DIREKTIVA E-PRIVATNOST

VIŠE VAS NITKO NEĆE SMJETI ZVATI NA TELEFON NITI KONTAKTIRATI ONLINE BEZ DOPUŠTENJA Nova pravila Europske komisije predviđa stravične kazne za tvrtke

 Thomas White / REUTERS
Kod revidiranja europske direktive ePrivacy trebalo bi se voditi računa o zaštiti povjerljivosti komuniciranja, blokirati praćenje korisnika bez pristanka te ublažiti upozorenja o 'kolačićima'

U sklopu revizije direktive ePrivatnost koju je u utorak predložila Europska komisija servisi za razmjenu poruka WhatsApp, Facebook Messenger te Googleov email servis Gmail morat će se prilagoditi strožim pravilima kada je riječ o praćenju korisnika, piše The Guardian.

Nove zakonske mjere trebale bi osnažiti pravo na privatnosti i kontrolu podataka za europske građane, a servisi za razmjenu poruka, emailova i glasovnih sadržaja poput onih u vlasništvu Facebooka, Googlea i Microsofta morat će garantirati povjerljivost razgovora i metapodataka u kojima su zabilježeni vrijeme, mjesto i drugi informacije o tim razgovorima.

Prisluškivanje, snimanje, presretanje, skeniranje i čuvanje poruka koje korisnici razmjenjuju neće biti dopušteno bez pristanka korisnika, osim ako je ključno za naplaćivanje usluga ili druge svrhe. Tvrtke će od korisnika morati tražiti dopuštenje za korištenje njihovih podataka u svrhe oglašavanja kojim većina njih financira usluge koje su za korisnike besplatne.

'Naš prijedlog ugradit će povjerenje koje ljudi očekuju od Jedinstvenog DigitalnogTržišta ('Digital Single Market'). Želim osigurati povjerljivost elektronske komunikacije i privatnost. Naša radna verzija direktive ePrivatnost dobro je balansirana: korisnici će biti dobro zaštićeni, a tvrtke će imati prostora za inovacije', rekao je Andrus Ansip, potpredsjednik Jedinstvenog Digitalnog Tržišta.

Europska komisija će pojednostaviti pravila o integraciji kolačića na internetske stranice te korisnici više neće morati svaki put kada prvi put posjete neku stranicu davati dopuštenje za njihovo preuzimanje. Korisnici neće morati davati pristanak za preuzimanje kolačića koji nemaju veze s pitanjima privatnosti, dok će oni koji su u smislu privatnosti 'napadni' i dalje zahtijevati pristanak korisnika prije preuzimanja.

U prijedlogu je također predviđena zabrana neželjenih poziva i elektronske komunikacije bez pristanka obje strane. Marketinške tvrtke i oglašivači morat će prikazati broj s kojega zove ili će morati koristiti posebne brojeve koji će se koristiti isključivo za takve pozive.

Tvrtke koje se ne budu pridržavale pravila bit će kažnjene s do četiri posto njihovog globalnog prometa, u skladu s pravilima iz regulative General Data Protection koja će stupiti na snagu 2018. godine.

Bivša potpredsjednica Europske komisije Viviane Reding pozdravila je novi prijedlog, upozorivši da je pobliže promatranje izuzetaka kada je riječ o metapodacima i sadržaju potrebna. Prijedlog Europske komisije želi smanjiti razliku u regulaciji između tradicionalnih telekomunikacijskih tvrtki i tvrtki koje nude komunikaciju preko interneta. Telekomi su rekli da je regulacija njihove industrije još uvijek stroža od one za tvrtke koje posluju na internetu. Online oglašivači su upozorili da bi prestroga pravila mogla onemogućiti mnoge internetske stranice da se same financiraju i nude besplatne usluge.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. svibanj 2024 11:15