IZNENADNO OTKRIĆE

FOTO: NASA-ini znanstvenici pronašli drveće na Marsu?

NASA
Fotografiju je napravila HiRISE kamera na sondi Mars Reconnaissance Orbiter koja oko 'crvenog planeta' kruži još od 2006. s ciljem pronalaska vode

Na prvi pogled ovaj brdoviti pustinjski pejzaž kao da pokazuje 'otoke' drveća koje bacaju svoje tamne sjene na crvenkasto tlo. No, ovaj neobični zimski prizor prašnjavih dina, snježnih potočića i tamnih polja leži više od 100 milijuna kilometara dalje, na Marsu.

I 'drveće', koje je slikala NASA-ina sonda, su zapravo tragovi pijeska pomaknutog snažnim vjetrom.

Također, tijekom zime sloj ledeni sloj ugljičnog dioksida pokrije pješčane dine, no dolaskom proljeća počinje isparavati ostavljajući crne mrlje po okolišu.

Maleno se isparavanje čak i vidi, lijevo od centra slike.

Fotografiju je napravila moćna HiRISE kamera na sondi Mars Reconnaissance Orbiter koja oko 'crvenog planeta' kruži još od 2006. godine. Njegov je zadatak pronaći dokaz da je voda postojala na Marsu na dulje vrijeme, to jest dovoljno dugo da omogući razvoj života.

Upravo je iz tog razloga sonda svoje senzore okrenula prema polarnim područjima Marsa koji je, vjeruje se, poput Zemlje doživio veliku globalnu promjenu klime u proteklih nekoliko milijuna godina.

Fotografije marsovskog pejzaža koje čini HiRISE ključne su znanstvenicima za shvaćanje klimatske povijesti crvenog planeta. Sonda se koristi i kako bi se analizirale aktivnija Marsovska područja. NASA je objavila nevjerojatnu snimku 'najmlađe' marsovske poplave lave.

Područje se nalazi u dolini Athabasca Valles u ekvatorijalnoj regiji Elysium Planitia. Iako dramatična slika podsjeća na razlivenu naftu na moru, varijacije boja uzrokovane su različitim sadržajem stijena.

Znanstvenici vjeruju kako je voda aktivno djelovala na ovaj plato nakon što su se formirali obližnji kanjoni.

28. travanj 2024 02:47