NOVI IZAZOVI

Doris Pinčić ovih dana ne može sakriti osmijeh: ‘Ponosna sam, ovo nisam mogla znati...‘

Doris Pinčić
 Hrvatska Turistička Zajednica
Poznata voditeljica zaštitno je lice kampanje koja je u dva mjeseca ostvarila čak 33 milijuna impresija

Da i hoće, Doris Pinčić posljednjih dana ne može sakriti osmijeh i sjaj u očima.

Ta 32-godišnja Zadranka ponosna je i sretna jer je prva nacionalna kampanja ruralnog turizma, čije je ona zaštitno lice, osvojila Hrvatsku i polučila izniman uspjeh: u dva mjeseca kampanja je ostvarila 33 milijuna impresija, a sedam videa koji pričaju priču o bogatstvu i ljepoti mnogima dosad nepoznatih krajeva naše zemlje u potpunosti je pregledano više od četiri milijuna puta. Lijepo je vidjeti brojke, ali emocija je najvažnija, slaže se Doris koja s mnogo ljubavi i topline priča o vrijednim i skromnim ljudima koje je susrela proteklih mjeseci obilazeći ruralne dijelove zemlje. Ništa tu nije hinjeno ili lažno: ako netko zna cijeniti ono što tzv. mali čovjek može napraviti vlastitim rukama, onda je to upravo današnja velika televizijska zvijezda koja nikad nije krila da potječe iz skromne ribarske obitelji u kojoj se mučilo, borilo, padalo, ali i uvijek ponovno dizalo na noge.

image
Hrvatska Turistička Zajednica

Jeste li se nadali da će prva nacionalna kampanja ruralnog turizma "Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!", čije ste vi zaštitno lice, u samo dva mjeseca doživjeti toliko milijuna impresija?

- Nisam to mogla znati. Ali, kada smo zajedno s Hrvatskom turističkom zajednicom pokretali kampanju, osjećali smo veliku odgovornost prema ljudima koji se bave ruralnim turizmom. To su uglavnom ljudi koji taj posao rade uz puno truda, nailazeći na mnoge prepreke, a naći goste, pa ih još k tome i zadržati, ponekad je doista zahtjevno. Često se radi o obiteljskim gospodarstvima ili manjim obrtima, a moje je mišljenje da su upravo obrtnici, mali i srednji poduzetnici središnji i najvažniji pokretač gospodarstva u cjelini. Za mene su oni heroji. To često nisu menadžeri, nego ljudi priučeni upravljanju poslom s obzirom na to da to što znaju raditi i pružati osnovnu uslugu nije ni približno dovoljno da bi posao uspio. Ponekad su to ljudi koji nakon nekih svojih osmosatnih redovitih poslova rade to kao svoj drugi posao, što znači da su ponekad cijele dane posvećeni radu. Kao što sam rekla, svi koji se tako bore, muče i trude da isplate plaće radnicima, izdvajaju za poreze i ostalo su istinski heroji ovog društva i ovaj projekt je jedan od načina da im se pomogne i oda priznanje.

image
Hrvatska Turistička Zajednica

Što vama osobno znači tako velika brojka pregleda?

- To je autorski rad mog tima uz bezrezervnu podršku Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske turističke zajednice i Udruge za ruralni turizam, koji su i inicijatori cijelog projekta. Neki od ljudi iz spomenutih organizacija godinama se bave ovom vrstom turizma, proučavajući sadržaj iz raznih kutova, i mi smo prema tome imali veliko strahopoštovanje. Uvijek kažem mojima u ekipi: "Naše je da damo sve od sebe i još malo više od toga, a rezultat neka bude kakav treba biti". Ponekad bolje, ponekad lošije, ne vežem se za očekivanja ili se barem nastojim ne vezati, ali moram priznati da je lijepo vidjeti ovakve brojke i hvala svima koji prate sadržaj koji produciramo.

Iz HTZ-a ističu da je Park prirode Papuk ostvario rast posjeta od 48 posto u odnosu na 2019. Što vam se osobno najviše dopalo u tom parku prirode?

- Evo, to je sjajan primjer, to je Hrvatska kakvu ja želim! Moja je sramota da mi je brdovita Slavonija kao termin bila posve nov pojam, uvijek sam je doživljavala isključivo ravnom. A Slavonija je toliko više od svega što o njoj znamo i kako je doživljavamo, zato smo ovim materijalom željeli ponuditi neku drugačiju perspektivu tog kraja. U Parku prirode Papuk rade doista krasni, angažirani ljudi koji su točno ono što turistički djelatnici i trebaju biti. Projekt adrenalinskog parka Duboka financiran je sredstvima iz fondova EU, ali trebalo se sjetiti prijaviti, izraditi sve potrebno, pa i dobiti fondove. I napraviti sadržaj za cijelu obitelj koji je edukativan, zabavan, moderan i istodobno lako poveziv s tradicijom tog kraja. Moja je želja da svako dijete iz svih krajeva Hrvatske dođe ovdje i doživi Slavoniju u svoj punini. Česta prepreka su financijske mogućnosti, čega sam više nego svjesna, no, vjerujte mi, neki od izleta koje preporučamo su doista pristupačni, i to ne bi trebao biti argument da se ne krene na put. Primjerice, ako se ne varam, ulazak u čarobni Park prirode Papuk stoji samo deset kuna, a atrakcije poput velikog slapa usred šume izgledaju baš svjetski.

image
Hrvatska Turistička Zajednica

Zahvaljujući ovoj kampanji proputovali ste gotovo cijelu ruralnu Hrvatsku. Koji vam je kraj bio najveće iznenađenje?

