MISTERIJ

Astronome zbunio asteroid sa šest repova

AFP

CAPE CANAVERAL - Astronomi su pomoću teleskopa Hubblea uočili neobičan asteroid sa šest repova nalik kometu, objavljeno je u četvrtak.

"Bili smo doslovno zapanjeni", kaže u priopćenju astronom David Jewitt sa sveučilišta u Los Angelesu. "Teško je vjerovati da je riječ o asteroidu". Asteroidi obično nemaju rep, a ovaj ima šest repova koji se šire poput žbica na kotaču, kažu znanstvenici.

Taj je asteroid nazvan P/2013 P5, a prvi je put uočen u kolovozu, kao mutna svijetla točka na nebu. Registrirao ga je teleskop Pan-STARRS 1 na Havajima, a u rujnu su astronomi pomoću orbitalnog teleskopa Hubblea uspjeli ustanoviti da je on u glavnom asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera.

Nakon 13-dnevnog promatranja otkrili su da ima šest repova, ali i da mijenja oblik.

Računalni modeli pokazuju da repovi vjerojatno postoje od travnja 2012., kaže Jessica Agarwal s instituta Max Planck u Lindauu.

"P/2013 P5 možda gubi čestice dok se rotira velikom brzinom", kaže Agarwal u priopćenju. "Sunce zatim tu prašinu privlači i nastaju repovi koje vidimo".

Astronomi ga prate ne bi li otkrili znake raspada asteroid. To je pojava koju smatraju čestom, ali nisu je još promatrali.

23. travanj 2024 08:17