ZDRAV ŽIVOT

NEMA VIŠE IZVLAČENJA NA 'SPOR' METABOLIZAM Ugledni doktor nabrojao pet pravila kojih se treba pridržavati svatko tko se želi dovesti u formu

Znate one ljude koji mogu jesti do besvijesti bez ikakvih posljedica po zdravlje i izgled, dok se drugi pridržavaju raznih dijeta i 'zdravih' navika, ali i dalje se bore s održavanjem tjelesne forme?

Dr. Josh Axe za portal MyDomaine otkrio je da nije nužno riječ o genetici. Axe smatra da veliku ulogu u održavanju zdravog tijela, a samim time i izgleda, imaju svakodnevne male životne navike.

- Pojam metabolizam odnosi se na kemijske procese koji se u našem tijelu odvijaju kako bismo održali normalno funkcioniranje organizma – govori dr. Axe, i pojašnjava da, kada se referiramo na 'spor' ili 'brz' metabolizam, zapravo govorimo o stupnju učinkovitosti našeg tijela da kalorije koje smo unijeli pretvori u zdravu i iskoristivu energiju.

Iako genetika igra veliku ulogu u funkcioniranju našeg metabolizma, Axe tvrdi da naše životne navike, osobito prehrana i vježba, znatno utječu na način probavljanja hrane odnosno kalorija.

- Hrana koju jedemo uvelike utječe na naš metabolizam jer ona je jedini izvor kalorija koje stvaraju neophodnu energiju. I zato je od velike važnosti da unosimo 'ispravnu' hranu, onu koja ima sve posebne nutrijente koji tijelu daju energiju za izgradnju našeg tkiva, mišića i funkcioniranje biokemijskih procesa koji se unutar nas odvijaju – pojašnjava doktor i navodi nekoliko najčešćih pogrešaka koje činimo na uštrb našeg metabolizma.

Pogreška broj 1 - Konzumiranje kupovnih žitarica
Rješenje - Doručkujte granola mješavinu koju ćete pripremiti sami

- Mješavina žitarica, sjemenki, orašastih plodova, meda, ulja, suhog voća i ostalih dodataka izvrstan je recept za početak dana - tvrdi Axe. No, samo ako ste sigurni da su sastojci zdravi i provjereni.

Naime, mnoge kupovne žitarice kupce privlače zbog toga što, navodno, umjesto šećera sadrže med, no Axe upozorava da ako je riječ o pasteriziranom medu čiji su se sastojci raznim obradama doslovno 'iskuhali', taj med nije ništa zdraviji od najobičnijeg šećernog sirupa.

Ono što on predlaže kao alternativu je recept koji ćete morati pripremiti večer prije.

- Potopite sirove bademe, indijske oraščiće i chia sjemenke u vodi preko noći, a ujutro ih osušite na papirnatom ručniku. Pomiješajte sa svježim medom, pahuljicama kokosa i cimetom te ispecite u pećnici. Ovim zdravim i ukusnim obrokom učiniti veliku uslugu svom metabolizmu - savjetuje Axe.

Pogreška broj 2 - Premalo sna
Rješenje - Osigurajte si 7-9 sati noćnog sna

Promjena prehrane nije jedina stvar koju morate učiniti kako biste ubrzali svoj metabolizam.

– Kad ne dobivate dovoljno sna i osjećate se iscrpljeno, tijelo će automatski raditi tako da štedi energiju, pa i onu koju ste unijeli hranom – objašnjava Axe i dodaje da svakako izbacite svu tehnologiju iz spavaće sobe jer ona dokazano loše utječe na lakoću i kvalitetu vašeg sna.

Pogreška broj 3 - Konzumiranje previše cjelovitih žitarica
Rješenje - Konzumiranje bezglutenskih žitarica

Bivajući veliki izvor vlakana i nutrijenata, žitarice su svakako zdrave. No, Axe smatra kako nisu sve lako probavljive i savjetuje da pokušate konzumirati što više bezglutenskih žitarica. Naime, porast ljudi osjetljivih na gluten objašnjava se modernom poljoprivredom i činjenicom da su mnoge žitarice genetski modificirane. Zbog toga, tijelo ih teško prepoznaje kao 'pravu hranu' i naš metabolizam radi usporeno.

Pogreška broj 4 - Ispijanje voćnih sokova
Rješenje - Konzumirajte kokosovu vodu

- Za ispravan rad metabolizma nužno je da je naš organizam u svakom trenutku dovoljno hidratiziran, no pazite koje tekućine u sebe unosite – napominje Axe.

Kupovne sokove on naziva 'tekućim šećerom', a šećer se smatra najgorim neprijateljem metabolizma.

Također, kada govori o svježim voćnim sokovima, doktor Axe predlaže konzumaciju cijele voćke jer je ona nutritivno hranjivija od njezina iscijeđena soka.

Napitak koji je zauzeo prvo mjesto na njegovoj listi zdravih pića je kokosova voda. Ona je izvrsna zamjena za pasterizirano kravlje mlijeko ili prerađeno sojino mlijeko, a može se koristiti u izradi smoothieja, zdravih slastica ili jednostavno biti napitak u kojem ćete uživati ili utažiti žeđ.

Dr. Axe naglašava da kokosovu vodu ne treba izjednačavati s kokosovim mlijekom. Naime, kokosovo mlijeko je dio ploda kokosa iznimno visoke kalorijske vrijednosti te s visokim udjelom zasićenih masti. Istovremeno, kokosova voda ima malo kalorija, nizak udio masti i visok udio kalija.

Budući da sadrži malo kalorija, dobar je odabir za one koji nemaju naviku piti vodu već bi radije posegnuli za sokom. Dodate li kokosovoj vodi različite arome, dobit ćete napitke željenih okusa, bez dodanih šećera i konzervansa i učiniti dobro za svoj metabolizam.

Pogreška broj 5 - Jednoličan kardio trening
Rješenje: HIIT trening - Intervalni trening visokog intenziteta

Uz pravilnu prehranu i san, fizička aktivnost je neophodna za pravilan rad metabolizma – naglašava dr. Axe.

No, ne bilo kakva vježba. Naime, kardio trening niskog intenziteta stvara efekt pri kojemu tijelo troši istu količinu mišića kao i masti, dok je HIIT trening oblik kardio treninga tijekom kojeg se izmjenjuju intervali treninga visokog intenziteta (npr. sprintanje) s intervalima niskog intenziteta (npr. sporo hodanje) ili s potpunim odmorom. Nakon takvog treninga, vaše će tijelo idućih 48 sati sagorijevati kalorije, i upravo zato ovaj tip fizičke aktivnosti Axe smatra najboljim prijateljem vašeg metabolizma - zaključuje My Domaine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. svibanj 2024 07:54