- Prošli smo cijelu Hrvatsku uzduž i poprijeko već i radeći našu "Kuhinju babe Eve" gdje smo snimajući videe nastojali sačuvati starinske recepte od izumiranja. Dok sam radila kao glumica, s predstavama sam također putovala u svaki kutak Lijepe naše. Za mene je naša Hrvatska prelijepa! Nisam stručnjak i govorim kao samo još jedan od četiri milijuna "sudaca", ali držim kako nam, da sve to pretvorimo u bajku, nedostaje samo samopouzdanja, vjere u naše ljude, pozitivnog stava te proaktivnog načina razmišljanja. Svi mi koji radimo u medijima odgovorni smo velikim dijelom za kreiranje stavova, a najčešće plasiramo vijesti u negativnom kontekstu pod izgovorom kako to sve prodaje. Moje je skromno mišljenje da nas upravo to neprestano vuče prema dnu. Hrvatska je dobra zemlja za život, govorim to iz perspektive nekoga tko je izašao iz radničke obitelji gdje se ostajalo bez posla, mučilo, borilo, padalo, ali nismo se dali. Puno je izazova u društvu i stvari koji se moraju popraviti, situacija koje nisu poštene, nagriženi smo mnogim nepravdama, no doista je i puno sjajnih primjera koji se izgube u moru negative. Tako su me se i ovaj put, u ovom poslu, najviše dojmili ljudi, oni ljudi koji rijetko imaju prostor da ispričaju svoje priče koje su pune snage. Dobar primjer je obitelj Antunović s Pelješca gdje dvije generacije zajedno drže posao na okupu, misle na svaki najmanji detalj, teško rade, ali uživaju u svemu tome.

image
Hrvatska Turistička Zajednica

Što vam se čini, koje su najveće prepreke s kojima se bore ljudi koji se bave ruralnim turizmom?

- Prepreka je mnogo, pogotovo nakon pandemije koja je učinila svoje. Kako privući gosta, kako ga zadržati, kako povezati lokalnu proizvodnju hrane s ugostiteljskim obrtima, birokracija, sve veći problem pronalaska radnika... Niz možemo nastaviti, pa vam onda još više može biti jasno koliko je veliko i važno kad neki među njima uspiju opstati iz godine u godinu, da ne kažem i desetljećima.

Poznato je da ste majstorica u kuhinji. Jeste li u sklopu ove kampanje probali neko novo jelo ili od nekoga uzeli neki novi recept?

- U ovoj smo se priči više fokusirali na doživljaje, no hrana je moja vječna inspiracija i gdje god dođem, skupim neku ideju. Predivno je vidjeti kako gdje god da idemo, uvijek potvrđujemo isto - hrana okuplja ljude, podijeliti stol s nekim čin je velike emocije. Naši ljudi to dobro znaju, a gosti osjećaju kad im se pristupa iskreno ili ne.

image
Hrvatska Turistička Zajednica

Sa svojim ste timom autorica svih videa koji se pojavljuju u kampanji. Što vam je u tom dijelu posla bilo najizazovnije?

- Izazova je bilo jako puno. Kad vidite finalni proizvod, čovjek bi rekao idila, ali ne možete niti zamisliti što se sve događa iza kamere i u montaži. Priprema prije terena, izazovi na terenu koji je nerijetko značajno drugačiji od onoga što smo mi zamislili na papiru, montaža, pa pogled svakoga iz ekipe koja je sudjelovala u projektu, što je ponekad značilo i desetke izmjena svakog videa... Sve je to bio izazov. To je ono što uvijek želim naglasiti: iza svakog uspjeha stoji mnogo malih neuspjeha, neprospavanih noći, puno truda, želje i volje da se izdrži pritisak kojeg uvijek ima sa svih strana. To je ono što publika ne vidi.

image
Hrvatska Turistička Zajednica

Možete li nam nešto više reći o vašem novom poslovnom izazovu koji vas čeka početkom jeseni?

- Osim što je pred nama posljednja faza snimanja projekta "Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!", čeka nas i produkcija novog projekta koji radimo za Sportske igre mladih, najveću amatersku sportsku manifestaciju u Europi. Za njih već godinama vodim programe otvaranja i zatvaranja Igara i fascinirana sam time što ti ljudi rade. Svake godine zbog Igara 200 tisuća djece dobije priliku besplatno se baviti sportom, družiti i razvijati u pravom smjeru. To je velik projekt, koji već okuplja i cijelu regiju, a ove godine slave i svojih prvih 25 godina. Tim povodom zatražili su od mene i mog tima da produciramo sadržaj koji bi bio koristan za mlade, a koji bi se uklopio u brend. Kako je Zdravko Marić, idejni začetnik Sportskih igara mladih, s godinama stvorio iznimne kontakte diljem svijeta s velikim sportašima i ljudima koji se sportom bave na bilo koji način, tako smo dogovorili da ćemo upravo s njima kreirati jedan format u kojem ćemo te mega uspješne ljude, koje s neuspjehom nikad ne bismo povezali, pitati upravo to - koji je njihov najveći neuspjeh i kako su ga preokrenuli u uspjeh. Sve to vođeni idejom da je danas uspjeti imperativ, a pritom zaboravljamo da je to tek vrh sante. Naime, uz filter kulturu na Instagramu, gdje smo svi lijepi i "uspješni", zaboravljamo da je nužno i padati te da pad ne znači da smo promašaj u cjelini. To je poruka za koju osobito želimo da dođe do mladih. Jako se radujemo tom projektu i vjerujemo da, kao i Sportske igre mladih, može biti generator promjena u ovom društvu. Mali su to koraci, ali jedino takvima se ide naprijed prema velikim ciljevima.

image
Hrvatska Turistička Zajednica
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 04:08