NA APARATIMA

Domaći fizičar: ‘Uskoro bi mogli naći život u svemiru. Ima i teorija da je kraj Zemlje već prošao ostatak svemirskog broda...‘

Asteroid ‘Oumuamua i Dario Hrupec

M. Kornmesser/Afp/Profimedia/M. Kornmesser/afp/profimedia
Dario Hrupec otkriva da postoji teorija da smo izvanzemaljski život možda već našli, ali toga nismo svjesni

Zašto dosad nismo našli dokaze o postojanju izvanzemaljaca?

Usprkos tehnološkom napretku, teleskopima, letjelicama i sondama ljudi još uvijek nisu uspjeli dokazati postojanje života u svemiru. Novinar Filip Pavić i astrofizičar Dario Hrupec u novoj epizodi podcasta Jutarnjeg lista ‘Na aparatima‘ razgovaraju zašto je to tako.

Hrupec otkriva da postoji teorija da smo izvanzemaljski život možda već našli, ali toga nismo svjesni. Riječ je o asteroidu ‘Oumuamua, koji je prije šest godina prošao pokraj Zemlje, a za koji čak i neki vrhunski astrofizičari tvrde da bi mogao biti "ostatak izvanzemaljskog svemirskog broda".

"Vjerojatno je to nekakav komet, ali je jako čudan, nismo sigurni još. Postoje uvjerljivi argumenti da je zbog sjaja i rotacije možda riječ o ostatku nekakvog svemirskog broda izvanzemaljske civilizacije", kaže Hrupec.

Detaljno objašnjenje pogledajte u videu ispod: Dario Hrupec o misteriju asteroida ‘Oumuamua

Hrupec veli da teleskop James Webb upravo donosi nove informacije o udaljenim planetima. On može pročitati sastav atmosfera planeta, vidjeti koliko ima spojeva koji su dobri indikatori za postojanje života. Primjerice, metan je jedan spoj kojeg stvaraju bića, ako je metan u atmosferi onda to može biti dobra indikacija života.

"I takva bi informacija mogla doći vrlo skoro, do kraja 2023. godine uvjeren sam", kaže Hrupec, inače profesor astročestične fizike na osječkom sveučilištu.

Ipak, kako bi taj život trebao izgledati? Hrupec misli da to sigurno neće biti izvanzemaljci kako ih zamišljamo u SF filmovima. To neće biti "mali zeleni", ali može se pretpostaviti izgled takvih bića na temelju fizike njihovih planeta, okoliša u kojem žive.

"Veliko je pitanje hoće li život koji nađemo biti inteligentan život. Evolucija nema neki zacrtani cilj. Ljudska inteligencija mogla bi biti evolucijska slučajnost i možda smo mi jedini inteligentan oblik života. A možda je to postojanje života koje mi ne bismo mogli ni shvatiti ni razumjeti", govori Hrupec.

Kada ćemo točno naći život u beskonačnom svemiru, kako bi taj život trebao izgledati, kako ćemo s njim komunicirati i koji su poznati SF filmovi najbolje pokazali kako bi izvanzemaljski život trebao izgledati - pogledajte i na YouTube kanalu Jutarnjeg.

Podcast Jutarnjeg lista ‘Na aparatima‘ bavi se temama tehnologije, društva i budućnosti. Pratite nas na vašim najbližim aparatima.

16. travanj 2024 05:38