OLD JACK

‘Odradili smo 70 vjenčanja, rođendane i evente, a naši kombiji ‘glume‘ i u britanskim serijama‘

Ivan Kazimir i Fran Filipović s Josipom Cukovićem (lijevi na fotografiji)
 Privatni album
No zarada nam trenutno najviše odlazi na popravke, kažu mlada braća Ivan Kazimir i Fran Filipović o uspješnom poslu s oldtajmerima

Kad ti Tarik Filipović, veliki zaljubljenik u Volkswagen Bube, pokaže palac podrške na semaforu, onda znaš da sigurno dobro radiš posao - kroz smijeh prepričava Fran Filipović, jedan od vlasnika obrta za iznajmljivanje oldtajmera Old Jack. Fran (28) i Ivan Kazimir (23) Filipović iz Jaske braća su koja su ljubav prema automobilima pretvorila u biznis koji svakim danom sve više raste. Danas imaju četiri oldtajmera koja iznajmljuju najčešće za vjenčanja, što smatraju svojim prvim, ali trenutno krucijalnim poslovnim potezom.

image
Privatni album

Mladi ekonomisti u posao su krenuli 2018. s prijateljem Josipom Cukovićem, od kojega je ideja i potekla, no on se u međuvremenu povukao i okrenuo vlastitom biznisu. Tad su se Fran i Ivan Kazimir počeli razvijati sami, a danas iza sebe imaju više od sedamdeset odrađenih vjenčanja te desetke rođendana, raznih poslova i evenata. Sama ideja krenula je od toga što su shvatili što se tad tražilo na tržištu. Ljudi su se zasitili limuzina na vjenčanjima, a oldtajmeri su taman u toj industriji počeli dobivati na važnosti. Otac Goran kao veliki zaljubljenik u aute, od koga su Fran i Ivan Kazimir i naslijedili ljubav prema starim automobilima, u svojoj je garaži već petnaest godina držao dva bezvremenska klasika - VW T1 Combi iz 1965. i VW Bubu Cabrio iz 1978. godine. Trenutno uz ta dva automobila imaju VW T2 Combi (1974.) i VW Combi T3 (1982.), koji će sljedeće godine poslije renovacije biti pušten u korištenje.

Najstariji auto

Fran objašnjava kako im trenutno zarada uglavnom odlazi na popravke auta, koji su u ovoj fazi još uvijek česti, no kad s tim dođu do razine na kojoj misle da mogu odahnuti od popravaka, zarada će postati čista, a autima svaki dan vrijednost raste sve više. Na pitanje kako se snalaze s pronalaskom majstora i dijelova za automobile koje nije lako pronaći, mladi sugovornik govori kako su dijelovi deficitarna roba te se snalaze svakako.

image
Privatni album

"Problem je naći majstore, no i u tome smo imali sreće jer se tata razumije u aute, nitko nas baš nije mogao prevariti iako smo mladi. Trenutno imamo dva-tri majstora, od mladog mehaničara iz Dubrave koji je strastveni zaljubljenik u svoj posao do starog gospodina iz Jaske koji je s tim automobilima odrastao. Ipak, najlakše je dijelove naručiti direktno iz Njemačke kako se ne bismo opekli s kineskim dijelovima koji nisu originalni. Svaki dan nam je novi izazov - hoće li auto upaliti nakon što ga jednom ugasimo, ali to je tako u ovom poslu", kaže Fran, čiji je najstariji auto navršio pedeset i šest godina.

Pregršt novih ideja

Trenutno su im vjenčanja glavni biznis te ih do kraja ljeta planiraju dvadeset i šest. Njihova se usluga sastoji od dolaska po mladence, fotografiranja, vožnje do obreda te zatim do sale, zapravo na raspolaganju su cijeli dan. Kažu kako su im mladost i simpatičnost najveći aduti u poslu, a mladence u autu uvijek dočekaju ogledalo za popravljanje frizure i šminke, žvakaće, Tic Tac, a poslije obreda i čaša šampanjca.

Braća su i osobni vozači mladenaca pa trenutni program Erasmus u Sevilli na kojem je Ivan Kazimir, koji je još uvijek student, starijem bratu malo otežava logističku stranu posla.

