SPASONOSNA TERAPIJA

MJEHUR ĆE SE OSLOBODITI BAKTERIJA Pronašli tvar koja riješava infekcije mokraćnog sustava

Milijuni ljudi diljem svijeta, a od toga najviše žene pate od infekcija mokraćnog sustava. Borba čini se, kada počne nikada ne prestaje. Antibiotici ne rješavaju sve bakterije i one se ponavljaju te time život onih koji su oboljeli čine kompliciranim.

U novo provedenim istraživanjima na miševim, na Sveučilištu Utah, mikrobiolozi dokazali su kako kada chitosan, tvar koja je od FDA odobrena za farmaceutske, poljoprivredne svrhe, se daje u konjunkciji s antibiotikom pomaže mjehuru da se sam oslobodi bakterija koje žive u dubljim slojevima i uzrokuju ponavljanje bakterija.

Jutarnji.hr ima rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr

Voditelj studije Matthew Blango, navodi da ukoliko se pokaže kako chitosan ima utjecaja i na ljudski organizam mogao bi biti velika pomoć u rješavanju bakterija u mokraćnom sustavu.

Na ovo studiji surađuje i Sveučilište u Ljubljani te se zajedno nadaju kako će spasiti mnoge osobe od ponavljanja i mučenja s bakterijama. Brojke pokazuju kako su infekcije mokraćnog sustava uzrok 10 milijuna posjeta liječnicima, 1,5 milijuna hospitalizacija te 1 milijardi liječenja, samo u SAD-u.

Prema podacima svaka peta žena u svijetu dobije bar jednu infekciju mokraćnog sustava u životu, no nažalost nakon prve uvijek se pojavljuje druga, treća ili više.

Istraživači su miševima davali chitosan uz sedmodnevnu kuru antibiotika koji se daju ljudima u slučaju infekcije mokraćnog sustava. Nakon 7 dana liječnici su provjerili razinu bakterija u mjehuru miševa, te tako primijetiti kako terapija funkcionira, te se površina sluznice mjehura regenerirala.

Znanstvenici vjeruju da su na tragu terapiji koja bi mogla pomoći mnogim, no predstoje još velika istraživanja kako bi se ovom terapijom liječili ljudi i utvrdilo reagira li ova kombinacija lijekova i na ljudima, kao što je na miševima.

26. travanj 2024 20:14