entertainment Culture vrijedan je 3,7 milijarde eura, a u 2016. kupio je kompaniju Zhexin Information po cijeni od 2,93 milijardi kineskih juana, koja se poput Outfit7 bavi proizvodnjom zabavnih aplikacija, online igara i animacija

Outfit7 osnovan je 2009. godine, sjedište mu je u Londonu, a u sklopu njega funkcionira 14 manjih tvrtki u Sloveniji, Švicarskoj, Južnoj Koreji, Hong Kongu, Kini, SAD-u i Cipru. Outfit7 ima YouTube kanal s oko devet milijuna pretplatnika, a njihova videa imaju više od 9,4 milijardi pregleda. Kompanija ima oko 120 dioničara, od kojih je nekoliko na listi 100 najbogatijih Slovenaca.

Komuniciranje

Igru s kojom su postigli svjetski uspjeh - Talking Tom - Outfit7 je u prodaju na iOS uređajima na tržište pustio u siječnju 2010. godine. U igri su igrači mogli na niz različitih načina kumunicirati i igrati se s glavnim likom igre - antropomorfnim mačkom Tomom.

Talking Tom doživio je svjetski uspjeh zahvaljujući mogućnosti da Tom ponavlja što mu igrači, odnosno korisnici govore.

Talking Tom do danas je preuzet više od 350 milijuna puta te je poslužio kao podloga za razvoj cjelokupne Talking Tom & Friends franšize.

Nakon Talking Toma, Outfit7 je 2011. godine na tržište pustio Talking Tom 2, a u studenome su lansirali i My Talking Tom. My Talking Tom je samo putem Google Play trgovine preuzet više od 100 milijuna puta te se plasirao na prvo mjesto top-ljestvica mobilnih igara u 135 zemalja diljem svijeta.

Talking Tom igre su u žanrovskom smislu igre s virtualnim kućnim ljubimcem. Cilj svake igre unutar tog žanra je brinuti se za svog kućnog ljubimca od njegovih najmlađih pa sve do najstarijih dana. Takve igre mogu imati i konkretne ciljeve, a mogu funkcionirati i kao neobavezne igrice u kojima igrač istražuje što sve njegov virtualni ljubimac može. Igrači svoga virtualnog ljubimca mogu dozvati, dotaknuti, dresirati, kupovati mu stvari, oblačiti ga i mijenjati mu izgled. Mogu se i natjecati s drugim igračima diljem svijeta. S druge strane, virtualni se kućni ljubimci mogu žaliti ako nešto od svog vlasnika ne dobivaju. U slučaju igara iz serijala Talking Tom, igrač može svog Toma hraniti, razgovarati s njim i voditi ga na WC te unutar toga može se zabavljati i različitim mini-igrama. Primjerice, Tom može s igračem razgovarati u vremenskim intervalima od 25 sekundi, ponavljajući riječi koje mu igrač kaže uz pomoć sintetiziranog glasa. Dok Tom sluša što igrač govori, Tom drži svoje uho prislonjeno na zaslon mobitela.

Angela i Ginger

Na krilima uspjeha igara iz serijala Talking Tom, Outfit7 je razvio i niz drugih aplikacija s drugim likovima koji također razgovaraju s igračima i za koje se igrač također mora brinuti. Tako su se Tomu tijekom godina pridružili mačka Angela, mačić Ginger, Tomov nećak; pas Ben, Tomov najbolji prijatelj; papiga Pierre, pas Hank i mnogi drugi.

Outfit7 je paralelno uz igre putem licenci i originalnog sadržaja razvijao i Talking Tom & Friends medijsku franšizu koja uključuje glazbeni single “You Get Me” koji zajednički izvode Talking Tom i Talking Angela (pogledan više od 290 milijuna puta na YouTubeu), serije Talking Friends, Talking Tom and Friends i Talking Tom Shorts. U sklopu Talking Tom & Friends franšize dosad je izašlo 26 igara koje su ukupno preuzete više od 4,5 milijardi puta.

- Trenutačno se cijela industrija polagano okrupnjuje i vjerojatno je na tom valu Outfit7 vidio svoju priliku za prodaju. Rekao bih da su čak i Kinezi pretekli Amerikance na polju mobilnih igara jer su masovno pokupovali sve veće tvrtke u Europi i Americi. Dovoljno je pogledati kineski Tencent i njegove udjele u Supercellu, Miniclipu, Gluuu i sl. - komentirao je Alan Sumina, direktor Nanobita komentirajući transakciju.

Sumina je istaknuo da je i Nanobit imao ponude za preuzimanje, no radilo se “o daleko manjim iznosima u usporedbi s onim cijenom za koju je prodan Outfit7”. U Nanobitu ističu da su trenutačno fokusirani na rast prihoda i lansiranje novih proizvoda, no ne isključuju mogućnost da u budućnosti dođe do prodaje jer se radi o industriji koja je globalna i u kojoj će kroz koju godinu samo par tvrtki nositi 90 posto tržišta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. srpanj 2022 21:23