JEFTINA HRANA

Velike gužve u supermarketima, sniženo više od 1000 proizvoda: ‘Neimaština je velika...‘

Atmosfera u dućanima prvog dana akcije podsjećala je na onu pred blagdane, svi su punili kolica i komentirali nove cijene
Gužva zbog sniženja u Konzumu
 Damir Krajac/Cropix

Nakon što je jedan od najvećih hrvatskih trgovačkih lanaca Konzum izvijestio da će od ovog četvrtka drastično smanjiti cijene za više od tisuću maloprodajnih proizvoda, od kojih su neki sniženi i više od pedeset posto, u dućanima je jutros došlo do velikih gužvi. 

- Neimaština je velika, treba iskoristiti priliku - rekao nam je jedan od kupaca kojeg smo zatekli u Konzumu. 

Konzum je najavio kako će u ovu akciju uložiti čak sedamdeset milijuna kuna godišnje, u suradnji s više od 140 dobavljača. Sniženi su uglavnom prehrambeni proizvodi te pića, čime ovaj lanac, kako kažu, pokušava odgovoriti na tešku ekonomsku situaciju u zemlji uzrokovanu pandemijom koronavirusa.

- Svinjski but po 22 kune? Pastrva po 29? Nije loše - komentira nam umirovljenik Miljenko kojeg smo zatekli u jednoj od prodavaonica. 

image
Gužva zbog sniženja u Konzumu
Damir Krajac/Cropix
image
Gužva zbog sniženja u Konzumu
Damir Krajac/Cropix
image
Gužva zbog sniženja u Konzumu
Damir Krajac/Cropix

Petar Borić najviše se zadržao ispred ribarnice u Super Konzumu na Črnomercu. 

- Riba je svježa i pristupačna - kratko nam je komentirao akciju. 

Atmosfera u Konzumovim prodavaonicama jučer je podsjećala na predblagdansku. Punila su se kolica, u redovima se čekalo pred blagajnama, a mnogi su nam iskreno priznali kako su u trgovinu došli zbog nove akcije. Veliki su redovi bili pred ribarnicom gdje su se prodavale glave i repovi lososa po cijeni od četiri kune po kilogramu. 

- Kaj bute s tim, paprikaš? - pitao je jedan umirovljenik, a drugi mu je odgovorio da četiri kilograma riblje sirovine uzima jer će napraviti juhu, a ostatak dati mačkama. 

Snižene osnovne namirnice

Ima i onih koji sniženja nisu primijetili. 

- Uvijek kupujem gotovo identično. Ono što mi treba. Danas nisam došla radi ove akcije, ali čula sam da je sve jeftinije - rekla nam je umirovljenica Magdalena. 

- Snizili smo redovne cijene više od 1.000 artikala iz naše bogate ponude, u želji da dodatno i dugoročno učvrstimo poziciju Konzuma kao mjesta na kojem kupac dobiva najveću vrijednost za svoj novac. Već prvog dana bilježimo veći broj kupaca te smo iznimno zadovoljni što su prepoznali sve prednosti ovog velikog sniženja cijena. No, važno je naglasiti da nije riječ o jednokratnoj akciji, već o dugotrajnoj aktivaciji i godišnjem ulaganju u sniženje cijena za naše kupce u iznosu od oko 70 milijuna kuna u kojem sudjeluje i više od 140 naših dobavljača s proizvodima koje svi mi redovito koristimo i kupujem - rekao nam je Ivan Širanović iz Konzuma.

image
Gužva zbog sniženja u Konzumu
Damir Krajac/Cropix
image
Gužva zbog sniženja u Konzumu
Damir Krajac/Cropix

Naglašava kako je ova akcija obuhvatila artikle raznih kategorija, kao što su osnovne namirnice i namirnice za pripremu jela, pekarski i mliječni proizvodi, mesne prerađevine i sirevi s odjela delikatesa, svježe meso i riba, smrznuta i konzervirana hrana, čajevi i kava, bezalkoholna pića, pivo, vino i jaka alkoholna pića, slatkiši i grickalice, hrana i oprema za kućne ljubimce, higijenske i kozmetičke potrepštine za odrasle i djecu, sredstva za pranje i čišćenje, odjevni i kućanski tekstil, kućanski aparati i tehnika, igračke...

Pitanje je samo hoće li ovo novo sniženje (i kako) utjecati na druge trgovačke lance. Neki su već najavili reakcije poput uvođenja povoljnijih kartica lojalnosti. Je li Konzum ovime napravio potres na domaćem trgovačkom tržištu?

- Pandemija je u svjetskim razmjerima utjecala na kretanje prometa u trgovini na malo, uključujući i promjene u navikama potrošača. Primjerice tijekom lockdowna rasla je potražnja za tzv. esencijalnim proizvodima – ostat će upamćen manjak kvasca te velika potražnja za toalet papirom. Još početkom 2020. godine sve je izgledalo bitno drugačije. Bilježio se rast prometa u trgovini na malo. U siječnju 2020. je promet u trgovini na malo rastao prema podacima DZS-a za 6,2%, u veljači 4,9%. Ipak, od ožujka 2020. nakon gotovo 5,5 godina rasta prometa u trgovini na malo u kontinuitetu, tek su neki mjeseci bili iznimke, bilježi se pad prometa prema podacima DZS-a za 7%. Najveći pad do sada zabilježen je u travnju (prema DZS-u) -25,5%. - kažu nam u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

image
Gužva zbog sniženja u Konzumu
Damir Krajac/Cropix
image
Gužva zbog sniženja u Konzumu
Damir Krajac/Cropix

Promet u trgovini na malo nastavlja padati, ali ipak u manjem opsegu u odnosu na travanj. Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da je u prvih osam mjeseci promet u trgovini na malo realno  pao za 6,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Posljedice koronavirusa stagnirale su potrošnju, i utjecale na ponašanje potrošača. Trgovci su prvi u doticaju s potrošačima i odmah osjete promjenu u navikama potrošača i nastoje prilagoditi ponudu, kažu u HGK. 

Za očekivati je da će cijene hrane padati, jer se trgovci očigledno prilagođavaju nižem standardu u Hrvatskoj. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2020 06:29