TELESKOP APEX

FOTO, VIDEO: NAŠA GALAKSIJA NIKAD PRIJE NIJE IZGLEDALA OVAKO Nevjerojatne snimke otkrivaju tajnu područja u kojima se rađaju zvijezde

ESO/APEX/ATLASGAL consortium/NASA/GLIMPSE consortium/ESA/Planck

SANTIAGO - Međunarodni tim znanstvenika koji upravlja teleskopom APEX u Čileu danas je objavio završetak projekta ATLASGAL - najvećeg znanstvenog pregleda naše galaksije u pod-milimetarskom spektru - frekvencijama zračenja između infracrvenog i radio-valova. Kako bi proslavili završetak projekta, objavili su spektakularnu fotografiju pregledanog područja u izrazito visokoj rezoluciji, koju možete pogledati ovdje.

Teleskop APEX nalazi se 5100 metara nadmorske visine, na visoravni Chajanantor u sklopu pustinje Atacama u Čileu. Radi se o jednom od najboljih lokacija na svijetu za radioastronomiju, zbog izrazito niske vlage u zraku i iznimno malih atmosferskih smetnji na toj nadmorskoj visini.

APEX su zajedno izgradili i njime zajednički rukovode njemački Max Planck institut za radio astronomiju, Svemirski opservatorij Onsala (OSO) i Europski južni opservatorij (ESO), a radi se o teleskopu koji služi kao svojevrsni ‘izviđač’ - traga za zanimljivim područjima koja će potom s puno većom preciznošću proučiti sestrinski teleskop ALMA, također smješten na platou Chajanantor.

Fotogalerija: Usporedba istog područja neba u četiri različite frekvencije (Foto: ESO/ATLASGAL consortium/NASA/GLIMPSE consortium/VVV Survey/ESA/Planck/D. Minniti/S. Guisard)

Novi podaci, prikupljeni u projektu ATLASGAL, nadopunili su snimke svemirskog teleskopa Planck Europske svemirske agencije, i omogućili znanstvenicima postotak gustih oblaka međuzvjezdanog plina u unutrašnjem dijelu naše galaksije - području gdje se rađaju nove zvijezde.

Snimke pokrivaju veliko područje noćnog neba vidljivog s južne hemisfere - oko 140 stupnjeva široko i 3 stupnja visoko.

Snimka središnjeg područja Mliječne staze u četiri različite frekvencije, od vidljive svjetlosti do milimetarskih valova