MOĆNA KOMPANIJA STOJI IZA GEBN-A

Coca-Cola financira znanstvenike koji kao rješenje za debljinu promiču tjelovježbu

 Nikola Vilić/CROPIX / CROPIX

Coca-Cola, najveći svjetski proizvođač gaziranih i zaslađenih pića, financira organizacije i znanstvenike koji kao rješenje za smanjenje pretilosti predlažu tjelovježbu umjesto smanjenog unosa kalorija, piše New York Times.

Prehrambeni se gigant, navodi NYT, udružio sa znanstvenicima koji podržavaju spomenuti pristup i svoje ideje promoviraju u znanstvenim časopisima te financijski stoji iza nove neprofitne organizacije Global Energy Balance Network (GEBN), koja promiče tjelovježbu.

- Većina medija stalno tvrdi da je važno jesti manje i za pretilost okrivljuje masnu hranu i zašećerena pića iako za to, ustvari, nema vjerodostojnih dokaza - izjavio je Steven N. Blair, kineziolog i jedan od voditelja organizacije, za čije je pokretanje Coca-Cola prošle godine izdvojila 1,5 milijuna dolara. Od 2008. Coca-Cola je dala četiri milijuna dolara za razne projekte Stevena Blaira, inače profesora na sveučilištu Južna Karolina, koji je uvelike utjecao na federalne smjernice o tjelovježbi, te Gregoryja A. Handa, dekana Visoke škole za javno zdravlje u Zapadnoj Virginiji.

New York Times je također došao do podataka koji pokazuju da je web site GEBN-a registriran na adresi sjedišta Coca-Cole u Atlanti. Šef organizacije, James O. Hill, inače profesor medicinskog fakulteta Sveučilišta u Coloradu, izjavio je za NYT da je Coca-Cola registrirala organizaciju jer njezini članovi nisu znali kako se to radi, no smatra da u tome ništa nije problematično.

Zdravstveni stručnjaci s druge strane ističu da su tvrdnje ovih znanstvenika pogrešne i smatraju da je riječ o Coca-Colinu pokušaju da odbije kritike utemeljene na tvrdnji da su gazirani napici krivi za dijabetes tipa 2. Prema njihovu mišljenju, kompanija koristi novu skupinu znanstvenika kako bi javnost uvjerila da se posljedice loše prehrane mogu neutralizirati redovitim vježbanjem iako je poznato da tjelovježba ima tek minimalan utjecaj na gubitak kilograma u usporedbi s prehranom. Debata o tome kako se boriti protiv pretilosti odvija se usporedo s pokušajima uvođenja dodatnog oporezivanja nezdrave hrane, s nastojanjima da ju se izbaci iz škola te da se zaustavi marketing usmjeren na djecu.

- Prodaja Coca-Colinih pića pada, postoji jak politički i javni pritisak da se gazirana pića prestanu konzumirati i svaki veliki grad na tome radi. Ovo je direktan pokušaj Coca-Cole da to spriječi - izjavila je Michele Simon, odvjetnica specijalizirana za javno zdravstvo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. travanj 2024 00:37