ZAGOLICALI MAŠTU

FANOVI 'RATOVA ZVIJEZDA' NA NOGAMA Znanstvenici izmislili svjetleću sablju?

Skupna fizičara s Harvarda i MIT-a usporedili su svoje novo otkriće s legendarnim oružjem koje su koristili Jediji i Sithi u kultnom serijalu Georgea Lucasa, Ratovi zvijezda.

Naime, razlog zašto svjetleća sablja ne može postojati je što fotoni nemaju masu, a kada su u blizini jedan drugoga onda se odbijaju jer se ne mogu držati zajedno.

Ipak, to bi se uskoro moglo promijeniti. Skupina znanstvenika je u novom broju časopisa Nature objavila da su pronašli način kako vezati fotone i 'natjerati ih da rade što im se kaže'.

Okrili su to da se fotoni drže zajedno i 'komuniciraju', te se ne ponašaju na uobičajen način kada se ispale kroz oblak sastavljen od atoma rubidija. Ovim oputem je omogućeno da se od vezanih fotona stvori molekula, a to omogućuje da se svjetlost ponaša kao čvrsta materija.

Unatoč tome, veliki je skok od toga do legendarne svjetleće sablje, iako su se znanstvenici usudili povuči ovu paralelu.

- Nije neprikladno usporediti ovo sa svjetlećom sabljom. Kada su ovi fotoni u inerakciji, oni guraju i skreću i jedan drugoga. Gledajući to kroz oči fizike, ono što se događa je slično onome što smo vidjeli u filmu - rekao je profesor Mikhail Lukin.

Iako znanstvenici kažu da je istraživanje u začetku te da se razvija prema tome da fotoni nosi signale u kvantnom superračunalu, to neće zaustaviti maštu velikog broja obožavatelja Ratova zvijezda.

27. travanj 2024 12:28