"Zna biti teško uskladiti obveze jer preko tjedna radim u konzalting firmi, a vikendom radim ugovorene aranžmane. Također stalno moramo biti u pripravnosti zbog autodijelova, evo, baš nam je prije tjedan dana puknula guma tik prije vjenčanja, a uza sve to sam prije tri mjeseca dobio dijete. I prije sam malo spavao, ali sad još i manje", smije se.

image
Privatni album

Iako je posao oko organizacije i oglašavanja naporan, braća se trude održati sklad u obiteljskom biznisu. Fran se bavi operativnim stvarima poput registracije automobila te računovodstvenog dijela obrta za koji izdaju fiskalizirane račune, dok je Ivan Kazimir u odjelu oglašavanja te je pravi marketing guru, kako ga opisuje stariji brat. Iako se trenutno oglašavaju i putem Instagrama i Facebooka, a imaju i svoju web-stranicu, napominju kako im je najbolja reklama ona usmenom predajom, ali i kad se provozaju ulicom pa se svi znatiželjno okreću za njima.

Iako trenutni posao nazivaju "sezonskim" jer ovi automobili zbog svojih mogućnosti i starosti nisu pogodni za rad u zimskim mjesecima, naime nemaju ugrađeno grijanje, planiraju proširenje biznisa te već sad imaju pregršt ideja koje se tek moraju realizirati. Plan im je raditi i druge evente poput otvorenja kafića ili restorana, što smatraju lako izvedivim jer upravo jedan od kombija ima ugrađen šank koji gosti na vjenčanjima obožavaju te ga smatraju jakim prodajnim atributom.

image
Privatni album

Isto tako, u planu im je voditi vinske ture po vinarijama, a od sljedeće godine u svoju ponudu planiraju uvesti i Tour by Locals kako bi turisti upravo autima mogli obilaziti Zagreb i vidjeti kako žive njegovi stanovnici.

Na pitanje razmišljaju li o uvođenju opcije da turisti sami unajme auto za izlet ili put na more, Fran je rekao kako to planiraju uvesti u ponudu, a upravo ovaj VW kombi T3 koji je trenutno u pripremi bit će savršen za takva putovanja. Već su dobili upite mogu li iznajmiti kombi na dva tjedna za putovanje Dalmacijom, a od sljedeće godine i to će biti moguće. Isto tako naglašava kako im je prije svega bitno u budućnosti potaknuti slow travel gdje se cijeni autentični doživljaj, koji mladi turisti sve više traže kad dođu u stranu zemlju.

image
Privatni album

Kombijem na utakmicu

"Još nismo uspjeli dostići toliku vidljivost da se pojavimo, primjerice, u reklami za neki proizvod, ali to bi nam svakako bio veliki probitak na tržište", objašnjava Fran. No kad smo već kod tržišta, dva su auta već zasjala u filmskim ulogama, no i u jednom glazbenom spotu s kraja tisućljeća, pjesmi "Funky maniac" grupe Divas.

Što se tiče filmova, prvi je bio danski film "Itsi Bitsi" sniman u Zagrebu, dok su T1 Combi i Fran ovo proljeće dobili svoju prvu ulogu u britanskoj seriji "The Ipcress File", koja izlazi sljedeće godine. Zagreb u njoj ima ulogu Berlina iz 1965., a Fran i T1 Combi, žargonski nazivan Bully, na setu su se našli bok uz bok s Joeom Coleom, koji je glumio Johna Shelbyja u "Peaky Blindersima".

image
Klasike dizajna snimili su i pred Meštrovićevim domom, današnjim HDLU-om
Privatni album

Ovi energični mladi marketinški stručnjaci ni tu ne staju pa, uz aute, sport smatraju svojom drugom najvećom strasti. Da je Hrvatska u osmini finala igrala s Nizozemcima u Budimpešti, svakako bi se zaputili u jednom od svoja tri oldtajmer kombija; no drugačiji rasplet i igranje protiv Španjolske u Kopenhagenu donijelo je i novu odluku - put avionom.

Kako vozila ne idu brže od 70 km/h, za tih 1500 kilometara do odredišta ukupno bi mu trebalo i do pet dana, no toliko si izostanka s posla ipak nije mogao priuštiti.

"Voljeli bismo u budućnosti raditi sportske podcaste koji u isto vrijeme uključuju nogomet i naše oldtajmere, a upravo nam emisije Roberta Knjaza, kojeg smatramo majstorom za takve pothvate, daju ideju da proputujemo cijelu Europu u našim kombijima u potrazi za životnim pričama", otkriva Fran.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 15:14