MLADI O VALENTINOVU

Gimnazijalce anketirali o ljubavi i toksičnim vezama: ‘Pazite se ako vam je dečko fan Andrewa Tatea‘

 Biljana Blivajs/Cropix
Srednjoškolce u vezama najviše smetaju neiskrenost i flert, te posesivnost, a smatraju da društvene mreže potiču ljubomoru

Najvažnije osobine za zaljubljenost u srednjoj školi su humor, vanjski izgled i prijateljstvo, a znak za uzbunu da dečko možda nije idealni kandidat za vezu je ako prati i podržava - Andrewa Tatea, rezultati su to istraživanja učenika zagrebačke X. gimnazije Ivan Supek.

Povodom Dana zaljubljenih učenici 4. H razreda proveli su anketu o tome što njihovi vršnjaci misle o ljubavi, međusobnom odnosu u vezi, koje osobine su im važne kod odabira partnera, po čemu prepoznaju da se nalaze u nezdravoj vezi te kome se povjeravaju kada se susretnu s problemima u vezi. U tu svrhu su u svojoj školi ispitali učenike trećih i četvrtih razreda na uzorku od 323 učenika od čega su učenice činile 69,3 posto, a učenici 30,7 posto ispitanika.

image

Učenici 10. gimnazije Ivan Supek Hana Lucija Betcik, Marko Car, Lena Galov, Fran Terihaj, Irma Vujić, Lea Župan

Biljana Blivajs/Cropix

Većina učenika ističe da ‘ljubav pokreće svijet‘, dok svaki oblik nasilja i ograničavanja ljudskih sloboda osuđuju.

Od ukupnog broja ispitanika 56,2 posto ih je već bilo (ili jesu) u vezi, a 43,8 posto nisu još nikad bili u vezi. U trenutku provođenja ankete 22,4 posto učenika je bilo u vezi, a 77,6 posto nije. Najviše ispitanika (29,9%) je u vezi koja traje manje od 6 mjeseci, a 9,2% učenika je u vezi dužoj od 2 godine.

"Učenicima u vezi najviše smeta neiskrenost i flert, zatim ljubomora i posesivnost kao i sve drugo što im ograničava slobodu (način oblačenja, izlasci, druženje sa starim prijateljima)", ispričali su nam učenici Irma Vujić i Fran Terihaj, koji su sudjelovali u provođenju istraživanja. Kažu da su se učenici kritički osvrnuli i na svaki oblik fizičkog i psihičkog zlostavljanja – nasilje i nepoštovanje. Čak 115 ispitanika je navelo puno pojedinačnih primjera zbog kojih veza postaje nezdrava, a ono što im najviše smeta je slaba komunikacija, odnosno nedovoljno razgovora u vezi. Većini smeta ignoriranje, ponižavanje pred prijateljima, grube riječi, nepoštivanje starijih, loš odgoj, arogantan stav.

"U početku smo planirali lagane teme ankete, ali djeca su htjela ozbiljnije stvari. Čak su dali i savjete što napraviti ako misle da su u nezdravoj vezi", ispričala nam je mentorica projekta, profesorica Marina Šokčević. Dodaje da, iako mnogi kažu da se sve promijenilo, ljubav se ne mijenja.

"Mislim da je sve isto. Ima škicanja po hodnicima, kao i škicanja Instagram profila jedni drugih. Možda je nesigurnost veća jer svi na društvenim mrežama pokazuju super stranu", smatra profesorica. Djeca kao da se pomalo boje međusobne komunikacije, ali su zato ovakvi projekti u školi odlični da se povežu.

image
Biljana Blivajs/Cropix

"Definitivno, društvene mreže potiču ljubomoru. U stilu: ‘on je objavio ono, a rekao je da će biti negdje drugdje‘. To je dobar alat za uhođenje. Ali u suštini, ljubav je ljubav."

Kada imaju probleme u vezi većinom se obraćaju roditeljima, uglavnom majci i prijateljima. Ipak, gotovo polovica o problemima najradije razgovara s najboljim prijateljima. Nažalost, čak 15 njih se ne ‘otvara‘ nikome i sami rješavaju problem.

Svatko od ispitanika je mogao odabrati tri najvažnije osobine kod odabira partnera i to su bile: humor (65,2 posto), vanjski izgled (49,1 posto) i da je dobar prijatelj (46,3 posto), a nakon toga su još važni zajednički interesi, inteligencija, romantika.

Pozitivno mišljenje o ljubavi ima 61 posto njih, ali nažalost 14 posto njih još nije upoznali ljubav. Negativno mišljenje o ljubavi imalo je samo 8 posto ispitanika. 6 posto učenika je bilo neodlučno jer je po njihovom mišljenju ljubav i lijepa, ali istovremeno donosi bol.

Naši sugovornici Irma i Fran oboje vole Valentinovo i nemaju ništa protiv slavljenja toga dana.

"Lijepo je kad te se netko sjeti, dobiješ poklon, izađete skupa. Naravano, ne slavim ga religiozno svake godine. Nisam ni svake godine u prilici, ali mi je to lijepo", rekao nam je simpatični Fran.

Za Valentinovo u školi su pripremili niz aktivnosti. Između ostalog tu je i instalacija "Was ist Liebe?" koja služi kao kulisa za zabavne fotografije, projekcija filma, kutija za ljubavna pisma te autorske pjesme učenika Lane Pucak i Luke Zrnića. Sve zahvaljujući financijskoj podršci Goethe-Instituta Kroatien koji je prepoznao vrijednost njihovog mini projekta.

Autori izložbe su Hana Lucija Betcik, Marko Car, Lena Galov, Korina Kosorčić, Fran Terihaj, Irma Vujić, Lea Župan, autorica skulpture je Jelena Kovačev, profesorica i akademska umjetnica (i bivša učenica škole).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. svibanj 2024 20:13