EKSPERIMENT U SVEMIRU

Curiosity je najjačim laserom ikad upotrijebljenim spržio rupu u kamenu na površini Marsa!

In this undated artist rendition released by NASA/JPL-Caltech showing NASA's Mars Science Laboratory Curiosity rover, a new report says significant challenges remain before NASA can launch its next rover to Mars later this year. The report by the space agency's inspector general released Wednesday June 8,2011, found that although mission managers have worked through problems that caused the two-year launch delay, hurdles remain. (AP Photo/NASA/JPL-Caltech )
 AP

NASA-in rover Curiosity u nedjelju je “spržio” rupu u kamenu na površini Marsa, najjačim laserom ikad upotrijebljenom na nekom drugom planetu.

Rover, koji je na Mars spušten prije dva tjedna, “za vježbu” je tako s udaljenosti od 2,5 metra pogodio kamen nazvan “Coronation” ili, znanstveno, marsovska stijena broj 165, veličine teniske loptice. U 10 sekundi laser je pogodio kamen sa 30 pulseva od po 14 milidžula - svaki je trajao milijarditi dio sekunde i imao više od milijun watta energije, priopćila je NASA.

Riječ je bila o testiranju lasera ChemCam - skraćeno od Chemistry and Camera (Kemija i kamera) - za koji se znanstvenici nadaju da će im omogućiti da odrede kemijski sastav stijena na Marsu. Revolucionarni instrument kemijski sastav može odrediti bez fizičkog kontakta, s udaljenosti do sedam metara, na temelju boje svjetlosti koju atomi emitiraju nakon što ih se pogodi laserom.

VIDEO NASA objavila snimku slijetanja Curiosityja na Mars: Primljena i prva fotografija u boji s crvenog planeta!

Sylvestre Maurice, zamjenik šefa znanstvenog projekta ChemCam na Institutu za astrofizička i planetološka istraživanja u Toulouseu, rekao je da je kvaliteta informacija prikupljenih tijekom testiranja u nedjelju “iznenađujuća”.

- Informacije su toliko bogate da očekujemo sjajne znanstvene rezultate od analize tisuća ciljeva ChemCamom u iduće dvije godine - rekao je.

Otkako je prije dva tjedna sletio na marsovski karter Gale, Curiosity testira svoje instrumente, a tijekom jedne marsovske godine - odnosno dvije zemaljske - trebao bi istražiti jesu li u tom području u nekom trenutku postojali uvjeti za razvoj primitivnih oblika života.

05. svibanj 2024 10:00