StoryEditor
GLORIA BERGER (20)

Hrvatska web zvijezda iz lunaparka: ‘Od oglasa zaradim prosječnu plaću, a onda još dođu sponzori‘

‘Ako imaš fanove, imaš i hejtere. To znači da radiš dobar posao. Na TikToku imam 100.000 fanova‘
Gloria Berger
 
 Danijel Bartolic/CROPIX

Danju je jedna od najpoznatijih domaćih influencerica, a noću upravlja strojevima u obiteljskom lunaparku. Tako, pomalo neobično, živi 20-godišnja Gloria Berger, zvijezda Tik Toka, Instagrama i YouTubea. TikTok, najbrže rastuća društvena videomreža, trenutačno je u središtu tehnološkog rata Kine i Amerike, gdje ju je preuzelo čak 100 milijuna osoba. Naime, američki predsjednik Donald Trump TikTok smatra “prijetnjom” nacionalnoj sigurnosti i upozorava na automatsko prikupljanje podataka koje je moguće korištenjem aplikacije, stoga je želi zabraniti. To je dovelo do ozbiljnih trzavica u ionako narušenim odnosima s Kinom.

S obzirom na to da su i tinejdžeri u Hrvatskoj zaluđeni tom mrežom, Gloriju kao jednu od naših najvećih zvijezda TikToka s 93.000 pratitelja, pitamo - smatra li da je TikTok siguran?

image
Gloria Berger
Tik Tok

- Istina, da, Tik Tok prikuplja podatke, ali tko danas ne prikuplja podatke? Svi smo ih mi već negdje ostavili, barem ja znam da jesam i ne brine me to - odgovara Gloria pripremajući se za večernju šihtu na lunaparku Zagiland u Poreču.

Dvostruki život

Otkad zna za sebe, vrijeme provodi u lunaparku, to je obiteljski posao, Bergeri su jedna od najpoznatijih obitelji u tom biznisu. No s vremenom, kako je stekla internetsku popularnost, vodi dvostruki život.

- Od 19 sati svaki dan radim na karuselu Break Dance, koji se okreće u oba smjera u ritmu glazbe, no kako tu nema puno fizičkog posla, slobodne trenutke provodim u slanju materijala s moba za videe - govori Gloria. Dok reflektori bacaju šarena svjetla na sve strane, a djeca ciče od sreće, mi razgovaramo o TikToku. Riječ je o najnovijoj, najbrže rastućoj futuristički orijentiranoj društvenoj mreži u kineskom vlasništvu, čiji je sadržaj orijentiran isključivo na kratku videoformu. TikTok je lansiran 2016. i dosad downloadan više od dvije milijarde puta, a većinom ga koriste tinejdžeri. Konkretno, prema najnovijim podacima GlobalWebIndex, 41 posto svih korisnika aplikacije ima između 16 i 24 godine, i na njoj u prosjeku provode 52 minute na dan.

View this post on Instagram

made of sunlight 🏝

A post shared by Gloria Berger (@only_berger) on

Gloria Berger je za generaciju Z, ono što je za milenijalce, recimo, Ella Dvornik. Gloria na TikToku ima 93.000 pratitelja i ukupno 1,6 milijuna lajkova na 84 objavljena videa. Po jednom videu u kojem pleše, lipsync pjeva, radi prankove ili, pak, crta nosom, Gloria zna imati i do 766.000 pregleda i 57.000 lajkova. Za usporedbu, Ella Dvornik na toj aplikaciji, okrenutoj generaciji koja je odrasla uz modernu tehnologiju, ima 54.000 pratitelja i 551.000 lajkova na ukupno 95 videa. No zato na Instagramu, omiljenom među ekipom od 25 do 39 godina, Ella ima 490.000 pratitelja, a Gloria 193.000.

- TikTok je sad u trendu, ali iskreno, sumnjam da će se uspjeti zadržati. Ako se malo osvrnemo, uvijek su nekako preživjele tri iste platforme: Instagram, YouTube i Facebook, ove sve druge postoje u ‘trendu’, tako bih ja to rekla, naglo im poraste popularnost, a onda padnu i/ili propadnu. Odličan je primjer aplikacija Musical.ly za kratke lipsync videozapise. Bila je nevjerojatan hit, a danas je se više nitko i ne sjeća.

