CERN

Fizičari: Na pravom smo putu da otkrijemo tajne svemira

ZAGREB - Fizičari u CERN-u (Europski centar za nuklearna istraživanja) kod Ženeve prvi su put uspješno zarobili atome antivodika, objavio je jučer vodeći časopis Nature.

Prvi antivodik u CERN-u je stvoren još 1995. godine. No, znanstvenicima je tek nedavno uspjelo stvoriti 38 atoma antivodika i zadržati ih šestinu sekunde što je bilo dovoljno dugo za istraživanja antimaterije, jedne od velikih zagonetki svemira.

- Ovo je veliko postignuće i vrlo smo uzbuđeni zbog toga - izjavio je Rob Thompson, jedan od čelnih ljudi CERN-ova projekta ALPH koji se bavi antimaterijom.

Postojanje antimaterije prvi je 1928. godine predvidio Paul Dirac, a Carl Anderson je ubrzo u kozmičkim zrakama otkrio prve antičestice, pozitrone, tj. antielektrone. Svaka čestica ima svoju antičesticu, a kada se one sudare, međusobno se ponište pretvarajući se u elektromagnetsko zračenje (anihilacija). Antimaterija je omiljena tema znanstveno-fantastičnih serija, romana, a i filma “Anđeli i demoni” u kome je tajanstvena sekta iluminata u CERN-u ukrala spremnik s “antimaterijskom bombom” i prijeti da će uništiti Vatikan.

24. travanj 2024 04:51