REKORD

AUSTRALSKI JURSKI PARK STOLJEĆIMA JE SKRIVAO VELIKU TAJNU Pogledajte kako izgleda najveći otisak dinosaura ikad viđen!

Aboridžinski starješina i šef prava naroda Goolarabooloo Richard Hunter leži pored 175cm otiska stopala sauropoda
 Damian Kelly-University of Queensland / REUTERS

Najveći otisak stopala dinosaura ikad otkriven pronađen je u 'australskom Jurskom parku', piše The Independent.

Paleontolozi su otkrili tragove dugačke otprilike 1,7 metara - dovoljno velike da prosječan čovjek može u njih leći - utisnute u kamenu pješčenjaku duže zabačene obalne regije Kimberley u Zapadnoj Australiji.

Prijašnji najveći otisak pronađen je u srpnju 2016. godine pored bolivijskog grada Sucrea. Velik otisak ostavio je biljojed nalik diplodokusu.

Steve Salisbury, paleontolog sa Sveučilišta Queensland, procjenjuju da su dinosauri bili golema stvorenja s nogama dugačkima 5,5 metara. Radi usporedbe, žirafe su ukupno visoke pet metara.

'To je mjesto čudesno. Australski 'Jurski park' u divljini', rekao je Salisbury za ABC News. 'Postoje tisuće otisaka. Njih 150 pripada 21 je posebnoj vrsti otisaka koji predstavljaju četiri osnovne grupe dinosaura.

Nazvan 'kredskim ekvivalentom Serengetija', smatra da se u 'australskom jurskom parku' mogu pronaći najraznovrsniji otisci pristiju na svijetu.

'Te su životinje postojale', rekao je Salisbury. 'Obitavale su tamo i sada otkrivamo otiske stopala koji nam kažu da su živjele u regiji Kimberley prije 130 milijuna godina.'

Osim otisaka stopala sauropoda, znanstvenici su otkrili tragove još četiri različita dvonožna biljojeda te šest oklopljenih dinosaura, uključujući i stegosaurusa koji do sada nikada nije viđen u Australiji.

Istraživanje otisaka stopala počela je kada su Salisburyja kontaktirali čuvari regije, pripadnici naroda Goolarabooloo. Čuvari su se zabrinuli da će otisci biti uništeni budući da je australska vlada 2008. godine u regiju Kimberley htjela smjestiti postrojenje za obradu plina.

Znanstvenici su potom proveli 400 sati istražujući regiju uz pomoć naroda Goolarabooloo te je 2011. godine područje proglašeno zaštićenim.

23. travanj 2024 12:50