Više platformi

Evo, i Snapchat je u laganom padu popularnosti. Na životu ga održavaju jedino sjajni filteri s kojima se nijedna druga aplikacija ne može mjeriti, iako nije da nisu pokušale - govori Gloria. Takva međusobna kopiranja specijalnosti pojedinih aplikacija postala su pravilo na tehnološkom tržištu.

- Sigurno ste vidjeli novost na Instagramu, Reels, kratki i brzi videi, laki za uređivanje i montažu, što je direktan šamar TikToku. Isto je YouTube napravio prije, ali i Facebook, preuzevši format Storyja od Instagrama - ističe. Gloria, pak, budno prati tehnološko tržište i novotarije, jer svjesna je da mora biti u trendu. Svaku aplikaciju koja postane hit odmah skine i pokušava uspjeti na njoj, upravo je to primjer TikToka, a sigurno zaleđe pruža joj stalna popularnost na YouTubeu.

image
Gloria Berger
Tik Tok

- Novi trendovi dolaze svaki dan, a ja kao internet-osoba kojoj je internet posao trendove moram pratiti želim li uspjeti. Internet ne spava. Tu nema radnog vremena i uvijek moraš biti u toku s novostima - objašnjava zaneseno. Hoće li možebitna zabrana TikToka u Americi dovesti do pada popularnosti te aplikacije i kod nas?

- Ako Amerikanci ukinu TikTok, to će obeshrabriti cijeli svijet. U Americi sve počinje, a onda svi dalje prate trend, stoga je neupitno da će to i kod nas smanjiti popularnosti. Mnogo je TikTokera koji slavu duguju samo toj aplikaciji, moj im je savjet da se što prije preusmjere na druge platforme, recimo na Instagram, koji je ziher. Ako su dobri, publika će ih pratiti, kao što se meni dogodilo kad sam prelazila s Facebooka na YouTube - kaže Gloria. Naime, malo tko zna da je Gloria danas najpoznatija zbog svojih videoformi na YouTubeu i TikToku, zapravo počela na Facebooku. Njezini su roditelji bili vrlo strogi kad je riječ o odgoju, stoga je prvi mobitel dobila tek krajem osnovne škole.

Silno je htjela imati Vine profil i raditi one popularne videe od 7 sekundi, no mama Anita joj to nikako nije dopuštala, ali pristala je na Facebook. Bilo je to 2014. godine, tad je Fejs bio hit i svi su ga imali. Tako je Gloria svoje kratke videe objavljivala na Facebooku i skupila veliku publiku. Njezini su smiješni videi znali imati i 10.000 lajkova. Tek dvije godine kasnije, napokon je prešla na YouTube koji joj je od početka bio san, a puno fanova s Fejsa odmah ju je zapratilo i na YouTubeu tako da je u startu krenula sa 1000 pretplatnika na svoj kanal.

image
Gloria Berger
Tik Tok

- Facebook danas uopće ne koristim. Imam ga, naravno, ali tek tu i tamo nešto objavim, da mama vidi da sam aktivna, nešto shaream, ali uopće više nije zanimljiv - dodaje. Svaki pravi Influencer mora imati back up plan. Stoga, povedu li se primjerice naše vlasti za Trumpovim primjerom i odluče ukinuti TikTok, Gloria je spremna.

- Rekla bih, bilo je lijepo dok je trajalo. Mnogi su u kratko vrijeme uspjeli, ali treba unaprijed razmišljati, održavati publiku na više platformi - savjetuje. Uz Facebook, Instagram i YouTube kanal sa 326.000 pretplatnika, ima i Snapchat i Twitter.

- Snapchat imam samo za slikanje, ali nisam uopće više aktivna, a nedavno sam skinula i Twitter, trudim se prokužiti aplikaciju, tu tek počinjem. Brojni srpski youtuberi aktivirali su se i na Twitteru i vidim da se polako diže ta aplikacija u našoj regiji pa sam se odmah aktivirala - otkriva. Za razliku od YouTubea, TikTok videi puno su jednostavniji, objašnjava Gloria.

Ideje su najvažnije

- Kratki su, traju maksimalno 60 sekundi pa nema puno truda, ali važno je imati genijalnu ideju da privučeš pozornost, treba biti kreativan. No set up je jednostavan, ne treba ti profesionalna kamera, osvjetljenje, laptop kao za YouTube, dovoljan je samo mobitel. Iako, meni je samo važno da snimam, za koju god aplikaciju. Ideje su najvažnije. Istina, kao i u svakom kreativnom poslu, nekada presušim, ali pratim strane YouTubere pa uvijek nađem inspiraciju - priznaje. Videe za svoje platforme snima svaki dan, a najviše joj vremena ode na vlogove za YouTube, gotovo cijeli dan.

- Trudim se imati nešto posebno zanimljivo za naslov, tipa skokovi u more, vozim banane, jet ski, 24 sata čuvam male nećake, stavljam 100 slojeva pudera i slično. Zimi mijenjam sadržaj, više je informativniji, više komentiram, stavljam reakcije. Mijenjam sadržaj kako bih ostala dinamična, ali ja kao osoba ostajem ista - rekla nam je Gloria. Završila je osnovnu i srednju školu u Zagrebu, a upisala je i studij digitalnog marketinga na Algebri, ali zasad pauzira kako bi se fokusirala na sadržaj koji stvara.

No svjesna je, kaže, da je obrazovanje važno, stoga se svakako planira vratiti na studij.

image
Gloria Berger
Danijel Bartolic/CROPIX

Što je tajna tvog uspjeha?

- Mislim da me ljudi ponajviše prate zato što ne glumim da sam nešto što nisam. OK mi je biti bez šminke, u pidžami, s punđom, znam se naravno ja i srediti, ali uvijek sam svoja. Ne glumim influencera. Zato mi je posebno drago što me i mlađa publika prati, drago mi je što svojim primjerom pokazujem djevojkama da je sasvim normalno izići u grad bez šminke i da je najvažnije biti svoj - govori Gloria. Prema analitikama, njezina publika su tinejdžeri, od 10 do 21 godine.

Sumnjiva roditeljima

Njezini roditelji, tata Vili i mama Anita, sad nakon toliko godina napokon, kažu, razumiju čime se bavi iako im je u početku sve bilo sumnjivo i novo. Fanovi u lunaparku je prepoznaju i vesele joj se.

image
Gloria Berger
Tik Tok

- Ali ako imam fanove, imam i hejtere, to uvijek ide jedno s drugim. Ako imaš hejtere, znači da radiš dobar posao, a uvijek će biti ljudi kojima se neće svidjeti to što radiš i umjesto da te samo prestanu pratiti na mrežama, imaju potrebu trollati. Ponekad stvari postanu neugodne i eskaliraju. Prošle godine mi je neki dečko urinirao po autu, snimao se i objavio to na Instagramu. Srećom, javno se ispričao - prepričava Gloria koja u svom poslovnom timu ima montažera i dvojicu suradnika koji rade atraktivne thumbnailsove, odnosno minijature, verzije videozapisa u smanjenoj veličini koje trebaju biti atraktivne kako bi privukle gledatelje.

Od svoje popularnosti, Gloria, priznaje, dobro zarađuje preko sponzora, ali i preko malih oglasa na YouTubeu.

- Samo zahvaljujući tim malim oglasima mjesečno zaradim prosječnu hrvatsku plaću koja mi je dovoljna da isplatim suradnike, a sva zarada od sponzora samo je dodatan plus - objašnjava.

Gloria je porijeklom iz Njemačke, živjela je u Nürnbergu do 4. razreda osnovne škole, a njezina je obitelj u Hrvatsku dolazila sezonski zbog posla s lunaparkovima.

- To je naš obiteljski posao u koji smo svi uključeni, a zapravo je sve počelo s mojim praprapradjedom koji je na Balkanu imao cirkuse i vodio ih je sve dok dresiranje životinja nije postalo zabranjeno, što je zatvorilo cirkus. Tad se prebacio na lunapark, a tradicija se nastavila - dodaje.

U djetinjstvu, svakih je mjesec dana morala mijenjati školu. Išla je s obitelji, kako je lunapark mijenjao lokacije, tako su se selili i oni. S obitelji danas živi u Velikoj Gorici, a ljetuje u Poreču, gdje je trenutačno postavljen lunapark. Tamo je do početka jeseni, a potom Zagiland sele u zagrebačku Dubravu. Kad nije na mobitelu ili u lunaparku, Gloria je, kaže, sasvim obična djevojka iz susjedstva.

- Obožavam gledati dokumentarce na Netflixu, ali volim se družiti s obitelji, često igramo društvene igre svi zajedno. Posebno mi je i vrijeme koje provodim s braćom  i sestrama iz protestantske crkve - priznaje Gloria. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. kolovoz 2020 20:38